  • 1. Data: 2011-01-30 20:24:31
    Temat: Czym smarować głowice zaworów?
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

    Czym smarować wewnątrz głowice zaworów do baterii wannowych i
    umywalkowych, ale takich klasycznych, nie ceramicznych. Jest tam taki
    dość rzadki gwint, który wsuwa i wysuwa grzybek z uszczelką. Był tam
    jakiś smar, ale się wytarł przy czyszczeniu. Wszystko jest z mosiądzu, w
    okolicach trochę gumy. Może być zwykły "towot", a może lepsza wazelina?
    A może niech to pracuje bez niczego?
    --
    Grzexs

  • 2. Data: 2011-01-30 21:54:51
    Temat: Re: Czym smarować głowice zaworów?
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl> napisał(a):

    > Czym smarowaÄ&#65533; wewnÄ&#65533;trz gĹ&#65533;owice zaworĂłw do baterii
    wannowych i
    > umywalkowych, ale takich klasycznych, nie ceramicznych. Jest tam taki
    > doĹ&#65533;Ä&#65533; rzadki gwint, ktĂłry wsuwa i wysuwa grzybek z
    uszczelkÄ&#65533;. ByĹ&#65533; tam
    > jakiĹ&#65533; smar, ale siÄ&#65533; wytarĹ&#65533; przy czyszczeniu. Wszystko jest
    z mosiÄ&#65533;dzu, w
    > okolicach trochÄ&#65533; gumy. MoĹźe byÄ&#65533; zwykĹ&#65533;y "towot", a moĹźe
    lepsza wazelina?
    > A moĹźe niech to pracuje bez niczego?
    Tego się nie smaruje. To co wytrarleś to byla siajsa z uszczelnienia
    dlawicowego wrzeciona z wodą, glonami i innym syfem.

  • 3. Data: 2011-01-30 22:40:40
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > okolicach trochę gumy. Może być zwykły "towot", a może lepsza wazelina? A
    > może niech to pracuje bez niczego?

    Wazelina będzie dobra, bo jest w miarę "czysta". Wszystkie gwinty i nakrętki
    powinny być nasmarowane, wtedy są zabezpieczone przed korozją, częściowo
    przed osadzaniem osadów i dłużej służyć będą.

  • 4. Data: 2011-01-30 23:20:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 Jan 2011 21:24:31 +0100, Grzexs wrote:
> [...]
    >jakiś smar, ale się wytarł przy czyszczeniu. Wszystko jest z mosiądzu, w
    >okolicach trochę gumy. Może być zwykły "towot", a może lepsza wazelina?

    Kupic ceramiczne i zapomniec o problemach :-)

    J.

  • 5. Data: 2011-01-31 00:01:33
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

    > Kupic ceramiczne i zapomniec o problemach :-)

    No właśnie kupiłem, ale te wykręcone są w zupełnie dobrym stanie (oprócz
    jednej, która nie dała się wykręcić za pomocą metod... hmmm...
    konwencjonalnych), żal wyrzucać, mogą jeszcze popracować w miejscu
    innych tradycyjnych w jeszcze gorszym stanie.

    --
    Grzexs

  • 6. Data: 2011-01-31 00:18:07
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    wt <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wazelina będzie dobra, bo jest w miarę "czysta". Wszystkie gwinty i nakrętki
    > powinny być nasmarowane, wtedy są zabezpieczone przed korozją, częściowo
    > przed osadzaniem osadów i dłużej służyć będą.

    Widział Ty kiedy w życiu taki kran. Jak nie widzial to nic nie pisze. Po
    posmarowaniu czymkolowiek co nie jest wodą piłbyś wodę z tym czymś.

  • 7. Data: 2011-01-31 05:46:41
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-01-31 00:20, J.F. pisze:
> [...]

    Tam gdzie woda nie do celów spożywczych, posmarowałbym smarem
    silikonowym. Tego nie wypłucze szybko woda, ani nawet detergent -
    ostatnio smarowałem tym uszczelki w podajniku płynu do mycia naczyń,
    który wcześniej lubił przeciekać.

    > Kupic ceramiczne i zapomniec o problemach :-)

    Też się psują, i to niekoniecznie od zanieczyszczeń.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2011-01-31 08:43:56
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Mon, 31 Jan 2011 00:18:07 +0000, kogutek napisał(a):

    > Widział Ty kiedy w życiu taki kran. Jak nie widzial to nic nie pisze. Po
    > posmarowaniu czymkolowiek co nie jest wodą piłbyś wodę z tym czymś.

    może on też potrzebuje smarowania... ;-)

    --
    pzdr
    meping

  • 9. Data: 2011-01-31 09:02:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2011 06:46:41 +0100, PeJot wrote:

    >Też się psują, i to niekoniecznie od zanieczyszczeń.

    Raz na 10 lat.

    J.

  • 10. Data: 2011-01-31 09:30:54
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jan 31, 5:46 am, PeJot <P...@0...pl> wrote:

> [...]
    > silikonowym. Tego nie wypłucze szybko woda, ani nawet detergent -
    > ostatnio smarowałem tym uszczelki w podajniku płynu do mycia naczyń,

    I co, nie masz teraz talerzy z warstewką niezmywalnego smaru
    silikonowego?
    Konrad