  • 1. Data: 2015-05-24 01:04:50
    Temat: DPF przekręt
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    Dzisiaj się dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
    2000 zł pochodzą z tych aut, gdzie właściciele sami pojechali
    zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa rynkowa
    metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF się psuje,
    niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbądź się a będziesz miał lepiej".

    W Niemczech są wysokie grzywny za wymontowany DPF. Niedługo nasze
    państwo zwęszy nowy strumień dochodów, więc frajerzy co demontują DPF
    będą goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez państwo.

  • 2. Data: 2015-05-24 01:28:11
    Temat: Re: DPF przekręt
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-05-24 01:04, Tomasz Wójtowicz wrote:
> [...]
    > państwo zwęszy nowy strumień dochodów, więc frajerzy co demontują DPF
    > będą goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez państwo.

    Moze sa rozne metody demontazu. Widzialem jak gosc "demontowal" pumeks
    przy pomocy przycinaka, pozniej zas zaspawal puszke.

  • 3. Data: 2015-05-24 06:04:57
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    A wiesz na ile starczy ten "regenerowany" wkład? Jak przejedzie kilanaście tysięcy to
    będzie dobrze. Wkład oprócz osadów, które można usunąć lub rozpuścić, jest wykonany z
    materiału o ograniczonej żywotności. Nie w każdym samochodzie wyjmiesz go też bez
    uszkodzenia fizycznego. Generalnie bezedury. Są ci co płuczą, są ci co usuwają i ci
    co wymieniają. Filtr DPF, jak i EGR to dwa mocno zbędne elementy zamulające samochód,
    a ich usunięcie jest niewykrywalne standardowym testem na przeglądzie. Ba, wyniki
    potrafią się poprawić, jak się kanał dolotowy podczyści.

    Podsumowujac. Świat nie jest tak prosty, jak to Ci ktoś opowiedział.

  • 4. Data: 2015-05-24 09:45:55
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-05-24 o 01:04, Tomasz Wójtowicz pisze:
> [...]
    > państwo zwęszy nowy strumień dochodów, więc frajerzy co demontują DPF
    > będą goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez państwo.

    Po prostu przestaną kupować diesle. Problem sam zniknie.

    --
    MN

  • 5. Data: 2015-05-24 10:54:26
    Od: <4...@5...105426.invalid> (Tom N)

    Marcin N w

    > Po prostu przestaną kupować diesle. Problem sam zniknie.

    Ta zwłaszcza, że DPF/FAP mają być niedługo obowiązkowe w benzyniakach...

    Przestana kupować samochody i problem sam zniknie?

    --
    'Tom N'

  • 6. Data: 2015-05-24 11:03:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-05-24 10:54, (Tom N) wrote:
    > Ta zwłaszcza, że DPF/FAP mają być niedługo obowiązkowe w benzyniakach...
    > Przestana kupować samochody i problem sam zniknie?

    Po drodze do elektrycznych są jeszcze dwie opcje:

    a) tylko LPG
    b) wodór

    Kwestia aby zdążyć zanim prawnicze przygłupy dostaną sraczki
    regulacyjnej w kwestii montowania magnetyzerów na klemy baterii.

  • 7. Data: 2015-05-24 13:09:29
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-05-24 o 01:28, atm pisze:

    > Moze sa rozne metody demontazu. Widzialem jak gosc "demontowal" pumeks
    > przy pomocy przycinaka, pozniej zas zaspawal puszke.

    To bardzo źle zrobił, bo w pustej puszce powstają zawirowania spalin
    dławiące silnik. Demontaż prawidłowy dla silnika i jednocześnie zyskowny
    dla demontującego to wycięcie w całości z kawałkiem rury i wspawanie w
    to miejsce prostej rury. Ale cóż, domorośli fachmani z warsztatu pod
    budką z piwem wiedzą swoje.

    A ktoś wie coś na temat filtrów "mokrych"? Tam trzeba raz na jakiś czas
    uzupełniać czynnik, ale podobno nie ma takich cyrków jak z filtrami suchymi.

  • 8. Data: 2015-05-24 13:47:41
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-05-24 13:09, Tomasz Wójtowicz wrote:

> [...]
    > dla demontującego to wycięcie w całości z kawałkiem rury i wspawanie w
    > to miejsce prostej rury. Ale cóż, domorośli fachmani z warsztatu pod

    Heh, no widzisz jak nie majac wystarczajacej ilosci informacji od razu
    podsumowales tych gosci.
    Ladnie odtworzyli puszke, wylupali pumeks, w srodku wspawali kawal rury
    i tak calosc zamkneli, ze wlasciwie ciezko bylo dopatrzyc sie ingerencji.

  • 9. Data: 2015-05-24 13:49:31
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-05-24 09:45, Marcin N wrote:

    > Po prostu przestaną kupować diesle. Problem sam zniknie.

    W swiecie benzynowym sprawa tez sie zaczyna komplikowac z powodu
    wyzylowanych uturbionych malych pojemnosci.

  • 10. Data: 2015-05-24 15:39:11
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 24 maja 2015 13:49:33 UTC+2 użytkownik atm napisał:

    > W swiecie benzynowym sprawa tez sie zaczyna komplikowac z powodu
    > wyzylowanych uturbionych malych pojemnosci.

    Nic się nie komplikuje. Spada jedynie żywotność wyżyłowanych silników. Jest to
    oczywiste bo żadnej rewolucji w materiałach nie było kilkadziesiąt lat a moce z litra
    wzrosły dwukrotnie. Za moment zrobienie 150 tysięcy do remontu będzie w tanich
    samochodach nie lada wyczynem.