  • 31. Data: 2015-05-26 14:17:22
    Temat: Re: DPF przekręt
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-05-26 13:52, Tomasz Wójtowicz wrote:
> [...]
    a/File:Arbeitsweise_Zweitakt.gif

    > Tego nie wiem, ale raczej nie, bo problem rozwiązano wstawiając prosty
    > odcinek rury.

    Z tego co slyszalem to nie moze zadzialac. Komputer przeciez sprawdza
    poziom zapelnienia filtra a tutaj dostaje jakies kosmiczne informacje
    lub ich brak. Nie zdziwilbym sie gdyby po takim zabiegu przelaczyl sie w
    tryb awaryjny i wtedy jest efekt, o ktorym wspomniales. Tak wlasnie moze
    zrobic pan Kaziu. W zakladach gdzie zajmuja sie tym profesjonalnie
    wyciecie filtra (w sposob, o ktorym wczesniej wspomnialem czyli:
    wykruszenie wkladu, wspawanie rury i zamkniecie puszki w niewdoczny
    sposob) to pierwsza, prostsza czesc. Druga - bardziej zlozona to
    modyfikacja softu. Na zabieg jest gwarancja, osoba zajmujaca sie tym
    wspomniala, ze gdyby cos bylo nie tak to oczywiscie mozna podjechac, co
    budzi pewne obawy. Soft chyba jest z innego modelu, ktory fabrycznie nie
    ma filtra lub zapewne w nowszych jest odpowiednio zmodyfikowany. Ale
    wiadomo jak z tym jest np w przypadku smartfonow: niby wszystko dziala
    ale jednak czasem cos jest nie tak.
    No i taka operacja do tanich nie nalezy, jakies 2 lata temu bylo to
    chyba cos ok 1800zl.
    Dlatego osobiscie sugerowalbym raczej powalczyc o zachowanie filtra.

  • 32. Data: 2015-05-26 15:57:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 26 May 2015 14:17:22 +0200, atm

    > Komputer przeciez sprawdza poziom zapelnienia filtra

    Na podstawie czujników ciśnienia przed i za filtrem. Ale komputer oprócz
    sprawdzania tego parametru, sprawdza także międzyczas pomiędzy wypalaniem i
    jeśli jest za duży, a czujniki nadal pokazują "czysty" to zaczyna sypać
    błędami. Trzeba więc zrobić oszustwo na poziomie programu.

    > No i taka operacja do tanich nie nalezy, jakies 2 lata temu bylo to
    > chyba cos ok 1800zl. Dlatego osobiscie sugerowalbym raczej powalczyc
    > o zachowanie filtra.

    Oczywiście, że lepiej go zachować -- skoro już i tak się za niego
    zapłaciło. Najczęściej sam filtr nie jest problemem, tylko jakiś element
    układu napędowego.

    --
    Pozdor Myjk