  • 11. Data: 2011-11-30 06:47:13
    Temat: Re: Czytanie kodów kreskowych
    Od: u...@d...invalid

    W dniu 2011-11-27 01:14, Karol Y pisze:
    > Witam, temat dla mnie świeży, ale muszę się zmierzyć.
    >
    > Nie mam na razie żadnego czytnika, ale z tego co z sieci wyczytałem -
    > mogę zakładać, że czytniki z USB działają udając klawiaturę i w momencie
    > zczytania kodu po prostu wysyłają odpowiednie znaki (cyfry).
    >
    > Założyłem wykorzystanie USB, bo czytniki będą pracować z netbookami w
    > terenie. Podejmował ktoś może temat przy wykorzystaniu .NET / CF?

    Ja obsługuję na kilka sposobów:

    1. Prefix kodu kreskowego, po złapaniu przez program z dowolnej
    klawiatury prefiksu, do odczytania sumy kontrolnej odczytywany jest kod,
    ew. sufix (ustawialne w skanerze). Trzeba uwzględnić timeout ;). Działa
    ze skanerami HID i klasycznymi (już rzadkość u moich klientów).
    2. Łapać konkretną klawiaturę HID przez WM_INPUT. Wszystkie skanery
    klawiaturowe podłączane przez USB.
    3. Użyć Microsoft POS for .Net, większość skanerów jest obsługiwanych,
    jednak znaczna część małych polskich i chińskich producentów nie
    udostępnia sterowników.
    4. Skaner pewnie i tak na USB więc można ustawić go na obsługę ComPort a
    tu problem najmniejszy i takie rozwiązanie polecam. Ale nasz klient nasz
    pan pozostałe rozwiązania też mu trzeba udostępnić.

    A najprościej jeśli możesz wybrać skaner do programu a nie dostosować
    program do wszystkich skanerów.

  • 12. Data: 2011-11-30 06:55:15
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 30 Nov 2011 07:40:46 +0100, u...@d...invalid napisał(a):

    > Świetny mechanizm obsługi kodów ;)
    > Bardzo profesjonalnie ;)

    Nie doczytales, ze nie chodzi o obsluge kodow, a o wykorzystanie czytnika?
    Autor nie chce obslugiwac kodow, a jedynie uzyc czytnika do czytania kodow
    w jego aplikacji, prawda?

  • 13. Data: 2011-12-01 04:28:43
    Od: u...@d...invalid

    W dniu 2011-11-30 07:55, Jacek pisze:

    > Nie doczytales, ze nie chodzi o obsluge kodow, a o wykorzystanie czytnika?
    > Autor nie chce obslugiwac kodow, a jedynie uzyc czytnika do czytania kodow
    > w jego aplikacji, prawda?
    A czytnik zwraca muzykę ;)

  • 14. Data: 2011-12-01 06:36:04
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 01 Dec 2011 05:28:43 +0100, u...@d...invalid napisał(a):

    > A czytnik zwraca muzykę ;)

    Mowa byla o czytniku emulujacym klawiature.