  • 1. Data: 2011-01-24 21:05:20
    Temat: Sprzęgło "ślizgowe" ?
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam
    Mam w tekscie angileskim mam "slipper clutch" - sprzęgło, które rozłącza napęd
    po przekroczeniu pewnego momentu obrotowego. W paru polskich tekstach występuje
    jako "sprzęgło ślizgowe", ale jakoś mi nie bardzo pasuje. Czy jest precyzyjne
    określenie dla tego rodzaju sprzęgieł ?
    PP

  • 2. Data: 2011-01-24 21:32:23
    Temat: Re: Sprzęgło "ślizgowe" ?
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    W dniu 2011-01-24 22:05, PL(N)umber_One pisze:
> [...]
    > jako "sprzęgło ślizgowe", ale jakoś mi nie bardzo pasuje. Czy jest precyzyjne

    A możesz napisać zwyczajnie "sprzęgło przeciążeniowe"? Spotkałem się też
    z określeniem sprzęgło przeciążeniowe cierne, ale nie mam pojęcia czy ta
    nazwa jest prawidłowa.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-01-26 08:02:25
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PL(N)umber_One " <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:ihkpig$b87$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > występuje
    > jako "sprzęgło ślizgowe", ale jakoś mi nie bardzo pasuje. Czy jest
    Czy wiesz jaka jest konstrukcja tego sprzęgła ?
    Normalnie sprzęgło przeciążeniowe to zestaw płytek (jak kto woli tarczek)
    sciskanych sprężynami, które po przekroczeniu max momentu zaczyna się
    ślizgać.

    Jednak słowo slip(-ring) też się pojawia często przy sprzęgłach
    elektromagnetycznych z doprowadzeniem zasilania przez pierścień ślizgowy i
    szczotkę. Określa właśnie ten pierścień

    Gejzero.

  • 4. Data: 2011-01-26 17:22:52
    Temat: Re: Sprzęgło
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Gejzero <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Normalnie sprzęgło przeciążeniowe to zestaw płytek (jak kto woli tarczek)
    > sciskanych sprężynami, które po przekroczeniu max momentu zaczyna się

    Dokładnie tak jest skonstruowane. To jest sprzęgło w modelu samochodu z napędem
    elektrycznym. Może "sprzęgło przeciążeniowe cierne" będzie OK ?

    PP

  • 5. Data: 2023-07-25 00:15:03
    Od: Janusz Baranowski <3...@e...com>

    Tak, istnieją sprzęgła przeciążeniowe. Wydaje mi się , że ta nazwa tu pasuje.

    For full context, visit https://www.polytechforum.com/engineering-pl/sprzegl
    o-slizgowe-23338-.htm

  • 6. Data: 2023-07-25 00:15:03
    Od: Janusz Baranowski <3...@e...com>

    Przeciążeniowe?

  • 7. Data: 2023-07-26 02:34:45
    Temat: Re: SprzÄ?gĹ?o "Ĺ?lizgowe" ?
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Janusz Baranowski <3...@e...com> wrote:

    > PrzeciÄ?Ĺźeniowe?

    Ojoj, jak charset zepsuty :(

    --
    Chodnikiem biegnie przerażona kobieta, a za nią groźnie sapiąc wielki
    mężczyzna. W końcu ona nie ma już sił. Staje, odwraca się do niego