  • 1. Data: 2017-02-03 14:54:00
    Temat: licznik Geigera
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    takie cus
    http://allegro.pl/licznik-geigera-dozymetr-w-twoim-t
    elefonie-fv-i6676454426.html

    Cene pominmy milczeniem (na aliexpress dwa razy taniej)

    ale tak sie zastanawiam ... podziwiac, czy nie ma co podziwiac ?

    Na jakie zasilanie dla mikrofonu mozna liczyc ? 1mA 1.5 V

    Podniesc to ~600V ... jest wyzwanie, czy nie ma wyzwania ?

    J.

  • 2. Data: 2017-02-03 15:59:45
    Temat: Re: licznik Geigera
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    W dniu piątek, 3 lutego 2017 14:54:08 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Podniesc to ~600V ... jest wyzwanie, czy nie ma wyzwania ?
    Typ sensora: Semiconductor sensor... pewnie nie jest potrzebne aż tak wysokie
    napięcie.

  • 3. Data: 2017-02-03 16:14:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kilokitu" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Typ sensora: Semiconductor sensor... pewnie nie jest potrzebne aż tak
    >wysokie napięcie.

    Ha, na to nie zwrocilem uwagi, moze kiedys tego nie pisali.

    A ksztalt mi pasowal do prawdziwego Geigera.

    Ale pytanie w sumie pozostaje - podniesc 1.5V do 600 - uda sie z
    poborem pradu ponizej 1mA ?
    Prad po wtornej stronie to jakis malutki, powiedzmy ze pomijalny ...

    J.

  • 4. Data: 2017-02-03 17:41:33
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 3 lutego 2017 16:14:33 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > poborem pradu ponizej 1mA ?
    > Prad po wtornej stronie to jakis malutki, powiedzmy ze pomijalny ...

    Ten so sobie skleciłem ma zasilanie 9V. Czy da sie podnieść 1,5V do 9V?
    Mysle ze to do zrobienia :) Ale fachowcem od przetwornic nie jestem :)

    Ale jak sie da to dalej tez sie da :)

    W tym geigerze co zrobilem bateryjka starcza na długo. Prawie pol roku sie nim bawie
    i jeszcze nie musialem tej 9woltówki z glutokleju wyciagać :)

  • 5. Data: 2017-02-06 10:44:14
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    Faktycznie ciekawe rzeczy oferuje :)
    http://allegro.pl/show_item.php?item=6692187299