eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria › Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 31

  • 1. Data: 2010-02-08 22:06:20
    Temat: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
    Od: "A r t i e" <a...@g...pl>

    Np. Merc klasy C i E chwali się adaptacyjnym samo-nastawianiem w czasie rzeczywistym
    siły tłumienia amorków w zależności od
    nawierzchni, skąta skrętu prędkości itd.

    W S-sie robi to pneumatycznie to jeszcze sobie mogę wyobrazić, a jak to jest robione
    w zwykłym zawieszeniu np. współczesnych klas C
    i E ? Chodzi mi o samą mechaniczną realizację w amortyzatorach ?


    Arek


  • 2. Data: 2010-02-09 02:00:39
    Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>


    > Np. Merc klasy C i E chwali się adaptacyjnym samo-nastawianiem w czasie
    > rzeczywistym siły tłumienia amorków w zależności od nawierzchni, skąta
    > skrętu prędkości itd.
    >
    > W S-sie robi to pneumatycznie to jeszcze sobie mogę wyobrazić, a jak to
    > jest robione w zwykłym zawieszeniu np. współczesnych klas C i E ? Chodzi
    > mi o samą mechaniczną realizację w amortyzatorach ?

    Jak sobie wyobrażasz czysto mechaniczne rozwiązanie?

    Jest jeszcze rozwiązanie z cieczą magnetoreologiczną, nie wiem, czy
    Mercedes stosuje - to jest przyszłość.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all


  • 3. Data: 2010-02-09 09:40:16
    Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    A r t i e wrote:
    > Np. Merc klasy C i E chwali się adaptacyjnym samo-nastawianiem w
    > czasie rzeczywistym siły tłumienia amorków w zależności od
    > nawierzchni, skąta skrętu prędkości itd.
    > W S-sie robi to pneumatycznie to jeszcze sobie mogę wyobrazić, a jak
    > to jest robione w zwykłym zawieszeniu np. współczesnych klas C i E ?
    > Chodzi mi o samą mechaniczną realizację w amortyzatorach ?
    >
    > Arek
    można zastosować zaworek obejściowy tłoka z płynnym sterowaniem przepływu -
    ale nie wiem czy to jest stosowane w samochodach

    jeffrey


  • 4. Data: 2010-02-09 10:43:39
    Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On wto, 09 lut 2010 10:40:16 in article news:<hkrb6l$9m1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    Jeffrey wrote:
    > można zastosować zaworek obejściowy tłoka z płynnym sterowaniem przepływu -
    > ale nie wiem czy to jest stosowane w samochodach

    Z tego co wyczytałem w googlu "direct control suspension" MB jest tylko
    zawór on/off. Chyba, że OP miał na myśli coś nowszego.


  • 5. Data: 2010-02-09 11:28:35
    Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 09 Feb 2010 03:00:39 +0100, Zygmunt M. Zarzecki wrote:
    >> Np. Merc klasy C i E chwali się adaptacyjnym samo-nastawianiem w czasie
    >> rzeczywistym siły tłumienia amorków w zależności od nawierzchni, skąta
    >> skrętu prędkości itd.
    >>
    >> W S-sie robi to pneumatycznie to jeszcze sobie mogę wyobrazić, a jak to
    >> jest robione w zwykłym zawieszeniu np. współczesnych klas C i E ? Chodzi
    >> mi o samą mechaniczną realizację w amortyzatorach ?
    >
    >Jak sobie wyobrażasz czysto mechaniczne rozwiązanie?

    Skoro regualcja tylko tlumienia, to po prostu regulowany zaworek.
    Sterowany elektronika, ale w amortyzatorze tylko jakas regulowana
    iglica czy cos takiego.

    >Jest jeszcze rozwiązanie z cieczą magnetoreologiczną, nie wiem, czy
    >Mercedes stosuje - to jest przyszłość.

    Nie wiem czy zdazy dozyc tej przyszlosci.
    Bose juz ma system aktywnego zawieszenia, i to jest przyszlosc

    http://www.bose.com/controller?event=VIEW_STATIC_PAG
    E_EVENT&url=/learning/project_sound/bose_suspension.
    jsp

    http://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw

    J.


  • 6. Data: 2010-02-09 11:54:46
    Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
    Od: "A r t i e" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:hkre8r$8sm$1@z-news.wcss.wroc.pl...
    > On wto, 09 lut 2010 10:40:16 in article
    news:<hkrb6l$9m1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    > Jeffrey wrote:
    >> można zastosować zaworek obejściowy tłoka z płynnym sterowaniem przepływu -
    >> ale nie wiem czy to jest stosowane w samochodach
    >
    > Z tego co wyczytałem w googlu "direct control suspension" MB jest tylko
    > zawór on/off. Chyba, że OP miał na myśli coś nowszego.

    A przepływem czego steruje ten zaworek (zakładam że w klasie C/E bez airmaticu) ?
    Sory że łatwe pytanie ale w mechanice się nie
    specjalizuję (choć nie jestem też humanistą).


    Arek


  • 7. Data: 2010-02-09 12:00:53
    Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
    Od: "A r t i e" <a...@g...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:45h2n5t285os597qq455jqvssl75qpskkp@4ax.com...

    > Nie wiem czy zdazy dozyc tej przyszlosci.
    > Bose juz ma system aktywnego zawieszenia, i to jest przyszlosc
    >
    > http://www.bose.com/controller?event=VIEW_STATIC_PAG
    E_EVENT&url=/learning/project_sound/bose_suspension.
    jsp


    No ale mi się zdaje że może nie dokładnie to, ale podobne i z podobnym efektem ma już
    Audi (opcja drive select) i MB w standardzie,
    a nie mówiąc o airmaticu.
    Także to już chyba nie akurat od Bose, ale jest...

    Arek


  • 8. Data: 2010-02-09 12:03:34
    Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
    Od: "A r t i e" <a...@g...pl>


    Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:hkre8r$8sm$1@z-news.wcss.wroc.pl...
    > On wto, 09 lut 2010 10:40:16 in article
    news:<hkrb6l$9m1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    > Jeffrey wrote:
    >> można zastosować zaworek obejściowy tłoka z płynnym sterowaniem przepływu -
    >> ale nie wiem czy to jest stosowane w samochodach
    >
    > Z tego co wyczytałem w googlu "direct control suspension" MB jest tylko
    > zawór on/off. Chyba, że OP miał na myśli coś nowszego.

    Już chyba rozumiem-zawór sterujący przepływem płynu hydraulicznego ?..

    Ale ważniejszy problem:

    ***na ile, i czy wogóle, jest to gorsze (a może tylko inne) od Airmatica*** ?


    Arek


  • 9. Data: 2010-02-09 12:18:11
    Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On wto, 09 lut 2010 13:03:34 in article news:<hkrium$848$1@inews.gazeta.pl>
    A r t i e wrote:
    >
    > Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:hkre8r$8sm$1@z-news.wcss.wroc.pl...
    >> On wto, 09 lut 2010 10:40:16 in article
    news:<hkrb6l$9m1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    >> Jeffrey wrote:
    >>> można zastosować zaworek obejściowy tłoka z płynnym sterowaniem przepływu -
    >>> ale nie wiem czy to jest stosowane w samochodach
    >>
    >> Z tego co wyczytałem w googlu "direct control suspension" MB jest tylko
    >> zawór on/off. Chyba, że OP miał na myśli coś nowszego.
    >
    > Już chyba rozumiem-zawór sterujący przepływem płynu hydraulicznego ?..
    >
    > Ale ważniejszy problem:
    >
    > ***na ile, i czy wogóle, jest to gorsze (a może tylko inne) od Airmatica*** ?

    Nie wiem :)
    Ale piszą, że w niektórych E-class oprócz direct control suspension
    jest opcjonalnie Airmatic.


  • 10. Data: 2010-02-09 12:20:28
    Temat: Re: Jak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
    Od: "A r t i e" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:hkrjq3$bhq$1@z-news.wcss.wroc.pl...
    > On wto, 09 lut 2010 13:03:34 in article news:<hkrium$848$1@inews.gazeta.pl>
    > A r t i e wrote:
    >>
    >> Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:hkre8r$8sm$1@z-news.wcss.wroc.pl...
    >>> On wto, 09 lut 2010 10:40:16 in article
    news:<hkrb6l$9m1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    >>> Jeffrey wrote:
    >>>> można zastosować zaworek obejściowy tłoka z płynnym sterowaniem przepływu -
    >>>> ale nie wiem czy to jest stosowane w samochodach
    >>>
    >>> Z tego co wyczytałem w googlu "direct control suspension" MB jest tylko
    >>> zawór on/off. Chyba, że OP miał na myśli coś nowszego.
    >>
    >> Już chyba rozumiem-zawór sterujący przepływem płynu hydraulicznego ?..
    >>
    >> Ale ważniejszy problem:
    >>
    >> ***na ile, i czy wogóle, jest to gorsze (a może tylko inne) od Airmatica*** ?
    >
    > Nie wiem :)
    > Ale piszą, że w niektórych E-class oprócz direct control suspension
    > jest opcjonalnie Airmatic.

    Tak-tylko że ostatnio przeżucili to dopiero do wersji V6 >2 litry z akcyzą 20%, czyli
    auto w cenie domu... Znalazłem taki link sobie
    postudiuję.

    W sumie interesuje mnie E Coupe-a tam airmatica nie ma nawet w opcji za żadne $.

    http://www.emercedesbenz.com/Mar09/11_001618_The_201
    0_Mercedes_Benz_E_Class_Chassis_And_Suspension.html

    Arek

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: