  • 1. Data: 2015-08-29 21:09:01
    Temat: Silnik 220V - wentylator wiatrak zefir, nazwa, oznaczenie
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    Jaki dokładnie miał nazwę silnik 220V stosowany w polskim wiatraku Zefir.
    Bo ten co mam przed oczami oznaczenia ma już nieczytelne (pochodzi z roku
    1969)
    Znalazłem tylko:
    http://unitraklub.pl/node/10969 gdzie napisano, że to SAZ tylko tych SAZ-ów
    było kilka wersji. Zapewne różniły się prędkościami.
    Jest gdzieś jakiś katalog gdzie można poczytać o tych silnikach?
    Może jakiś stary numer miesięcznika Młody Technik coś pisał na ten temat?
    Zakładam, że bez względu na wersję Zefira (starsza owalna, nowsza kanciasta)
    silnik był zawsze ten sam i np. w nowszym "kanciastym" modelu Zefir Z-51b
    http://3.bp.blogspot.com/-qiLTo9ouGoc/U_N38R6TFCI/AA
    AAAAAAGQg/qImDCRWtKQ8/s1600/zefir%2B011.jpg
    taki sam silnik stacjonował (?)
    Silnik wygląda jak ten:
    http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/56/16/07/
    36/5616073641
    Tylko, że powyższy ze zdjęcia ma oznaczenie S-12
    Wiec zakładam, że oznaczeń podobnie wyglądających silników może być
    kilkadziesiąt.

  • 2. Data: 2015-08-29 22:01:27
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-08-29 o 21:09, jedrek pisze:
> [...]
    > Tylko, że powyższy ze zdjęcia ma oznaczenie S-12
    > Wiec zakładam, że oznaczeń podobnie wyglądających silników może być
    W tych pierwszych chyba był TYP S-12, bo był od gramofony "Bambino"

  • 3. Data: 2015-08-29 22:48:01
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-08-29 o 22:01, Jawi pisze:

    36/5616073641
    > W tych pierwszych chyba był TYP S-12, bo był od gramofony "Bambino"

    S-12 to była produkcja Tonsilu.
    SAZ-06-2 (2850 obr/min, 0.6W) - ale ten był w nowszych gramofonach.

  • 4. Data: 2015-08-29 23:34:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jedrek,

    Saturday, August 29, 2015, 9:09:01 PM, you wrote:

    > Jaki dokładnie miał nazwę silnik 220V stosowany w polskim wiatraku Zefir.

    Akurat jestem w trakcie porządków i mam na wierzchu taki silnik,
    jeszcze z wiatraczkiem ale już bez obudowy. Oznaczony S-311

> [...]
    > Tylko, że powyższy ze zdjęcia ma oznaczenie S-12
    > Wiec zakładam, że oznaczeń podobnie wyglądających silników może być

    Silniki Tonsila to chyba z gramofonu Bambino...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2015-08-31 00:05:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    jedrek pisze tak:

> [...]
    > Tylko, że powyższy ze zdjęcia ma oznaczenie S-12
    > Wiec zakładam, że oznaczeń podobnie wyglądających silników może

    W starym owalnym napisy nieczytelne oprócz 220v 12W w nowym Silma S-31
    2300rpm 220v 15W.

    --
    Piter

    Let me see your war face.