  • 1. Data: 2011-11-27 08:36:43
    Temat: algorytm "wsteczny" dla maski Bayer'a
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    Mam ustawienia kamery, mam warości w kanałach RGB a chcę wiedzieć jaka
    intensywność światła pada naprawdę na matrycę.
    Tzn zamiast z pikseli prawdziwych - fizycznych wyliczyć piksele obrazu
    chcę zrobić odwrotną operację, nie interesuje mnie jednak wartość dla
    każdego piksela a tylko średnia dla matrycy.
    Czyli jeszcze inaczej opisując problem mam trzy warości: R, G i B a chcę
    wiedzieć z jakich wartości naprawdę zarejestrowanych sterownik mi to
    wyliczył.

    Jakieś wskazówki, linki do algorytmów

    Z góry dziękuję.

    Qbab

  • 2. Data: 2011-11-29 09:50:48
    Temat: Re: algorytm "wsteczny" dla maski Bayer'a
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 27.11.2011 09:36, Qbab wrote:
> [...]
    > Czyli jeszcze inaczej opisując problem mam trzy warości: R, G i B a chcę
    > wiedzieć z jakich wartości naprawdę zarejestrowanych sterownik mi to

    Problem w tym, że są różne algorytmy interpolacji, nie ma jednego. W
    dodatku interpolacja jest operacją jednokierunkową. Jeden piksel masz
    wyliczany z wielu sąsiednich przez uśrednianie.
    Możesz zerknąć do źródeł dcraw, tam są różne metody wołania rawów.
    Możesz też spróbować zrobić zdjęcia jakimś aparatem z rawami i na tej
    podstawie coś próbować napisać, ale musisz wiedzieć jakim algorytmem
    jest demozaikowany obraz w konkretnym modelu kamery (zwykle są to
    najszybsze algorytmy, bo procki w kamerach czy aparatach nie są
    specjalnie szybkie).

    --
    http://szumofob.eu