  • 1. Data: 2014-09-22 12:54:17
    Temat: Diesel szarpie przy 1/4 gazu
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Pacjent do Doblo 1,9 multijet 130 kkm przebiegu. Od jakiegoś czasu
    szarpie mi silnik przy jeździe z gazem na mniej więcej 1/4 i raczej nie
    jest to zależne od obrotów ale od położenia pedału. Jak dodam albo ujmę
    gazu, to się uspokaja, ale nie zawsze tak się da.
    Chętnie bym pogrzebał samodzielnie, tylko gdzie szukać usterki?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-09-22 15:57:20
    Temat: Re: Diesel szarpie przy 1/4 gazu
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-09-22 12:54, Jacek pisze:
> [...]
    > gazu, to się uspokaja, ale nie zawsze tak się da.
    > Chętnie bym pogrzebał samodzielnie, tylko gdzie szukać usterki?

    Skoro chcesz grzebać samodzielnie, to z pewnością masz komputer
    diagnostyczny. Podepnij, odczytaj błąd, na 95% będzie to trafna
    diagnoza. A takie objawy może wywoływać np. potencjometr pedału gazu,
    przepływomierz powietrza, ciśnieniomierz doładowania, wtryskiwacz
    pomiarowy, czujnik położenia wału korbowego - z pewnością komputer
    wskaże któreś z nich.

  • 3. Data: 2014-09-22 17:56:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-22 o 15:57, Tomasz Wójtowicz pisze:
    > Skoro chcesz grzebać samodzielnie, to z pewnością masz komputer
    > diagnostyczny.
    No właśnie nie mam tego cudu techniki i pytam, aby się dowiedzieć o
    najbardziej prawdopodobne przyczyny. Z wyczyszczeniem potencjometru
    sobie poradzę.
    Jacek

  • 4. Data: 2014-09-22 21:43:46
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "Jacek" napisał

    > No właśnie nie mam tego cudu techniki i pytam, aby się dowiedzieć o
    > najbardziej prawdopodobne przyczyny.

    To pojedź gdzieś żeby odczytali błędy.

    --
    Hinek

  • 5. Data: 2014-09-22 21:48:40
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-22 o 21:43, Hinek pisze:
    > Użytkownik "Jacek" napisał

    > To pojedź gdzieś żeby odczytali błędy.
    "Mój" mechanik na razie jest na rajdzie, wraca w niedzielę, a ja mam
    trochę czasu i bym sobie pomajstrował korzystając z deszczowej pogody.
    Jacek

  • 6. Data: 2014-09-22 23:18:35
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Jacek" <k...@a...com> wrote in message
    > "Mój" mechanik na razie jest na rajdzie, wraca w niedzielę, a ja mam trochę
    > czasu i bym sobie pomajstrował korzystając z deszczowej pogody.

    jak masz czas to wejdź sobei an forum Fiata i zapytaj czy w twojej okolicy nie
    ma ktoś kabla żebyś mógł pojechać i chociaż błędy odczytać mamy 21 wiek i nie
    wiem co chcesz majstrować na ślepo skoro nie masz pojęcia od czego zacząć i
    zakładam ze składu nowych części żeby wymieniać na chybił trafił też nie
    posiadasz...

    Pzdr
    Piotr

  • 7. Data: 2014-09-22 23:42:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-09-22 23:18, X-Man pisze:

> [...]
    > pojęcia od czego zacząć i zakładam ze składu nowych części żeby
    > wymieniać na chybił trafił też nie posiadasz...

    Pierwsza sprawa to to czy pali się lampka "MIL" - bo błędy związane z
    silnikiem pewnie jakiś "check engine" zapalają.
    Jak się nie pali, to pewnie konkretnych błędów nie ma i tu diagnostyka
    zaczyna się robić dużo bardziej skomplikowana.

    No ale oczywiście warto zacząć od komputera, odczytania błędów,
    skasowania ich, wywołania jeszcze raz problemów z szarpaniem i wtedy
    odczytania ich ponownie.
    Często coś się uda zgadnąć.

    Do tego jeśli to silnik z OBD-2, to wystarczy dowolny ELM327 do
    odczytania numerów błędów zapisanych w ECU.

  • 8. Data: 2014-09-23 08:25:13
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Stawiam na egr.

  • 9. Data: 2014-09-23 09:30:22
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-09-22 23:42, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > Często coś się uda zgadnąć.
    >
    > Do tego jeśli to silnik z OBD-2, to wystarczy dowolny ELM327 do
    > odczytania numerów błędów zapisanych w ECU.

    Tak, też kupiłem takie cudo ELM327 za 50 zł z allegro 2 dni wcześniej i
    żadnych błędów nie wskazał, mimo, że wcześniej 2 razy zapalało się
    "engine failure". Wczoraj pchałem, bo padł na środku skrzyżowania...
    Kontrolka zaczęła lekko mrugać, potem już migała normalnie cały czas.
    Przez kilka tygodni wcześniej przerywał na niskich obrotach i przy
    przyśpieszaniu. Prawdopodobnie, jak myślałem wcześniej padła cewka. Może
    mój silnik to nie ten OBD-2 (citroen picasso 1.6 benz, 2006r.) i błędów
    ani żadnych frozen frames nie pokaże?