  • 21. Data: 2009-02-27 14:53:20
    Temat: Re: Delphi pomoc
    Od: Krzysiek Kowaliczek <k...@g...com>

    Przemyslaw Osmanski wrote:
    > Bo jest wolniejsze?

    .NET nie wiem. Qt działa ok.

    > Bo jesteś zależny od firmy trzeciej (QT)?

    Taa piszesz w Delphi to nie jesteś uzależniony od nikogo.
    Brzmi to o tyle zabawnie, że C++ ma standard i co najmniej
    kilka świetnej jakości kompilatorów, a Qt otwarte źródła.

    > Bo jesteś
    > narażony na ciągłe zmiany i brak prostej przenosniosci pomiedzy
    > wersjami(.NET)?

    Pierwsze słyszę.

    Pozdrawiam
    KK

  • 22. Data: 2009-02-27 15:07:39
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Lukasz Kmiecik wrote:

    > Tak jak napisales, QT bedzie dostepne do celow komerycjnych.
    > Poki co do aplikacji natywnych nadaja sie tylko Delphi/Buidler/Turbo.

    Qt również we wcześniejszych wersjach jest dostępne do celów
    komercyjnych. Tyle, że odpłatnie, ale Deplhi chyba też nie rozdają?

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 23. Data: 2009-02-27 16:47:47
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    Paweł Kierski pisze:
    ale Deplhi chyba też nie rozdają?

    Od czasu do czasu rozdają.
    Ostatnio wersja turbo, również do zastosowań komercyjnych.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 24. Data: 2009-03-02 07:29:54
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@n...home.pl>

    Krzysiek Kowaliczek pisze:

    > .NET nie wiem. Qt działa ok.

    > Taa piszesz w Delphi to nie jesteś uzależniony od nikogo.
    > Brzmi to o tyle zabawnie, że C++ ma standard i co najmniej
    > kilka świetnej jakości kompilatorów, a Qt otwarte źródła.

    Nie pisze o srodowisku programistycznym a uruchomieniowym, bo o tym mowa.
    A poza tym to i tak pierniczenie :) Z tymi zrodlami jest tak, ze lepiej
    je miec, oczwywiscie, ale z drugiej strony jesli przyjdzie co do czego
    to i tak koszt ich ruszenia/poprawienia/rozwoju jest na tyle wysoki ze
    sie nie oplaca za to brac.
    A piszac pod cos wiecej niz natywnie uzależniasz uruchomienie swojej
    aplikacji od kolejnej firmy.
    Oczywiscie kazdy najpierw rozwaza wszystkie za i przeciw. Nie uwazam ze
    QT jest zle, bo nie używam i nie mam potrzeby użycia. Jednak nie dam się
    przekonać że jest lepsze. Bo co to znaczy lepsze?
    Ogolnie dobieramy narzędzie / środowisko do zadania. Napewno nie będę
    pisał aplikacji wieloplatformowej w Delphi ani aplikacji win32
    bazodanowej w Javie. :)

    > Pierwsze słyszę.

    To porozmawiaj z tymi którzy przenosili aplikacje z .NET1.1 na .NET2
    jeśli nie chcesz dac wiary mojej osobie :)

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    --
    SoftSYSTEM
    www.soft-system.pl

  • 25. Data: 2009-03-02 07:38:10
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

> [...]
    > komercyjnych za darmo. Druga opcja to .NET. W każdym razie
    > co do pisania nowego projektu w Delphi mam takie samo zdanie

    Na pl.comp.land.delphi.bazy-danych zostałem pojechany mocno za podważanie
    sensu dbaware. "Za i przeciw. Kontrolki dbaware vs nondbaware" z 2009-02-17.
    Kontrolki qt jeśl ida się do nich jakiś mocne IDE to i tak będzie idealne,
    aby zrobić interfejs do programu w stylu kompresor video. Ale w rozwiązanich
    przemysłowych, gdzie trzeba naklepać kilkadziesiąt okien i wszystko to
    połączyć z bazą danych to tak jak koledzy napisali: rzeźbienie w gównie i
    kręcenie bicza z piasku.

  • 26. Data: 2009-03-02 10:33:08
    Od: "Lukasz Kmiecik" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Kierski" <n...@p...net> napisał w wiadomości

    > Qt również we wcześniejszych wersjach jest dostępne do celów
    > komercyjnych. Tyle, że odpłatnie, ale Deplhi chyba też nie rozdają?

    Do celow komercyjnych rozdaja wersje Turbo (BDS 2006).

    Komercyjne QT bylo 3 razy drozsze niz Builder Professional, takze to tez
    jakis argument przeciw QT (jezeli mowimy tylko o finansowych aspektach).

    Pozdrawiam
    Lukasz Kmiecik