  • 1. Data: 2016-07-02 16:46:47
    Temat: DAC do Raspberry Pi
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Szukam jakiegoś scalaka (nie gotowego modułu) DAC, który można by
    zastosować w Raspberry Pi. Wymagania są następujące:

    1) Interfejs I2S, sterowanie przez I2C (głośność, ustawienia przetwornika).
    2) Zgodność z Linuksem. Mile widziana sytuacja, kiedy nie będzie
    konieczne samodzielne pisanie sterownika ani rekompilowanie jądra.
    3) Jak najprostsza w montażu obudowa. I nie chodzi tutaj o wielkość
    padów lutowniczych, ale ich ilość. Im prostszy scalak, tym lepiej.
    Preferowane układy w obudowach SO/SSOP z jak najmniejszą liczbą pinów
    VCC i GND.

    Chodzi mi o układ, który będzie łatwo zamontować na samodzielnie
    projektowanej płytce do Raspberry Pi Zero.

  • 2. Data: 2016-07-02 17:13:08
    Temat: Re: DAC do Raspberry Pi
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > VCC i GND.
    > Chodzi mi o układ, który będzie łatwo zamontować na samodzielnie
    > projektowanej płytce do Raspberry Pi Zero.

    W swoim projekcie korzystałem w WM8731. Wówczas sterownik był gotowy, ale
    trzeba było rekompilować jądro. Może teraz już jest w jądrze dostarczanym
    wraz z Raspbianem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2016-07-02 18:11:55
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2016-07-02 o 16:46, Atlantis pisze:

    Wszystkie warunki spełnia drabinka oporowa z potencjometrem cyfrowym.;)

  • 4. Data: 2016-07-02 18:23:47
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-07-02 o 17:13, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > W swoim projekcie korzystałem w WM8731. Wówczas sterownik był gotowy,
    > ale trzeba było rekompilować jądro. Może teraz już jest w jądrze
    > dostarczanym wraz z Raspbianem.

    A można go gdzieś dostać w Polsce za rozsądne pieniądze?
    Nie widzę go w TME, na Allegro jest kilka najwyraźniej "siostrzanych"
    układów, ale dokładnie tego scalaka nie ma.
    Na Aliexpress wyskakuje sporo aukcji, nie wiem jednak, jak wygląda
    kwestia oryginalności tych części...

  • 5. Data: 2016-07-02 18:43:41
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > układów, ale dokładnie tego scalaka nie ma.
    > Na Aliexpress wyskakuje sporo aukcji, nie wiem jednak, jak wygląda

    Kupowałem w Farnellu ale widzę, że już wycofali. Jeśli potrzebujesz kilka
    sztuk do prototypowania, to mogę Ci podesłać.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/