  • 11. Data: 2015-09-01 13:16:30
    Temat: Re: DIY tester pojemności baterii Nikon
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Tue, 1 Sep 2015, Hals wrote:

    > IMAX B6 to ładowarka z balancerem, która ładuje i rozładowuje ogniwa a nie
    > baterie ogniw które nie mają odczepu dla każdego ogniwa. Naładujesz nią
    > baterię EN-EL24 ?

    IMAX i klony _mogą_ balansować pakiety, ale _nie_muszą_.
    Nie ma problemów z (roz)ładowaniem czegoś co ma więcej cel i nie ma
    odczepów. Tracisz wtedy tylko kontrolę pojedynczych ogniw.

    Robienie samemu protezy z kitu czy na piechotę nie ma żadnego uzasadnienia
    poza samoedukacją.
    Sam miałem kiedyś ładowarko-rozładowarkę sterowana po 1-wire, zabawa była
    fajna. Ale od czasu kupienia klona Imaxa już nigdy tej ładowarki nie
    użyłem - zabawa się skończyła, a do normalnego użytkowania wolę mieć
    'normalne' urządzenie, które ma o wiele większe możliwości.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 12. Data: 2015-09-01 14:40:04
    Od: "Hals" <H...@v...pl>

> [...]
    > użyłem - zabawa się skończyła, a do normalnego użytkowania wolę mieć
    > 'normalne' urządzenie, które ma o wiele większe możliwości.

    Świetnie że masz pod ręką ładowarkę IMAX - możesz sprawdzić czy w Twojej
    ładowarce jest możliwy pomiar pojemności baterii (np2S lub więcej) przy
    podłączeniu jej do gniazda prądowego, bez podłączania do gniazda balancera?
    Dlatego właśnie wykluczyłem dla tego przypadku ładowarkę IMAX B6.
    Być może to kwestia softu, ale wiem, że nie działa w sprawdzanym
    eglemplarzu.
    Hals

  • 13. Data: 2015-09-02 00:48:39
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Hals pisze:

> [...]
    > podłączeniu jej do gniazda prądowego, bez podłączania do gniazda balancera?

    Można do 6S

    > Dlatego właśnie wykluczyłem dla tego przypadku ładowarkę IMAX B6.
    > Być może to kwestia softu, ale wiem, że nie działa w sprawdzanym
    > eglemplarzu.

    SOA#01: Dziwne, u mnie działa.

    --
    AlexY