  • 1. Data: 2017-09-23 17:03:32
    Temat: Dell D830 - dziwny problem....
    Od: "Pawel" <p...@w...pl>

    Witam grupę.
    Dell Latitude D830. System XP Pro. Po klinknięciu na Start/Wyłącz laptop
    jakby zaliczył lekka zwiechę przechodząc w bluescreena. Nie czytałem co tam
    pisało, i tak pewno bym mało co zrozumiał bo po angielsku....
    Wcisnąłem Power i laptop przez godzinkę odpoczywał. Po godzinie znów Power i
    tutaj zonk ... bo pikniecie i komunikat: Internal hard disk drive not
    found/To resolve this issue, try to reseat the drive a pod spodem jeszcze
    dwie linijki o klawiszach i ewentualnych testach.
    Myślę, najwyraźniej poszedł dysk. A że mam kolegę który ma identyczny laptop
    więc przełożyliśmy niego dysk do tego mojego zespsutego. Znowu komunikat ten
    sam. Przełożyłem więc ten niby zepsuty dysk do laptopa kolegi i laptop
    odpalił bez najmniejszego problemu.
    Zgłupieliśmy i nie wiemy co jest tutaj grane?
    Pomoże ktoś?
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2017-09-23 17:37:35
    Temat: Re: Dell D830 - dziwny problem....
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2017 17:03:32 +0200, Pawel napisał(a):

    > Zgłupieliśmy i nie wiemy co jest tutaj grane?

    Wygląda na uszkodzenie kontrolera IDE. A z systemu live z CD albo pena
    idzie odpalić? Do biosa wpuszcza?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2017-09-23 17:42:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2017 17:03:32 +0200, Pawel napisał(a):

    > Zgłupieliśmy i nie wiemy co jest tutaj grane?

    Wygląda na uszkodzenie kontrolera IDE. A z systemu live z CD albo pena
    idzie odpalić? Do biosa wpuszcza? Dysk w biosie widoczny?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2017-09-23 22:55:51
    Od: "Pawel" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wygląda na uszkodzenie kontrolera IDE. A z systemu live z CD albo pena
    > idzie odpalić? Do biosa wpuszcza? Dysk w biosie widoczny?

    Z systemu live(Linux Slax) odpala się i do biosa też można wejść. Jednak ani
    w Linuxie ani w biosie dysku nie widać....
    Paweł

  • 5. Data: 2017-09-23 23:19:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2017 22:55:51 +0200, Pawel napisał(a):

> [...]
    >
    > Z systemu live(Linux Slax) odpala się i do biosa też można wejść. Jednak ani
    > w Linuxie ani w biosie dysku nie widać....

    No to kontroler IDE. Ale ja jestem tylko amatorem, może wielcy tu się
    wypowiedzą :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2017-09-24 14:04:29
    Od: "Pawel" <p...@w...pl>

    > No to kontroler IDE. Ale ja jestem tylko amatorem, może wielcy tu się
    > wypowiedzą :)
    Dzięki za diagnozę ale zupełnie nie wiem co to oznacza. Czy ten kontroler
    jest zintegrowany z płytą w tym laptopie i czeka mnie ewentualnie wymiana
    całej płyty?
    Tak na szybko wujek Google raczej nic mi nie "wyrzucił" na temat Dell D830 -
    kontroler IDE.

    Paweł

  • 7. Data: 2017-09-24 14:44:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 24 Sep 2017 14:04:29 +0200, Pawel napisał(a):

    > czeka mnie ewentualnie wymiana
    > całej płyty?

    Tak mi sie wydaje. Ale poczekałbym aż się ktoś inny wypowie.
    --
    Jacek
    I hate haters.