  • 1. Data: 2011-01-29 12:58:25
    Temat: czujnik ze woda sie leje
    Od: Radek <p...@w...pl>

    Witam ostnio zalało mi całe mieszkanie wąż pod umywalka pękł ,nie było
    nas w domu . Czy są jakieś czujniki metody zeby to uniknąć . Nadmienie
    ze to może sie sie znowu bo nie ma pewności jaki wezyk kupimy . Zalało
    całe pietro ? Macie na to Jakiś sposob

  • 2. Data: 2011-01-29 20:13:54
    Temat: Re: czujnik ze woda sie leje
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Radek" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nas w domu . Czy są jakieś czujniki metody zeby to uniknąć . Nadmienie
    > ze to może sie sie znowu bo nie ma pewności jaki wezyk kupimy . Zalało

    Jeśli nikogo w domu nie będzie, to cóż z jakiegokolwiek alarmu?

  • 3. Data: 2011-01-29 20:14:40
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    I co dalej? A co z takim sygnalem z czujnika, ze woda sie leje chcialbys
    zrobic? Zeby Ci urzadzenie wyslalo sms, albo wlaczylo alarm albo odcielo
    wode...? Bo samo stwierdzenie, ze sie leje to nie pomoze... Tu raczej
    bardzie skomplikowany sytem wszedlby w gre.

    Jak na dluzej wyjezdzasz, to moze po prostu zamykac zawór glówny.

    Pekniecia zdarzaja sie dosc rzadko, wiekszosc mieszkan jednak radzi sobie
    bez czujników. Wiec skoro krytyczny jest jakis tam waz, to moze po prostu
    wstawic dodatkowy zawór przed tym krytycznym fragmentem (wezem), który
    otwierac tylko, gdy jest w uzyciu.

  • 4. Data: 2011-01-29 20:53:51
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    W dniu 2011-01-29 21:14, Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > wode...? Bo samo stwierdzenie, ze sie leje to nie pomoze... Tu raczej
    > bardzie skomplikowany sytem wszedlby w gre.

    Za oceanem popularne są urządzenia zwane "washing machine shutoff
    valve", jakby mocno pokombinować to możliwe że by się tym dało całą
    instalację w łazience zabezpieczyć.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-01-29 21:13:28
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-01-29 13:58, Radek pisze:
> [...]
    > nas w domu . Czy są jakieś czujniki metody zeby to uniknąć . Nadmienie
    > ze to może sie sie znowu bo nie ma pewności jaki wezyk kupimy . Zalało

    1. Żadnych wężyków.
    2. Jeśli się nie da p. 1), to wymiana wężyków co ~2 lata.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2011-01-29 21:19:48
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 29 Jan 2011 13:58:25 +0100, Radek <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    >nas w domu . Czy są jakieś czujniki metody zeby to uniknąć . Nadmienie
    >ze to może sie sie znowu bo nie ma pewności jaki wezyk kupimy . Zalało

    Jak was nie ma w domu to zaden czujnik nie pomoze. Chyba ze bedzie
    bezposrednio polaczony ze Straza Pozarna albo kims takim

    A.L.

    P.S. ja osobiscie uzywam takiego

    http://reviews.homedepot.com/1999/100038838/battery-
    operated-water-alarm-reviews/reviews.htm

    po tym jak nas zalalo gdy wszyscy BYLI w domu

  • 7. Data: 2011-01-30 00:38:32
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > bez czujników. Wiec skoro krytyczny jest jakis tam waz, to moze po prostu
    > wstawic dodatkowy zawór przed tym krytycznym fragmentem (wezem), który

    Czy Ty się dobzre czujesz? Przy każdym odkręceniu wody do umywalki dwa krany
    odkręcać. A jak ktoś ma w zwyczaju przy myciu zębów zakręcać co chwila wodę to
    tez. Wystrczy prawidłowo zalożyć wężyk. Na bank ma zalożony po partacku.
    Ostatecznym rozwiązaniem w przypadku kiedy są duze wahania ciśnienia wody, co
    przy nieprawidłowo wyregulowanym hydroforze może się zdarzyć. To za hydroforem
    reduktor ciśnienia za 5 dych. Ustawić na 1,5 atmosfery zalożyć poprawnie
    wężyki i spokój do końca życia

  • 8. Data: 2011-01-30 01:04:24
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > hydroforem
    > reduktor ciśnienia za 5 dych. Ustawić na 1,5 atmosfery zalożyć poprawnie

    A przy okazji,- jakie jest cisnienie w sieci miejskiej wodociągowej w
    Warszawie i czy istnieją reduktory ograniczające je do wspomnianej 1,5 atm?
    Tez pękły mi już 2 węzyki. Wprawdzie wypadało to co kilka, jesli nie więcej
    lat, ale szkody narobiło (wstał parkiet bukowy w salonie >50m2)

  • 9. Data: 2011-01-30 01:37:47
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    p 47 <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Tez pękły mi już 2 węzyki. Wprawdzie wypadało to co kilka, jesli nie więcej
    > lat, ale szkody narobiło (wstał parkiet bukowy w salonie >50m2)

    A kto to wie jakie jest ciśnienie. Są do kupienia takie reduktory, w
    marketach. Pól cala droższy od 3/4. jak masz rurki 1/2 to redukcje do 3/4.
    Większy przekrój ma i warto wiekszy zwląszcza że jest tańszy. Każdy ustawisz.
    Mam ustawione na 1,5 a fabrycznie był na 6. Pod nalepką z napisem 6 był wkręt
    do regulacji.

  • 10. Data: 2011-01-30 18:31:11
    Od: "Jackare" <1...@1...com>

> [...]
    > w domu . Czy są jakieś czujniki metody zeby to uniknąć . Nadmienie ze to
    > może sie sie znowu bo nie ma pewności jaki wezyk kupimy . Zalało całe

    Dwa sposoby, a nawet trzy:
    1. Zastąpienie wężyków gumowych w oplocie wężykami giętkimi ze stali
    nierdzewnej. Raz na zawsze kończy to temat "strzelających" wężyów gumowych
    2. Wykorzystanie systemu alarmowego do zamknięcia dopływu wody do mieszkania
    w momencie wyjścia (uzbrojenie alarmu = odcięcie wody za pomocą
    elektrozaworu
    3. Wyłączanie dopływu wody przed wyjściem. Bardzo zdrowym zwyczajem jest
    również zamykanie zaworuy zasilającego pralkę gdy ta nie jest używana
    --
    Jackare