  • 21. Data: 2010-04-26 10:27:14
    Temat: Re: Czy to szkodzi silnikowi diesla?
    Od: n...@o...pl

    > Dajesz 'na bujane' sprzęgłem i pójdzie, najgorsze jest oderwanie stojących kół,
    > dalej jest potrzeba sporo mniej enegri, więc da radę. Oczywiście na płaskim.
    Może w lżejszym aucie? U mnie nawet po hamowaniu silnikiem, na asfalcie, kiedy
    zejdzie do wolnych obrotów to na 4-ce zaczyna się dławić.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 22. Data: 2010-04-26 10:39:43
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 26.04.2010 n...@o...pl <n...@o...pl> napisał/a:
    > Może w lżejszym aucie? U mnie nawet po hamowaniu silnikiem, na asfalcie, kiedy
    > zejdzie do wolnych obrotów to na 4-ce zaczyna się dławić.

    Ale nie dławisz go w ogóle, masz wolne obroty ~800 i puszczasz sprzęgło na tyle
    delikanie i powoli że zaczyna łapać i lekko rusza auto i je wciskasz pozwalając
    wejść z powrotem na wolne, auto w tym czasie się lekko cofnie, bo w sumie to
    był ruch na poziomie luzów :) auto po cofnięciu robi wachanie w przód i w tym
    momencie znowu mu lekko popuszczasz sprzęgło do obrotów ~700 i już masz
    wachnięcie dłuższe, jak to powtórzysz kilka razy to spokonie ruszysz bez gazu.
    Co do lekkiego auta, to bez problemu robiłem tak audi 100 więc niezbyt lekkim.
    Pewnie pomaga w nim 5-cyl, ale bez przesady. Takie ruszanie nie powoduje dławienia
    więc o ile moment na wolnych pozwala na wachnięcie auta, nawet lekkie, to da
    się takim sposobem ruszyć.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 23. Data: 2010-04-27 09:27:53
    Od: n...@o...pl

    > Dnia 26.04.2010 n...@o...pl <n...@o...pl> napisał/a:
    > Ale nie dławisz go w ogóle, masz wolne obroty ~800 i puszczasz sprzęgło na tyle
    > delikanie i powoli że zaczyna łapać i lekko rusza auto i je wciskasz pozwalając...
    Chyba nie przeczytałeś o czym pisałem albo odpowiadasz komuś innemu?