  • 1. Data: 2017-09-21 15:28:09
    Temat: dziwna sprawa z dyskiem
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W pewnym lapku jest SATA HDD a na nim linuks. Ktoś walnął w lapka i coś
    się stało:
    1. dysk jest niewidoczny dla biosu lapka, skutek taki że nie można z
    niego zabutować.
    2. gdy wystartować lapka z linuksa live na penie, dysk daje się
    odczytywać, filesystem jest OK, lapek wydaje się zdrów jak ryba.
    3. ten dysk przeniesiony do deskopa jest widziany w biosie, można z
    niego zabutować i system działa.
    4. inny dysk SATA HDD jest widziany w biosie lapka.
    Ma ktoś pomysła co jest grane?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2017-09-22 07:44:24
    Temat: Re: dziwna sprawa z dyskiem
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Jacek Maciejewski" napisał:

    > W pewnym lapku jest SATA HDD a na nim linuks.

    Czy BIOS tego laptopa obsługuje Free Fall Protection?

    > Ktoś walnął w lapka i coś się stało:
    > 1. dysk jest niewidoczny dla biosu lapka, skutek taki że nie można
    > z niego zabutować.

    To teraz, a czy bezpośrednio po "walnięciu" coś się wydarzyło?

> [...]
    > z niego zabutować i system działa.
    > 4. inny dysk SATA HDD jest widziany w biosie lapka.

    Po objawach sądząc - FFP oznaczył sobie ów dysk jako "walnięty" i nadal go
    ignoruje. Nie wiem, czy takie coś jest w ogóle możliwe, ale nie
    zaszkodziłoby zresetować CMOS.

    JoteR

  • 3. Data: 2017-09-22 08:47:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 22 Sep 2017 07:44:24 +0200, JoteR napisał(a):

    > Czy BIOS tego laptopa obsługuje Free Fall Protection?
    Nie wiem ale to jest Toshiba Tecra A11-17V, może ty albo ktoś inny wie?
    Ja słyszę o czymś takim pierwszy raz :)

    > To teraz, a czy bezpośrednio po "walnięciu" coś się wydarzyło?
    Nie znam przebiegu zdarzeń.

    > Po objawach sądząc - FFP oznaczył sobie ów dysk jako "walnięty" i nadal go
    > ignoruje. Nie wiem, czy takie coś jest w ogóle możliwe, ale nie
    > zaszkodziłoby zresetować CMOS.
    To jest jakieś wytłumaczenie. Zaczynam kopać w góglach za tym FFP. W
    każdym razie w biosie byłem i zaserwowałem ustawienia domyślne, nie
    pomogło :)

    --
    Jacek
    I hate haters.