  • 1. Data: 2011-11-18 00:40:01
    Temat: Dane 200X
    Od: Punge <r...@g...com>

    Dzień dobry.

    Czy ktokolwiek może podać mi liczbową statystykę, np. za rok 2008 -
    ilość śmiertelnych wypadków spowodowanych przez pijanych (do 1,8
    promila) kierowców ruchu drogowego?

    Dziękuje.

  • 2. Data: 2011-11-18 07:18:09
    Temat: Re: Dane 200X
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-18, Punge <r...@g...com> wrote:

    > Czy ktokolwiek może podać mi liczbową statystykę, np. za rok 2008 -
    > ilość śmiertelnych wypadków spowodowanych przez pijanych (do 1,8
    > promila) kierowców ruchu drogowego?

    http://dlakierowcow.policja.pl/portal/dk/807/47493/W
    ypadki_drogowe__raporty_roczne.html

    Patrzyles czy w tych raportach sa?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2011-11-18 11:23:45
    Od: marider <2...@g...pl>

    W dniu 2011-11-18 08:18, AZ pisze:

    > http://dlakierowcow.policja.pl/portal/dk/807/47493/W
    ypadki_drogowe__raporty_roczne.html

    > Patrzyles czy w tych raportach sa?

    Jest: VIII. NIETRZEŹWI UCZESTNICY RUCHU DROGOWEGO ale o promilach nic
    nie pisza (pewnie sie wstydza przyznac).

    "W 2010 roku, w porównaniu z rokiem 2009 nastąpił spadek liczby
    ujawnionych kierujących pojazdami pod wpływem alkoholu (w stanie po
    użyciu oraz w stanie nietrzeźwości) o 7 439 osób."

    Ciekawe ilu podpitych za sterami Policja puscila z powodu koneksji,
    legitymacji poselskich i innych, ukladow czy wziecia w lape ale do tego
    sienie przyznaja nigdy :) Jednak jesli juz komus wpadka sie zdarzyla i
    dal sie zlapac na bani, to po pierwsze _nie dmuchac_ ale jechac na
    badanie krwi a po drugie nie ma co sie bac rozprawy w sadzie. Czesto
    wyrok jest mniejszy niz ugoda z prokuratorem (ktory bazuje na niewiedzy
    podsadnych i zastraszaniu konsekwencjami - lacznie z zabraniem
    wszystkich kategorii prawa jazdy i skierowaniem na badania
    psycho-medyczno-techniczne co jest moim zdaniem jakims bezsensem ale w
    Polszy generalnie prawo jest mocno powalone i wciaz wymyslaja coraz to
    lepsze "kwiatki" zeby tylko kase z ludzi wyciagnac). Poza tym to sa
    wszystko pro-PiSS'owskie zmiany w KK.

    Nieco inny temat ale temat:

    " W 2010 roku motocykliści uczestniczyli w 2 392 wypadkach, w tym z ich
    winy zaistniało 990 wypadków, zginęły w nich 152 osoby, a 1 051 osób
    doznało obrażeń ciała."

    Sorry panowie, zawyzylem statystyke w zeszlym roku przez slepego becwala
    ktory zajechal mi droge o 1 skasowana R1 i 1 kolano wiecej (ktore piesza
    starowina poprawila w tym roku).

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 4. Data: 2011-11-18 17:07:40
    Od: Punge <r...@g...com>

    On 18 Lis, 08:18, AZ <a...@g...com> wrote:

    > http://dlakierowcow.policja.pl/portal/dk/807/47493/W
> [...]

    @AZ
    coś jest:

    W 2008 roku nietrzeźwi uczestniczyli w 6 375 wypadkach drogowych (13%
    ogółu
    wypadków), śmierć w nich poniosło 748 osób (13,8% ogółu zabitych), a
    8 025 odniosło
    obrażenia (12,9% ogółu rannych).

    czyli:

    Ilość wypadków: około 50 000
    Łącznie zginęło: 5 437
    Pijany w tym: 748

    Tyle, że gdyby nie byli pijani, to też mogliby zginąć.

    @marider: o promilach nic nie ma.

    A mnie zainteresowało faktycznie, jak bardzo ci po spożyciu są
    niebezpieczni.