  • 1. Data: 2010-10-12 11:37:09
    Temat: DUŻY PRZEGLĄD w Niemczech
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Czy ktoś może mi wyjaśnić czym różni się DUŻY PRZEGLĄD robiony w
    Niemczech od tego normalnego przeglądu.

    Czy w ramach tego przeglądu prowadzone są np. jakieś wymiany naprawy?

    Wg jednego Niemca - podczas takiego przeglądu wymienia się olej, filtry
    rozrząd... ale poza informacją w książce o tym przeglądzie nic nie
    zostało wpisane.

    Czy ktoś wie jak to jest?

    Niemcy są dość radykalni na punkcie sprawności aut i skoro ich normalny
    przegląd jest dość dokładny to co oznacza DUŻY?

    Ariusz

  • 2. Data: 2010-10-12 11:46:56
    Temat: Re: DUŻY PRZEGLĄD w Niemczech
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl>
> [...]
    > Niemcy są dość radykalni na punkcie sprawności aut i skoro ich
    > normalny przegląd jest dość dokładny to co oznacza DUŻY?

    Ja tam nie wiem, ale jesli w ASO, to co pewien przebieg trzeba
    wymienic pasek rozrzadu, moze kola, pompe wody,
    byc moze amory, tarcze hamulcowe itp.

    Zas na badaniu technicznym chyba co dwa lata maja sprawdzanie
    katalizatora czy moze ogolnie wydechu [AU - Auspuff]

    J.

  • 3. Data: 2010-10-12 11:58:34
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-12 11:46, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl>
    >
    > Ja tam nie wiem, ale jesli w ASO, to co pewien przebieg trzeba wymienic
    > pasek rozrzadu, moze kola, pompe wody,
    > byc moze amory, tarcze hamulcowe itp.

    Właśnie w ASO

    ale dziwi mnie bo wg historii w kompie wpisana jest wymiana żarówki,
    wymiana wycieraczki, a nie ma nic o wymianach oleju i filtrów, są tylko
    przeglądy i właśnie ten DUŻY przegląd.

    Ariusz

  • 4. Data: 2010-10-12 12:06:26
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Ariusz" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Właśnie w ASO
    >
    > ale dziwi mnie bo wg historii w kompie wpisana jest wymiana żarówki,
    > wymiana wycieraczki, a nie ma nic o wymianach oleju i filtrów, są tylko
    > przeglądy i właśnie ten DUŻY przegląd.

    W instrukcji samochodu znajdziesz tabelke, a w niej co ASO wymienia przy
    okazji konkretnego przebiegu.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2010-10-12 12:33:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w

    > Właśnie w ASO
    > ale dziwi mnie bo wg historii w kompie wpisana jest wymiana
    > żarówki, wymiana wycieraczki, a nie ma nic o wymianach oleju i
    > filtrów, są tylko przeglądy i właśnie ten DUŻY przegląd.

    Byc moze nie ma potrzeby nic wiecej pisac - wymieniono wszystko co
    nakazuje producent przy tym przebiegu.

    J.

  • 6. Data: 2010-10-12 12:54:12
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Niemcy są dość radykalni na punkcie sprawności aut i skoro ich normalny
    > przegląd jest dość dokładny to co oznacza DUŻY?

    Powinno byc przeglądnięte to co podaje instrukcja auta na dany przebieg.
    Zwykle mniej czynności jest przy małym przebiegu a duży to może być z
    wymianą rozrządu lub oleju w skrzyni lub elementów układu wydechowego. A
    mały to najcześciej klocki, tarcze, filtry, olej. Mały/Duży to chyba taki
    potoczny skrót myślowy niż okreslenie przeglądów w ASO.

  • 7. Data: 2010-10-12 13:13:13
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-12 12:54, Agent pisze:

> [...]
    > mały to najcześciej klocki, tarcze, filtry, olej. Mały/Duży to chyba
    > taki potoczny skrót myślowy niż okreslenie przeglądów w ASO.

    W książce i na drzwiach samochodu jest naklejka w komputerze jest wpis,
    nie pamiętam przy ilu kilometrach ale chyba coś koło 100 tys.

    Nie mam instrukcji w języku polskim, a w niemieckim nie orientuję się na
    tyle by go czytać.

    W Polsce w ASO powiedzieli, że nie wiedzą co znaczy duży przegląd. Ale
    też nie wiedzieli jak zamknąć szyby z pilota, a właściwie nie wiedzieć
    można, a twierdzić stanowczo, że się w tym modelu nie da... przy czym
    możliwość taka oczywiście jest - google jak zwykle pomogło.

    Ariusz

  • 8. Data: 2010-10-12 13:38:27
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > nie pamiętam przy ilu kilometrach ale chyba coś koło 100 tys.
    >
    > Nie mam instrukcji w języku polskim, a w niemieckim nie orientuję się na

    Poszukaj skanow w googlach albo na forum marki po prostu. Ewentualnie tych
    kilka slow przetlumaczysz dowolnym slownikiem online, ja sie programowania
    uczylem z niemieckiego podrecznika i dalem rade.

> [...]
    > a twierdzić stanowczo, że się w tym modelu nie da... przy czym możliwość
    > taka oczywiście jest - google jak zwykle pomogło.

    W ksiazce serwisowej jest wbity przebieg, niech sprawdza co fabryka kaze
    przy nim wymieniac i tyle, zadna flozofia.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 9. Data: 2010-10-12 13:45:32
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Czy ktoś może mi wyjaśnić czym różni się DUŻY PRZEGLĄD robiony w
    Niemczech od tego normalnego przeglądu.

    duzy - rozrzad
    maly - olej, filtry,plyny itp

    //Czy w ramach tego przeglądu prowadzone są np. jakieś wymiany
    naprawy?

    jakies naprawy sa prowadzone o ile klient sobie tego zazyczy,
    spotkalem sie tez z procederem wymiany np tarcz hamulcowych/klockow i
    powiadomieniu o tym klienta :-)

    //Wg jednego Niemca - podczas takiego przeglądu wymienia się olej,
    filtry rozrząd... ale poza informacją w książce o tym przeglądzie nic
    nie zostało wpisane.

    nie musi, jesli Grosse Inspektion/Dursicht jest zrobiony to wszystkie
    rzeczy wchodzace w jego sklad wg producenta sa zrobione

    P.