  • 11. Data: 2010-04-24 07:47:20
    Temat: Re: Czy to szkodzi silnikowi diesla?
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "Grzegorz Prędki" napisał
    > Benzynowym tez sie da. Jesli autem nie zaczyna trzasc (czyli gorka juz za
    > stroma zeby sie wyturlal n aobrotach jalowych) to nie szkodzi to
    > silnikowi.
    Nic nie trzęsie, idzie jak burza, zastanawiałem sie jedynie nad ewentualnymi
    złymi skutkami

  • 12. Data: 2010-04-24 07:48:53
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "Tomasz Pyra" napisał
    (...)> W korku, po płaskim to tak można się kulać, ale jakiś dużych gór to
    już
    > bym tak nie robił.
    W korku to muszę go wyhamowywać nawet. A jeśli chodzi o górki to, tak jak
    pisałem, chodzi o kilkusetmetrowe wzniesienie, droga leśna

  • 13. Data: 2010-04-24 07:52:54
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "Przemek" napisał
    (...)> W sumie tylko taka sztuczka przydatna dla mnie w jednym przypadku -
    ruszanie
    > zima w kilkunastocentymetrowym sniegu na letnich oponach - galaxy ruszal
    > bez dodania gazu

    Widocznie ford tak ma ;-)
    Mojemu S-maxowi ta sztuczka potrzebna jest przy wjeżdżaniu i zjeżdżaniu z
    małej górki przez las. Nie używając gazu i sprzęgła mogą sie skupić jedynie
    na korzeniach i ich omijaniu. Nie zużywam też hamulców. W zasadzie mgę sobie
    czytać w tym czasie. Wcześniej pokonując ten krótki odcinek benzyną musiałem
    się bardzo spinać, zażynać sprzęgło i klocki hamulcowe. Teraz sobie kładę
    nóżki na chodniczku i pełen relax. Zastanawiałem się jaka kara za to może
    grozic ;-)

  • 14. Data: 2010-04-24 07:54:19
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "Rafał Grzelak" napisał
    (...)> Takie sztuczki jak ruszanie pod niewielkie wzniesienie ze sprzegla i
    > hamulca to przerabialem nawet na kursie na PJ w corsie 1.2 LPG edition.
    Nie chodzi o ruszanie, lecz o sama jazdę pod górkę. Bez gazu i sprzęgła.
    Nogi na podłodze.

  • 15. Data: 2010-04-24 08:13:42
    Od: =radek= <j...@t...pl>

    Dnia Sat, 24 Apr 2010 07:52:54 +0200, marcan napisał(a):

> [...]
    > nóżki na chodniczku i pełen relax. Zastanawiałem się jaka kara za to może

    Jesli sie nie dusi, to raczej nic sie nie stanie (ani z silnikiem, ani z
    ukladem przeniesieania napedu). Najprawdopodobniej, jesli nie ma duzego
    obciazenia to komputer da rade z utrzymaniem obrotow, a uklad napedowy
    diesla i tak jest przystosowany do lapania duzego/max momentu przy
    stosunkowo niskich obrotach.
    Wiec jak auto dziarsko sobie jedzie pod Twoja lesna gorke bez nogi na
    gazie, to korzystaj z tego ficzera.

  • 16. Data: 2010-04-24 12:49:29
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    > Kolega pokazał mi kiedyś pewną "sztuczkę". Samochód z silnikiem diesla na
    > pierwszym biegu jadąc pod górkę nawet z postawionymi nogami na podłodze (bez
    > gazu i sprzęgła) będzie się sam toczył (benzyna zgaśnie).
    Chyba za dużo się nasłuchałeś zamiast sprawdzić.
    CR-V 2.0 benzyna jedzie tak nawet na 4-ce. Być może i na piątce, ale tego nie
    sprawdzałem? Speedsterem 2.2 benzyna, to mogę nawet ruszyć z 5-ki i jechać na
    wolnych obrotach.
    Za to X-Trail 2.0 dCi, daje radę najwyżej do 3-ki. Na 4-ce już się dławi.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl

  • 17. Data: 2010-04-24 14:00:42
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-23 19:40, marcan wrote:
> [...]
    > pierwszym biegu jadąc pod górkę nawet z postawionymi nogami na podłodze (bez
    > gazu i sprzęgła) będzie się sam toczył (benzyna zgaśnie).

    no popatrz a mój silniczek 2.6 150 kucy benzyna nie gaśnie za cholere,
    wcześniej miałem 2.0 115 też nie dało się go zadławić... masakra co? :P

  • 18. Data: 2010-04-24 14:37:48
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzegla i
    > Nie chodzi o ruszanie, lecz o sama jazdę pod górkę. Bez gazu i sprzęgła.

    Moja corsa 1,2 nie gaśnie w jeździe pod górki, nawet spore.

    pozdr
    lublex

  • 19. Data: 2010-04-25 06:42:19
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    W dniu 2010-04-23 21:26, Tomasz Pyra pisze:

    > To nie ma nic wspólnego z rodzajem silnika, a jedynie jego
    > oprogramowaniem (czy tam innym mechanizmem utrzymania wolnych obrotów).
    >
    > Chyba najmocniejszy samochód pod tym względem jaki widziałem to było Uno
    > na którym uczyłem się jeździć.

    Jak ja się uczyłem jeździć (na maluchu :-)), to wszystkie L-ki miały
    podkręcone wolne obroty i instruktorzy tłukli "ruszam bez gazu", "cały
    plac się przejeżdża bez dotykania gazu".

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://sklep.e-street.pl

  • 20. Data: 2010-04-25 09:59:39
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 24.04.2010 n...@o...pl <n...@o...pl> napisał/a:
    > Za to X-Trail 2.0 dCi, daje radę najwyżej do 3-ki. Na 4-ce już się dławi.

    Dajesz 'na bujane' sprzęgłem i pójdzie, najgorsze jest oderwanie stojących kół,
    dalej jest potrzeba sporo mniej enegri, więc da radę. Oczywiście na płaskim.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".