  • 1. Data: 2017-09-16 14:55:39
    Temat: Czy istnieje takie urządzenie?
    Od: z <...@...pl>

    Czy istnieje takie urządzenie które po wyjściu domowników z
    pomieszczenia po określonym czasie wyłączy np. monitory, drukarki,
    nagłośnienie, telewizor?
    Znalazłem tylko coś co włączy gniazdko 220V po wejściu do pomieszczenia.

  • 2. Data: 2017-09-16 15:17:31
    Temat: Re: Czy istnieje takie urządzenie?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-16 o 14:55, z pisze:

> [...]
    > nagłośnienie, telewizor?
    > Znalazłem tylko coś co włączy gniazdko 220V po wejściu do pomieszczenia.

    Nie wiem czy indywidualnie ktoś to sprzedaje, dostaniesz takie cudo
    w pakiecie z inteligentnym domem.
    Indywidualnie możesz nabyć i użyć "wyłącznika czasowego", "programatora
    czasowego". Są takie wkładane do gniazdek i są takie na szynę
    obsługujące całą linię zasilającą.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2017-09-16 15:29:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-16 o 15:17, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Indywidualnie możesz nabyć i użyć "wyłącznika czasowego", "programatora
    > czasowego". Są takie wkładane do gniazdek i są takie na szynę

    Zetka IMO nie szuka wyłącznika czasowego, tylko czujnika ruchu albo
    czujnika obecności (niektórzy, nawet handlowcy, błędnie je utożsamiają).

    Dopiero taki czujnik daje sygnał na wyłącznik czasowy. Sporo czujników
    jest zintegrowanych z wyłącznikiem czasowym.

    Na rynku jest wiele lamp z czujnikami ruchu (lub obecności), bywają
    wentylatory (np. VENTS MTP), ale i bywają same czujniki solo.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2017-09-16 15:35:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-16 o 15:29, Adam pisze:
> [...]

    Jeszcze jedno:
    Niektórych drukarek (zwłaszcza atramentówek) nie należy wyłączać przez
    odcięcie zasilania. Np. niektóre Canony co jakiś czas "wycierają sobie
    nosek". Jeśli odetnie się zasilanie w tym momencie, to zaschnie głowica.

    Widziałem też wzmacniacze (także amplitunery, monobloki i inne) z
    miękkim starem - te także nie lubią odcięcia zasilania.

    W przypadku TV można zgubić dane z EPG, ale to nie problem. Problemem
    może być, jak się posypie pendrive wtyknięty do jakiegoś smarta.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2017-09-16 16:08:59
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-09-16 o 15:35, Adam pisze:
    > W przypadku TV można zgubić dane z EPG, ale to nie problem. Problemem
    > może być, jak się posypie pendrive wtyknięty do jakiegoś smarta.

    Dzięki za ostrzeżenia. Moje graty albo stare zbyt zbyt proste :-)

    W zasadzie wykminiłem właśnie jak poradzić sobie z wykorzystaniem listwy
    zasilającej Master/Slawe.
    podpinam "master" pod monitor który się wyłączy i z nim razem wyłączą
    się wszystkie inne graty.

    Ale nadal potrzebowałbym coś takiego uniwersalnego w pomieszczeniu bez
    komputera. Telewizor + nagłośnienie.

    Niestety moje obecne urządzenia w tym pomieszczeniu wyłączają się po
    okresie bezczynności ale od 4 godzin w górę ;-(

    W wszystko to przecież w celu zmniejszenia rachunku za prąd oczywiście :-)

  • 6. Data: 2017-09-16 16:50:59
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "z" napisał:

    > Niestety moje obecne urządzenia w tym pomieszczeniu wyłączają
    > się po okresie bezczynności ale od 4 godzin w górę ;-(
    >
    > W wszystko to przecież w celu zmniejszenia rachunku za prąd oczywiście :-)

    Oczywiście ;->
    Dawno, dawno temu podszedłem do tematu od innej strony - mianowicie to nie
    urządzenia miały się wyłączać po wyjściu użytkownika, ale to użytkownik miał
    dbać o podtrzymywanie ich zasilania ;-> Mianowicie co jakiś czas musiał
    naciskać włącznik, co powodowało wydłużenie pracy timera o kolejny kwadrans.
    Jeśli delikwent o tym zapomniał - timer odliczywszy do zera wyłączał to, co
    podtrzymywał. Urządzenie sam sobie zrobiłem, opierając się na zasadzie
    działania oświetlenia klatki schodowej, tyle że moje uczciwie ostrzegało
    piknięciem, że została minuta, zanim zapadną ciemności... ;->
    Dziś pewnie coś takiego jest dostępne jako gotowe urządzenie.

    JoteR

  • 7. Data: 2017-09-16 17:35:28
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > nagłośnienie, telewizor?
    > Znalazłem tylko coś co włączy gniazdko 220V po wejściu do pomieszczenia.

    Masz Alzheimera i zapominasz wyłączyć urządzenia przed wyjściem czy dla
    sportu takie rozwiązanie?
    Przychodzi mi do głowy UPS z ustawionym czasem podtrzymana, przed
    wyjściem odłączasz zasilanie UPS-a a ten po zadanym czasy odłącza
    napięcie urządzeniom. Ale tu też trzeba pamiętać o "zabraniu" zasilania
    UPS-owi.
    Jeżeli to faktycznie Alzheimer, to może zasilanie UPS-a zrealizować
    przez czujnik ruchu/światła/CO2, tu już można dowolnie pokombinować.

  • 8. Data: 2017-09-16 18:28:04
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    z pisze tak:

> [...]
    > nagłośnienie, telewizor?
    > Znalazłem tylko coś co włączy gniazdko 220V po wejściu do

    Czujniki podczerwieni i mikrofalowe są niepewne. Chyba, że podłączysz
    czujnik tak, że sam guzikiem będziesz włączał a on wyłączy raz na amen
    i sam siebie też.

    Wyłączanie 230v może się skończyć padem dysku usb, routera i modemu
    kablówki.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 9. Data: 2017-09-16 18:40:27
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-09-16 o 16:50, JoteR pisze:
    > Dziś pewnie coś takiego jest dostępne jako gotowe urządzenie.

    Właśnie szukam i nie widzę.

    W poprzednim moim dekoderze od UPC mogłem sobie ustawić chyba od 30
    minut wyłączenia po bezczynności. Na kilka minut przed otrzymywał
    komunikat żeby ruszyć d..ę
    To było piękne.

    Teraz 4 godziny mnie nie zadowalają i muszę kombinować :-)

  • 10. Data: 2017-09-16 18:45:10

    W dniu 2017-09-16 o 18:28, PiteR pisze:
    > 230v może się skończyć padem dysku usb, routera i modemu
    > kablówki.

    Dzięki wszystkim za troskę o moją głowę i urządzenia :-)
    Napisałem co chcę wyłączyć: monitory, telewizor (bez PVRów) starą
    drukarkę laserową, stary wzmacniacz pioniera, kolumny? nie kolumn nie
    muszę wyłączać ;-)