  • 1. Data: 2018-01-15 21:44:33
    Temat: Czy ubezpieczacie telefony?
    Od: Majka <k...@g...com>

    Cały post mój jest wielkim pytaniem o ubezpieczenie telefonu:

    Czy ubezpieczacie swoje telefony? Jakiego rzędu są to kwoty? U jakich
    ubezpieczycieli? Co to daje?

    Czy korzystaliście już z tego?
    Wypłacono lub odmówiono wam wypłaty odszkodowania i za jaką szkodę?

    Co obejmują ubezpieczenia, czego nie obejmują, a co powinny obejmować?

    Jak uzasadnić/udowodnić ubezpieczycielowi np. utonięcie telefonu w stawie/jeziorze?

    Najczęstsze wypadki, takie jak upadek telefonu też są przedmiotem ubezpieczenia, i są
    za to wypłacane odszkodowania? Są one równowartością naprawy czy nowego telefonu?

    Czy otrzymał ktoś ubezpieczenie po zniszczeniu lub zjedzeniu telefonu przez psa?

    Warto czy nie warto ubezpieczać telefony?

    Majka

  • 2. Data: 2018-01-15 23:04:54
    Temat: Re: Czy ubezpieczacie telefony?
    Od: Filip454 <f...@f...pl>

    Dnia Mon, 15 Jan 2018 12:44:33 -0800 (PST), Majka napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy otrzymał ktoś ubezpieczenie po zniszczeniu lub zjedzeniu telefonu przez psa?
    >
    > Warto czy nie warto ubezpieczać telefony?

    Moim zdaniem kompletnie nie warto ubezpieczać telefonu, ani żadnego sprzętu
    elektronicznego.

    --
    Filip454

  • 3. Data: 2018-01-16 00:43:19
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    Nie ubezpieczam. Kupuję w takiej cenie, że jak go szlag trafi, to kupię
    sobie następny, a uszkodzonego nie będzie żal.

    Gdyby ubezpieczenie kosztowało 1% ceny telefonu, no, 3%, to może bym się
    skusił, ale jak koszt to 30%, to nie warto.
    --
    Grzexs

  • 4. Data: 2018-01-16 09:11:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-16 o 00:43, Grzexs pisze:
> [...]
    >
    > Gdyby ubezpieczenie kosztowało 1% ceny telefonu, no, 3%, to może bym się
    > skusił, ale jak koszt to 30%, to nie warto.

    Przychylam się do powyższej opinii w pierwszym akapicie.

    A jako e używam telefonu kupionego za 600zł, to jakiekolwiek
    ubezpieczenia, z ich miesięcznymi składkami minimum 5zł i udziałem
    własnym od 100zł są zupełnie nieopłacalne.

    W swoim życiu dwa razy zbiłem smartfona, i to nauczyło mnie szczególnie
    uważać. Poza tym żona zbijała wielokrotnie, dziecko również (ostatnio
    parę dni po zakupie, a jako że jednak był ubezpieczony, bo kupiony w abo
    z tą opcją, to kosztowało to niewiele :) - jakkolwiek w tym przypadku
    fajnie było skorzystać z ubezpieczenia, to summa summarum, jakby
    popatrzeć na wszystkie koszta i chcieć to mieć we wszystkich telefonach
    w rodzinie - jest to marny interes.

    Jak widzę po sobie, uszkodzenia smartfonów to bardzo częsta przypadłość,
    stąd nie ma co liczyć na stawki ubezpieczenia rzędu - jak to sobie
    Grzexs marzy - 1-3%.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2018-01-16 23:17:55
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Majka pisze tak:

    > Cały post mój jest wielkim pytaniem o ubezpieczenie telefonu:
    >
    > Czy ubezpieczacie swoje telefony?

    Nou ubezpieczyłem. Dlaczego? żeby raz zrobić coś wbrew sobie.
    Poczuć się jak burżuj, Janusz Cebulak, król relaksu fu fu fu
    co pomyka w Dojczlandzie na rusztowaniach i w glorii sławy nawiedza
    ojczyznę przed świętami po zakupy.

    Wierząc, że teraz złośliwy los nie pozwoli mi upuścić telefonu żebym
    nie dostał czegoś od życia zbyt łatwo.

    > Jakiego rzędu są to kwoty?

    10% wartości 120zł

    > Co to daje?

    Teoretycznie następny telefon lub równowartość.

    > Jak uzasadnić/udowodnić ubezpieczycielowi np. utonięcie telefonu w
    > stawie/jeziorze?

    Przy zakupie jest szczegółowy instruktaż co kłamać i jak się zachować.
    Warto nagrać na dyktafon.

    > Najczęstsze wypadki, takie jak upadek telefonu też są przedmiotem
    > ubezpieczenia, i są za to wypłacane odszkodowania?

    Oczywiście, stłuczony wyświetlacz to największa zachęta do zawarcia
    ubezpieczenia.

    > Warto czy nie warto ubezpieczać telefony?

    raczej nie warto

    --
    Piotrek

    Mind the gap.

  • 6. Data: 2018-01-19 22:19:41
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 15 Jan 2018 23:04:54 +0100, Filip454 <f...@f...pl>
    wrote:

    >Moim zdaniem kompletnie nie warto ubezpieczać telefonu, ani żadnego sprzętu
    >elektronicznego.

    telefonu nie ubezpieczam. Ale sprzęt RTV w domu? Od jakiegoś czasu
    tak. Rodzicom piorun wywołał takie spustoszenie, że dzięki
    ubezpieczeniu mają nadal laptopa i tv.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 7. Data: 2018-01-19 22:25:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-01-19 o 22:19, j...@i...pl pisze:
    > Rodzicom piorun wywołał takie spustoszenie, że dzięki
    > ubezpieczeniu mają nadal laptopa i tv.
    A trzeba mieć instalację odgromową, aby się ubezpieczyć?

    Robert

  • 8. Data: 2018-01-20 00:16:10
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 19 Jan 2018 22:25:22 +0100, Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    wrote:

    >A trzeba mieć instalację odgromową, aby się ubezpieczyć?

    Pewnie tak. U mnie jest, u rodziców też jest. Bo to bloki są.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 9. Data: 2018-01-20 08:21:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-19 o 22:19, j...@i...pl pisze:

    > telefonu nie ubezpieczam. Ale sprzęt RTV w domu? Od jakiegoś czasu
    > tak. Rodzicom piorun wywołał takie spustoszenie, że dzięki
    > ubezpieczeniu mają nadal laptopa i tv.

    No tak, ale to nie jest jakieś indywidualne ubezpieczenie konkretnego
    sprzętu, tylko dodatkowe ryzyko do ubezpieczenia ruchomości w domu -
    podobnie jak kradzież, czy zalanie.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2018-01-20 15:18:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A trzeba mieć instalację odgromową, aby się ubezpieczyć?

    Uszkodzenie sprzętu RTV i AGD od pioruna przeważnie z odgromieniem nie
    ma nic wspólnego. Impuls trafia po sieci energetycznej. U mnie
    kilkanaście lat temu piorun trafił w sieć telefoniczną. Spalił się
    telefon i modem w kompie.

    Po za tym był problem z telewizorem, ale na szczęście wiedziałem, by go
    nie uruchamiać. W czasie burzy kabel był wyciągnięty z gniazdka. Piorun
    postawił "kłaczki" kurzu i włączenie spowodowałoby spięcia na płycie.
    Pomogło odkurzenie :-)