  • 11. Data: 2009-03-17 08:53:46
    Temat: Re: Czy sie oplaca wymienic aparat?
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Wg mnie aparat powinien mieć ekran 3 cale, być na paluszki, no i dobrze
    > zbudowany ;)

    To ma byc kryterium rozroznienia miedzy "zabawka" a "aparatem"? W ten sposob
    prawie kazda lustrzanka odpada, tylko niektore beda spelnialy dwa z trzech
    wymienionych cech, a nie znam takiego, ktory by spelnil jednoczesnie
    wszystkie te wymagania (chyba, ze np. D300 z gripem i koszyczkiem 8
    paluszkow).

    Niedlugo do tych cech dojdzie jeszcze ekran dotykowy? eh...

    Mysle, ze niektorzy mogliby stwierdzic, ze (praktycznie) kazdy kompakt to
    "zabawka" a nie "aparat".
    Z tego co zrozumialem Krzysiek zastanawia sie nad typowym, tanim i w miare
    przyzwoitym P&S (amatorowi,ktory pstryka tylko od czasu do
    czasu(uroczystosci,wycieczki)), raczej nie jest zainteresowany zaglebianiem
    sie w tajniki fotografowania.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 12. Data: 2009-03-17 09:03:05
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > ponoc robi swietne zdjecia bez blysku
    > i pewno jeszcze ma wiele innych zalet.

    Te fragmenty mnie przekonuja, ze wyraznie masz ochote na jakies zakupy :-)

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 13. Data: 2009-03-17 09:05:02
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Użytkownik "Dariusz Gasior" <d...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gpnoen$gnh$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > czasu(uroczystosci,wycieczki)), raczej nie jest zainteresowany
    > zaglebianiem sie w tajniki fotografowania.

    OK Darku! Ale zawsze słyszałem że jak aparat kompaktowy to raczej Olympus
    lub Canon... Pewnie i Panasonic jest OK, ale w tym modelu musiałbym
    dokupić od razu drugi akumulator (ciekawe za ile). poza tym przychylam się
    do zasłyszanej opinii, że aparaty malutkie są delikatniejsze i bardziej
    narażone na zepsucia -mój brat miał jakieś maleństwo co zaraz padła
    mechanika. Ponadto uważam, że skoro masz jeszce dobrze działające cacko,
    to odłuż już więcej kasy, żeby kupić wiele lepsze "cacko" a nie podobne.
    Nie znam się, więc kończę wypowiedzi na ten temat.

  • 14. Data: 2009-03-17 09:28:58
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Krzysztof napisał(a):
    > Witam
    > Mam juz od wielu lat 2 MP canon a40 ktory jest ciagle sprawny.Czy oplaca
    > sie amatorowi,ktory pstryka tylko od czasu do
    > czasu(uroczystosci,wycieczki) zmieniac aparat -powiedzmy na panasonic sf3.?
    > Czy rzeczywiscie zdjecia uzyskane z panasonica beda o wiele lepsze?
    > Pozdrawiam

    Nie.
    Musisz niestety coś zrobić z tym starym Canonem (dać dziecku, pożyczyć
    koledze jadącemu na surfing). Dopiero jak padnie, będziesz miał dobre
    uzasadnienie, że do lepszych zdjęć konieczny jest nowy aparat.

    --
    Mirek

  • 15. Data: 2009-03-17 09:37:11
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    John Smith pisze:

> [...]
    > koledze jadącemu na surfing). Dopiero jak padnie, będziesz miał dobre
    > uzasadnienie, że do lepszych zdjęć konieczny jest nowy aparat.

    Opanujcie się. Przecież nawet jak się uda zrobić ładne zdjęcie tym
    aparatem, to potem ciężko będzie z tego zrobić ładną pamiątkową odbitkę
    13x18!
    3-4MPX to takie minimum na domowe potrzeby. A na 8MPX te domowe potrzeby
    się kończą (też wg.mnie). Często trzeba poprawić horyzont, czy przesunąć
    kadrowanie. Czasami okaże się, że kadr z poziomego na pionowy przydałoby
    się zmienić i wtedy 3-4MPX jak znalazł. Miałem takie sytuacje.
    Przekadrowałem 3mpx z poziomego na pionowy i zrobiłem odbitkę 10x15 i
    już było nie najlepiej, ale nadal przyzwoicie. W albumie rodzinnym nikt
    by nie zwrócił uwagi. Natomiast taki zabieg z wyjściowymi 2mpx - to nie
    wyglądałoby dobrze nawet na 10x15

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 16. Data: 2009-03-17 09:40:03
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Opanujcie się. Przecież nawet jak się uda zrobić ładne zdjęcie tym
    > aparatem, to potem ciężko będzie z tego zrobić ładną pamiątkową
    > odbitkę 13x18! 3-4MPX to takie minimum na domowe potrzeby.

    Byc moze Twoje. Zapytaj najpierw kolege czy kiedykolwiek
    zrobil odbitke wieksza niz 10x15.
    99.9% pstrykaczy ktorych ja znam nigdy na to nie wpadlo
    i nie wpadnie. A jakby przypadkiem to nawet 20x30 uznaja
    za ladne.

    > A na 8MPX te domowe
    > potrzeby się kończą (też wg.mnie). Często trzeba poprawić horyzont,
    > czy przesunąć kadrowanie.

    hehe 99.9% itd

  • 17. Data: 2009-03-17 09:42:02
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > OK Darku! Ale zawsze słyszałem że jak aparat kompaktowy to raczej Olympus
    > lub Canon...

    Nie ma sensu podejmowac decyzji o zakupie konkretnego modelu aparatu na
    podstawie opinii o firmie. Coz kazdemu moze zdazyc sie gniot.
    Przed Bozym Narodzeniem na dpreview pojawilo sie pare testow porownawczych
    kompaktow w roznych kategoriach i panasonic bardzo dobrze sobie radzil (np.
    TZ5 i SX110 zostaly ocenione na tym samym poziomie, podczas gdy oba zostaly
    "pobite" przez LX3). Oczywiscie do wszelkich testow nalezy podchodzic z
    duzym dystansem, podobnie tez (niestety) do opinii uzytkownikow, nie mniej
    jednak widac, ze Panasonic calkiem niezle radzi sobie na rynku aparatow
    cyfrowych (szczegolnie jesli wspomni sie LX3 czy DMC-G1).

    > Pewnie i Panasonic jest OK, ale w tym modelu musiałbym dokupić od razu
    > drugi akumulator (ciekawe za ile).
    Tak to prawda, wskazalem to jako wade tego Panasonica (cena oryginalnego
    ogniwa to ok. 220PLN, zamiennik ok. 30 PLN). Natomiast jak sie rozladuje to
    do kiosku po zamiennik sie nie podejdzie.

    > poza tym przychylam się do zasłyszanej opinii, że aparaty malutkie są
    > delikatniejsze i bardziej narażone na zepsucia
    Pewnie tak, z drugiej jednak strony jesli chce sie miec cos odpornego to
    Olympus Though albo cos tego pokroju.

    > Ponadto uważam, że skoro masz jeszce dobrze działające cacko, to odłuż już
    > więcej kasy, żeby kupić wiele lepsze "cacko" a nie podobne.
    Ale to chyba wlasnie nie ma byc "cacko". Bo podazajac Twoim tokiem
    rozumowania, mozna by bylo dochodzic do takich wnioskow:
    ' to jak Panasonic za 400 PLN, to moze lepiej ten Canon SX110 za 800, no ale
    za tyle to moze jednak jakas taka lustrzanka tania typu Nikon D40 za
    1200-1500 PLN z obiektywem, no ale to moze za duze bedzie, moze jednak w
    podobnej cenie jakis kompakcik - o Lumix LX3 albo Canon G10, ale to juz 2000
    PLN, to calkiem niezla lustrzanke mozna dostac moze nawet D80 gdzies z
    magazynu wyszarpie, ale D80 wychodzi z produkcji, a D90 tak chwala, to moze
    tego wezme o to juz ok. 4000PLN, za tyle to mozna myslec o Canonie 50D, ale
    tyle pisza, ze jak juz Canon to moze lepiej nad 5D sie zastanowic, w koncu
    to FF (co to to FF... front-focus?)... ale nie ma LiveView... to moze 5D MK
    II... o cholera wyladowalem w okolicach 10 000 PLN '

    Pozdrawiam
    Darek

  • 18. Data: 2009-03-17 09:54:05
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:

> [...]
    > 99.9% pstrykaczy ktorych ja znam nigdy na to nie wpadlo
    > i nie wpadnie. A jakby przypadkiem to nawet 20x30 uznaja

    Z 2mpx bezpośrednio z aparatu??? Bo po zabiegach w PS mających na celu
    usunięcie pikselizacji, to jeszcze uwierzę (mam na myśli powiększenie
    rozmywanie a potem wyostrzanie - coś jakby antialising).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 19. Data: 2009-03-17 09:56:12
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 08:25:55 +0100, Krzysztof napisał(a):

> [...]
    > zmieniac aparat -powiedzmy na panasonic sf3.?
    > Czy rzeczywiscie zdjecia uzyskane z panasonica beda o wiele lepsze?

    Mam dwa kompakty, Minoltę F200 i Canona G7, oba dzieli produkcyjnie
    ok. 4 lat. Zdjecia oba robią dobre, w różnej rozdzielczości
    oczywiście. Dzieli je przepaść jeżeli chodzi o komfort użytkowania,
    szybkość, używalność ekraniku z tyłu...
    Zmieniaj bracie, może ci się nawet po tym spodoba robienie zdjęć i
    będziesz je robił częściej.
    pzdr
    Piotr

  • 20. Data: 2009-03-17 10:00:50
    Od: Cezary Grądys <c...@c...com>

    Jakub Jewula pisze:

    > Pewnie poprawia potencje.
    > Idz, kup. Kryzys jest - wspomozesz gospodarke ;)

    W dodatku z powodu kryzysu prawie za darmo oddają ;)

    --

    Cezary Grądys <c...@c...com>