  • 111. Data: 2023-12-15 11:25:50
    Temat: Re: Czy tylko ja widze te durne reklamy na p.m.e ?
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.12.2023 o 23:10, 1634Racine pisze:
    > io w news:ul2up3$ddln$1@news.icm.edu.pl
    > [.................]
    >
    > w zasadzie tak to wyglada: " to faktycznie może być problem" (np. o ile
    > tajski spam dal (mi) sie "jakos" opanowac, o tyle z pozostalym jest
    > kiepsko; w dodatku jest to zapewne kwestia czytnika, prosty czytnik na
    > tzw. 99% nie daje nawet srednich mozliwosci dla regul blokowania tego,
    > co teraz szaleje i cala nadzieja w adminach serwerow usenetowych, ale z
    > drugiej strony... dlaczego im ma sie az tak chciec bawic w "straz nocna"?

    No bo to albo chce się świadczyć usługę więc o nią dba albo nie chce i
    nie dba :-) Brak tu zapewne pieniędzy by komuś się chciało. Usenet musi
    upaść :-)

  • 112. Data: 2023-12-15 13:25:48
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday 15 December 2023 at 11:25:55 UTC+1, io wrote:

    > No bo to albo chce się świadczyć usługę więc o nią dba albo nie chce i
    > nie dba :-) Brak tu zapewne pieniędzy by komuś się chciało. Usenet musi
    > upaść :-)

    Już się spierdzieliło i pasek prawy nie dojeżdża do samego dołu i nie widać
    ostatniego wpisu
    i trzeba się wspomagać strzałką w dół (Firefox)

    Kupili DejaNews bo liczyli na kasę i że wypromują przy okazji swoje grupy,
    a że im nie wyszło, to usunęli przeglądanie hierarchii grup usenetowych, aby nie były
    popularne.

    Filtrować spamu z serwerów usenetowych nie chcą, a oferują moderację
    i jeden skrypt wytnie miliony spamu reklamowego z 1000 grup, nadsyłanego przez
    komercyjne serwery usenetowe w trymiga.

    To że ogłosili likwidację Google Groups usenetowych od 15.02.2024 to nie znaczy, że
    to zrealizują, gdy ludzie zaprotestują.

    Trzeba pisac do prezesa Google,
    bo ten spam reklamowy zalewający 1000 grup to wynika z ich zaniechania

    Czyli niech się biorą do roboty, jak potrafią, albo zatrudnią kumatego moderatora, co
    potrafi skrypty pisać

  • 113. Data: 2023-12-15 18:06:30
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:

    > w dodatku jest to zapewne kwestia czytnika, prosty czytnik na tzw. 99% nie
    > daje nawet srednich mozliwosci dla regul blokowania tego, co teraz szaleje

    Żeby tak prosty czytnik umożliwiał podpięcie skryptu filtrującego, to
    można byłoby filtrować w zasadzie wszystko w dowolny sposób. Serwer
    umożliwia. Wchodzi artykuł, odpalana jest funkcja w skrypcie, która
    dostaje ten artykuł, i to skrypt decyduje, czy artykuł przepuścić, czy
    zablokować.

    Nie ma w skrypcie możliwości łatwego repostowania artykułu na inną grupę
    (lub ogólnie edycji artykułu), ale to skrypt, więc można sobie to dowolnie
    oprogramować, zapisywać sobie te artykuły, przetwarzać w dowolny sposób
    zanim zostaną przepuszczone lub odrzucone.

    --
    Teściowa przyjeżdża w odwiedziny do zięcia i córki. Drzwi oteiera zięć:
    - O, mamusia! A mamusia na długo?

  • 114. Data: 2023-12-15 18:10:08
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Człowieku, wielokrotnie wypowiadałem się na temat base64 w kontekście
    > łamania więc co Ty mi tu. Między innymi z tego wynika, że takie
    > kodowanie zawartości mogłoby zostać zastosowane celowo dla zupełnie
    > dowolnego języka, kodowania znaków itp itd. A Ty sugerujesz by po tym
    > filtrować.

    Mogłoby. Ale z jakiegoś powodu w praktyce nie jest.

    --
    Z dumą szedłem przez miasto łapiąc spojrzenia przechodniów. Popularność?
    Nie. Uroda? Raczej nie. Włączona piła łańcuchowa w moich rękach? Być może...

  • 115. Data: 2023-12-16 13:08:22
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Mogłoby. Ale z jakiegoś powodu w praktyce nie jest.

    No jest np GoogleGroups tak koduje. Jak ktoś inny tak sobie ustawi w
    czytniku to też będzie dobrze. Więc oczywistym jest, że nie bardzo chcę
    po tym filtrować.

  • 116. Data: 2023-12-16 14:59:05
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    czwartek, 30 listopada 2023 o 11:03:35 UTC+1 Piotr Gałka napisał(a):
    > Nie jestem informatykiem, nie umiałbym do jakiejś takiej usługi dodać
    > sobie jakiegokolwiek filtru, ale się wypowiem.

    U gógla ciągle coś nie działa. Kiedyś przeglądarka sypała się przy tematach
    ze zbyt wieloma odpowiedziami. Teraz jak widać przerosło ich proste dodanie
    komunikatu
    do strony. Owszem jest komunikat na górze, ale przy okazji wycięli kilka linijek na
    dole strony:)

    I na niektórych grupach jak odpowiadasz jednej osobie, treść (wrotka) jest wklejana
    od innej osoby:) Znaczy odpowiadasz osobie x, ale wychodzi ze odpowiedziałeś osobie
    y.

    Takie programisty tam pracują. Nic to, trza się przesiąść na tunderbirda.
    Co do spamu, zdaje się gógiel nie jest jedyną opcją słania wiadomości na usenet przez
    wuwuwuw.

  • 117. Data: 2023-12-16 15:11:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > umożliwia. Wchodzi artykuł, odpalana jest funkcja w skrypcie, która
    > dostaje ten artykuł, i to skrypt decyduje, czy artykuł przepuścić, czy

    Napisz taki czytnik :-)

  • 118. Data: 2023-12-16 17:02:15
    Od: jn <j...@m...invalid>

    W dniu 16.12.2023 o 14:59, alojzy nieborak pisze:
    > Nic to, trza się przesiąść na tunderbirda.

    Melisa może być potrzebna. :)

  • 119. Data: 2023-12-16 17:23:06
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday 16 December 2023 at 14:59:07 UTC+1, alojzy nieborak wrote:

> [...]

    > Co do spamu, zdaje się gógiel nie jest jedyną opcją słania wiadomości na usenet

    Myślałem, że tylko Firefox ma problemy z czytaniem ostatnich linijek grup
    usenetowych,
    bo jest to wielki syf, aby nie dało się przewinąć do samego końca w dół

    Teoretycznie byli moderatorzy Usenet Google Groups ale nigdy się nie ujawniali
    a potem Usenet GG całkowicie olali