  • 1. Data: 2010-02-07 23:22:31
    Temat: Czym połączyć aluminium?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Ułamało mi się ucho trzymające alternator - obudowa i ucho są z aluminium.

    Podobna konstrukcja wygląda np. tak:
    http://www.locost.co.za/Catalogue/Images/Alternator3
    5a.jpg

    Zamówiłem już taki alternator, ale nie mam pewności czy dotrze na czas,
    szukam więc jakiegoś doraźnego rozwiązania awaryjnego polegającego na
    reanimacji tego starego.

    Jakiś klej? Spawanie? Inny pomysł?

    Czy ma to w ogóle jakieś szanse? Alternator jest dość ciężki (na oko
    4-5kg) powierzchnia pęknięcia to może 6-8cm^2, spore ramie (prawie
    całość obciążenia spoczywa na tym uchwycie, drugi tylko służy do
    naciągania paska).
    A przeciążenia którym będzie poddany są dość spore (zresztą dlatego
    połamał się ten uchwyt).

  • 2. Data: 2010-02-08 07:35:49
    Temat: Re: Czym połączyć aluminium?
    Od: gruby_krzyś <g...@g...com>

    > połamał się ten uchwyt).

    W zależności w którym miejscu pękł. Może da się przewiercić nagwintować i
    wkręcić śruby?
    Słyszałem historuię, że rolnik pod Ciechanowem skleił ciągnik poxipolem ;)

    Witek
    --------------
    www.wenusimars.pl/forum/
    Forum Ludzi Dorosłych

  • 3. Data: 2010-02-08 09:44:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 08 Feb 2010 00:22:31 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >Ułamało mi się ucho trzymające alternator - obudowa i ucho są z aluminium.
    >Jakiś klej? Spawanie? Inny pomysł?

    Spawanie.
    Albo stoczyc i stosowna obejme ze stali.

    J.

  • 4. Data: 2010-02-08 18:21:19
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Ułamało mi się ucho trzymające alternator - obudowa i ucho są z aluminium.

    Pokaż fotkę.
    Fiatowski?
    Ja kupiłem regenerowany na allegro (pękła mi obudowa) i działa.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 5. Data: 2010-02-08 20:17:02
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    może coś takiego ?

    http://www.allegro.pl/item900385821_aluminium_lutowa
    nie_spawanie_gratis.html

    Nie próbowałem, ale wygląda obiecująco, a cena nie wygórowana chyba.
    Może warto spróbować.

  • 6. Data: 2010-02-09 12:02:30
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > http://www.allegro.pl/item900385821_aluminium_lutowa
    nie_spawanie_gratis.html

    > Nie próbowałem, ale wygląda obiecująco, a cena nie wygórowana chyba.
    > Może warto spróbować.

    Widziałem na jutubie film z tego spawania. Trzymało bardzo mocno, ale
    alternator to odpowiedzialna sprawa. Pojedziesz nad morze i w razie awarii
    będziesz miał problem. A szybkie reperacje są drogie.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 7. Data: 2010-02-09 13:02:27
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Agent 0700 wrote:
> [...]
    > alternator to odpowiedzialna sprawa. Pojedziesz nad morze i w razie
    > awarii będziesz miał problem. A szybkie reperacje są drogie.

    właśnie dzisiaj spawałem urwane ucho od alternatora i do tego spawanie jest
    najlepsze
    muszę jeszcze zainwestować w ten magiczny lut bo chłodnice lepiej jest
    lutować - mniej się nagrzewa wszystko
    jeffrey

  • 8. Data: 2010-02-09 16:14:08
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Witam
    Część warsztatów samochodowych, oferuje usługi spawania stopów aluminium,
    korpusy silników samochodowych, skrzyni biegów, itp. Zapewne potrafią ocenić,
    czy stop nadaje się do spawania i czy spaw wykonany w miejscu pęknięcia ucha
    wytrzyma, ewentualnie jeżeli jest miejsce mogą dospawać nakładki wzmacniające.
    PP

  • 9. Data: 2010-02-26 22:24:32
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-02-08 00:22, Tomasz Pyra pisze:
    > Ułamało mi się ucho trzymające alternator - obudowa i ucho są z aluminium.
    > Jakiś klej? Spawanie? Inny pomysł?
    > A przeciążenia którym będzie poddany są dość spore (zresztą dlatego
    > połamał się ten uchwyt).
    Dobry spaw będzie solidniejszy niż ten materiał, problem tylko taki, że
    spawanie wywoła naprężenia w sąsiedztwie, w rezultacie spaw wytrzyma, a
    pęknie coś obok...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173