  • 31. Data: 2012-06-05 01:10:01
    Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-02 17:30, atm pisze:
    > Zauwazylem, ze teraz samochod bardziej dymi, przy mocniejszym depnieciu
    > zauwazam chmurke we wstecznym lusterku.

    Bardziej? Jakoś żaden którym jeździłem i mój własny egzemplarz nie
    dymiły/dymią. Widuje czasami kopciuchy przed sobą, ale to chyba oznaka,
    że coś nie jest jak być powinno.

  • 32. Data: 2012-06-05 22:09:47
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W tym są bzdurne że teraz piszesz że wywaliłeś komplet nowych pierścieni
    > bo
    > wadliwe były. Pierścienie są robione z dokładnością do trzeciego miejsca
    > po
    > przecinku. Jak Ty stwierdziłeś że są złe jak maksymalnie możesz dysponować
    > suwmiarką z marketu.

    Bo w 2 miejscach gdzie zwykle występuje najmniejsze ciśnienie pierścienia na
    ścianki było ono za niskie. Jak je mogę mierzyć w celu sprawdzenia to sobie
    chyba jesteś w stanie wyobrazić?
    Twoje insynuacje co do dostępnych dla mnie narzędzi pomiarowych są na
    poziomie, który nie jest warty jakiejkolwiek riposty z mojej strony.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 33. Data: 2012-06-05 23:17:23
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Twoje insynuacje co do dostępnych dla mnie narzędzi pomiarowych są na
    > poziomie, który nie jest warty jakiejkolwiek riposty z mojej strony.

    Masz rację. Zmień lekarza bo ten co do niego chodzisz nie chce Cie martwić i
    kłamie.

  • 34. Data: 2012-06-05 23:28:43
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    > Masz rację. Zmień lekarza bo ten co do niego chodzisz nie chce Cie martwić
    > kłamie.

    Już mu mówiłem, że poleciłeś zmianę, kazał Cię pozdrowić.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 35. Data: 2012-06-06 07:58:31
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Też.
    > A w początkowej fazie docierania do uzyskania szczelności pierścień
    > cylinder.

    i jak to się ma do twojej wczesniejszej wypowiedzi?
    "W nowym silniku to właśnie kiepskiego
    kształtu pierścień dociera się do prawie idealnego cylindra."

    wiadomo że to głównie cylinder się ściera, a nie pierścień.

  • 36. Data: 2012-06-06 10:33:18
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    PM <x...@w...pl> napisał(a):

    > i jak to się ma do twojej wczesniejszej wypowiedzi?
    > "W nowym silniku to właśnie kiepskiego
    > kształtu pierścień dociera się do prawie idealnego cylindra."
    >
    > wiadomo że to głównie cylinder się ściera, a nie pierścień.

    Ale Ty upierdliwy jesteś.

  • 37. Data: 2012-06-06 11:01:50
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > i jak to się ma do twojej wczesniejszej wypowiedzi?
    > "W nowym silniku to właśnie kiepskiego
    > kształtu pierścień dociera się do prawie idealnego cylindra."
    >
    > wiadomo że to głównie cylinder się ściera, a nie pierścień.

    Jak wyciągam zużyte pierścienie z silnika w którym cylinder ma progi prawie
    niezauważalne to co do czego się dotarło?

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 38. Data: 2012-06-06 12:45:24
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jak wyciągam zużyte pierścienie z silnika w którym cylinder ma progi prawie
    >
    > niezauważalne to co do czego się dotarło?

    A te pierścienie co wyciągasz to są o połowę cieńsze czy raptem przerwa na
    zamku z 0,25 zrobiła się 0,45?. Jak się lubisz bawić nie tylko teoretycznie to
    złóż silnik bez pierścieni. Też zapali i będzie pracował. No może do odpalenia
    będzie potrzebował dwa razy większych obrotów.

  • 39. Data: 2012-06-06 22:13:10
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

> [...]
    > odpalenia
    > będzie potrzebował dwa razy większych obrotów.

    Zdarzają się pierścienie z luzem o wiele większym niż 0,45. Widuję czasem i
    ponad 1,5 mm. Zakładając, że pierścień zużywa się po obwodzie równowmiernie
    to wzrost obwodu o 1,2mm dał by wzrost średnicy cylindra 0,38mm, lub o tyle
    samo zmniejszenie grubości. Widząc nieznaczne zużycie gładzi, mniejsze niż
    np. dopuszczalne 0,1 mm średnicy to wychodzi, że o więcej niż 0,14 spadnie
    grubość pierścienia. To nie jest mało. Bywają pierścienie zgarniające prawie
    pozbawione ostrzy zdejmujących nadmiar oleju, luz na zamku jest wtedy
    zdecydowanie większy.
    Zakładając docieranie jako pewien rodzaj zużywania nadal pozostaje przy tym,
    że to pierścień bardziej dociera się w początkowej fazie pracy do cylindra
    niż odwrotnie.
    To, że sprężanie bez pierścieni jakieś jest to ja wiem. Co d. prędkości
    obrotwej potrzebnej do odpalenia silnika to nie wiem jaka bo nie znam luzów,
    wpływu uszczelniającego oleju na ścianach i wymaganego ciśnienia do zapłonu
    paliwa wtryśniętego do cylindra.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz