  • 21. Data: 2012-06-03 12:37:44
    Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-06-03 11:40, Maciek pisze:
    > Jeszcze pytanie, czy jesteś w stanie z tej gwarancji skorzystać :->

    przypuszczam ze w większym stopniu niż z "gwarancji" na naprawę.
    w omawianym przypadku wytłumaczeniem mechanika będzie takie:
    "nie kazał mi Pan szlifować cylindrów i to dlatego tak jest, resztę
    zrobiłem perfekcyjnie"

  • 22. Data: 2012-06-03 14:30:55
    Od: megrims <m...@i...pl>

    > a jak skąpiłeś to ci dymi na czarno ;-)
    > IMO szansa na kupienie zarżniętego silnika jest nikła.
    > handlarze dają gwarancje rozruchową (najwyżej wtopisz na kosztach
    > przekładki)

    N-lat temu (około 2003 roku) szwagierce upierdolił się korbowód
    w Pasku 1.8T i wyszedł bokiem. Jak na tamte czasy motoryna na
    szrocie Krotoski-Cichy w Wysogotowie kosztowała około 3.000,00.
    Przekładka z nowymi płynami i paskiem rozrządu ca 1.000,00
    Auto miało 70.000 przejechane, ale po gwarancji było.
    Dzisiaj ma 300.000 i jeździ nadal.

    Za naprawę na nowych częściach wołano jakąś 5-cyfrową kwotę.

  • 23. Data: 2012-06-03 17:28:26
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-06-03 14:30, megrims pisze:
    > N-lat temu (około 2003 roku) szwagierce upierdolił się korbowód
    > w Pasku 1.8T i wyszedł bokiem.
    > Za naprawę na nowych częściach wołano jakąś 5-cyfrową kwotę.

    Nic dziwnego, że kwota 5-cyfrowa, skoro korbowód poszedł na spacer. Nowy
    blok trochę kosztuje.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 24. Data: 2012-06-03 23:07:40
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "kapec" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 2 Cze, 19:34, "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote:
    > Z jednym ale, należy honować tuleje cylindrowe, nie prawdaż?

    >Wg mnie i nie tylko mnie niekoniecznie. Trzeba cylinder porzadnie
    >pomierzyc, sprawdzic czy nie ma owalizacji na tulejach

    W nowym silniku cylinder jest prawie idealny a jednak honowany...
    Cylinder porządnie pomierzony a pierścienie są jakie są i często
    niekoniecznie idealnie okrągłe. W nowym silniku to właśnie kiepskiego
    kształtu pierścień dociera się do prawie idealnego cylindra.
    Taka naprawa bez szlifu czy honowania to loteria.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 25. Data: 2012-06-03 23:28:20
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > kształtu pierścień dociera się do prawie idealnego cylindra.
    > Taka naprawa bez szlifu czy honowania to loteria.

    Honowanie nie służy poprawieniu kształtu. Można cylinder wyszlifować na
    lustro. A potem żeby było dobrze i tak go by porysowali osełkami. Nowe
    pierścienie zawsze są idealnie okrągłe. Skąd Ty takie bzdurne informacje
    bierzesz?

  • 26. Data: 2012-06-03 23:36:22
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Ukaniu

    > W nowym silniku cylinder jest prawie idealny a jednak honowany...

    Honowanie służy utrzymaniu filmu olejowego.

  • 27. Data: 2012-06-04 01:14:03
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lustro. A potem żeby było dobrze i tak go by porysowali osełkami. Nowe
    > pierścienie zawsze są idealnie okrągłe. Skąd Ty takie bzdurne informacje

    Nie napisałem, że honowanie poprawia kształt.
    Piescienie widuję różne i lepsze i gorsze jeśli chodzi o przyleganie do
    cylindra. Ostatnio wywaliłem jeden komplet nowych wadliwych.
    W którym miejscu moje informacje sa bezdurne?

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 28. Data: 2012-06-04 01:15:42
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "to" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Honowanie służy utrzymaniu filmu olejowego.

    Też.
    A w początkowej fazie docierania do uzyskania szczelności pierścień
    cylinder.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 29. Data: 2012-06-04 01:51:53
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    W dniu 2012-06-03 23:36, to pisze:
    > begin Ukaniu

    > Honowanie służy utrzymaniu filmu olejowego.

    no i chodzi o to ze w starym zuzytym cylindrze tych rys juz nie ma wiec
    zakladanie nowych pierscieni to o dupe rozbic.

  • 30. Data: 2012-06-05 00:40:26
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > cylindra. Ostatnio wywaliłem jeden komplet nowych wadliwych.
    > W którym miejscu moje informacje sa bezdurne?

    W tym są bzdurne że teraz piszesz że wywaliłeś komplet nowych pierścieni bo
    wadliwe były. Pierścienie są robione z dokładnością do trzeciego miejsca po
    przecinku. Jak Ty stwierdziłeś że są złe jak maksymalnie możesz dysponować
    suwmiarką z marketu.