  • 1. Data: 2017-02-03 13:20:47
    Temat: Czy "żarówka" LED prąd stały czy zmienny?
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    Witam

    Czy żarówka LED na 12V taka montowana do oczka, zamiennik halogenowej
    żarówki będzie działała na prądzie stałym?
    Chciałbym ją zasilić z akumulatora i nie wiem czy nie lepiej kupić
    żarówkę samochodową, która na pewno będzie działała na aku, ale suma
    sumarum wychodzi drożej :-(

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 2. Data: 2017-02-03 13:26:30
    Temat: Re: Czy "żarówka" LED prąd stały czy zmienny?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agent0700" napisał w wiadomości
    >Czy żarówka LED na 12V taka montowana do oczka, zamiennik halogenowej
    >żarówki będzie działała na prądzie stałym?

    Powinna.
    Wszak zasilanie do niej moze byc rozne - z prawdziwego transformatora,
    z przetwornicy - nie ma co polegac na 50Hz.

    J.

  • 3. Data: 2017-02-03 13:27:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 Feb 2017 13:20:47 +0100, Agent0700 napisał(a):

    > Czy żarówka LED na 12V taka montowana do oczka, zamiennik halogenowej
    > żarówki będzie działała na prądzie stałym?

    Oczywiście, będzie świecić. Jedynie musisz zapewnić właściwą
    biegunowość. Tak nawiasem, co to "oczko" ?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2017-02-03 13:35:52
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > Oczywiście, będzie świecić. Jedynie musisz zapewnić właściwą
    > biegunowość. Tak nawiasem, co to "oczko" ?

    Wpisz w google "oczko halogen" to wyskoczą takie oprawki

    Chyba najlepiej sprawdzić samemu czy zadziała i pewnie tak zrobię.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 5. Data: 2017-02-03 13:36:57
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Agent0700 <k...@w...pl> wrote:

    > Chyba najlepiej sprawdzić samemu czy zadziała i pewnie tak zrobię.

    Jak nie zadziała to przed wyrzuceniem zamień polaryzację.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 6. Data: 2017-02-03 13:41:35
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    W dniu 2017-02-03 o 13:36, Adam Wysocki pisze:

    > Jak nie zadziała to przed wyrzuceniem zamień polaryzację.

    Aż tak głupi nie jestem, więc spokojna głowa :-)

  • 7. Data: 2017-02-03 13:50:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Maciejewski napisał:

    > Oczywiście, będzie świecić. Jedynie musisz zapewnić właściwą
    > biegunowość. Tak nawiasem, co to "oczko" ?

    No właśnie ta begunowość nie ma znaczenia, bo to przecież żarówa na
    prąd zmienny. Pisałem tu jakiś czas temu o swoich doświadczeniach
    z takimi lampami. Streszczając: reflektorek LEDowy świeci mi tak samo
    jasno przy zasilaczu 12, 9, 6, 5 woltów. A także zasilany akumulatorem
    telefonu. Dla lamp zasilanych bezpośrednio z sieci jeden z producentów
    podaje wprost zakres napięć -- 85-265V. Czyli te same sprzedaje w USA
    i w Europie.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2017-02-03 13:55:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Agent0700 pisze:

    > Chciałbym ją zasilić z akumulatora i nie wiem czy nie lepiej kupić
    > żarówkę samochodową, która na pewno będzie działała na aku, ale suma
    > sumarum wychodzi drożej :-(

    Dużo drożej, wziąwszy pod uwagę energochłonność i potrzebę większego
    akumulatora. Jeszcze jedno mi się przypomniało -- taki reflektor
    z przetwornicą ma niejako przy okazji zaimplementowaną funkcję
    sygnalizacji wyładowania akumulatora. Gdy rośnie opór wewnętrzny
    źródła, to lampa błyska zamiast świecić światłem ciągłym. Ale wciąż
    błyska z właściwą sobie jasnością.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2017-02-03 14:55:31
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    A jeszcze tak się zapytam

    Ile czasu na oko będzie świeciło 10 żarówek 4-Watowych na aku przypuśćmy
    60 Ah?

    40W / 12V = 3,3 A

    40 Ah / 3,3 A = 12 godzin

    40 Ah dlatego żeby nie wydoić aku do zera, poza tym aku nie będzie nowy.

    Dobrze liczę?

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 10. Data: 2017-02-03 15:01:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >40W / 12V = 3,3 A
    >40 Ah / 3,3 A = 12 godzin
    >40 Ah dlatego żeby nie wydoić aku do zera, poza tym aku nie będzie

    Dobrze liczysz, ale wez pod uwage dwie rzeczy:
    a) ta moc chinska to tak pi*drzwi, a prad moze istotnie zalezec od
    napiecia,
    b) akumulator samochodowy, tzn rozruchowy, nie lubi glebokiego
    rozladowywania. Niszczy sie od tego i to szybko.
    trzeba "trakcyjny", lub moze zlozyc z jakis mniejszych (i tez ze
    wskazaniem na "trakcyjne"), albo poszukac jakiegos
    li-ion czy niMH.

    c) 40W w LED to sporo swiatla.

    J.