  • 1. Data: 2019-01-02 11:45:15
    Temat: Dieselgate
    Od: p...@g...com

    http://next.gazeta.pl/next/1,151003,24324858,zaczal-
    obowiazywac-zakaz-wjazdu-dieslami-do-stuttgartu-pier
    wszy.html#s=BoxOpLink

    Władze Stuttgartu szacują, że zakaz wjazdu dotyczy ok. 72 tys. samochodów w mieście i
    okolicy.

    masowe zamieszki to juz tylko kwestia czasu :-) trzeba przyznac ze w chowaniu glowy w
    piasek niemiecki rzad osiagnal mistrzostwo swiata :-)

  • 2. Data: 2019-01-02 12:32:28
    Temat: Re: Dieselgate
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Ja pi@rdolę, tego jeszcze nie grali.

    > masowe zamieszki to juz tylko kwestia czasu :-) trzeba przyznac ze w chowaniu glowy
    w piasek niemiecki rzad osiagnal mistrzostwo swiata :-)

    Oj się będzie działo :(
    Podobno na gwałt do nas upłynniają diesle.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2019-01-02 12:46:12
    Od: p...@g...com

    Polska wszystkiego nie wchlonie ale gdyby PiS chcial dolac oliwy do ognia to bez
    problemu mozna przyblokowac import trujacych niemieckich aut z E4 :-)

    ale prawdziwa bomba moze wybuchnac w lecie jesli restrykcje nie pomoga i trzeba
    bedzie odwalic auta z E5 bo wtedy rynek zdechnie na dobre :-)

    ps jesli ktos zamierza kupic diesla z E5 niech czuje sie ostrzezony :-)

  • 4. Data: 2019-01-02 13:05:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >masowe zamieszki to juz tylko kwestia czasu :-) trzeba przyznac ze w
    >chowaniu glowy w piasek niemiecki rzad osiagnal mistrzostwo swiata

    Ale to rzad czy rada miasta Stuttgart ?

    Euro4 obowiazywalo do 2009, wiec dla przecietnego Niemca to juz w
    zasadzie bez znaczenia, najwyzej sie obrazi i kupi sobie
    nowego/nowszego VW :-)

    I tylko niektorzy posiadacze 11 letnich Mercedesow beda zawiedzeni :-)

    J.

  • 5. Data: 2019-01-02 13:08:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 2 Jan 2019 12:32:28 +0100, Janusz

    > Podobno na gwałt do nas upłynniają diesle.

    U nas łykają diesle jak pelikany. Potem będzie jęk jak miasta zaczną strefy
    wolne od diesli wprowadzać.

    Znajomy prowadzi serwis Mazdy -- w zasadzie tylko diesle robi. Jak napisał
    na FB, rok 2018 to przeraźliwa mizeria, od 27 lat tak źle nie było -- do
    tego stopnia że serwis generuje straty.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2019-01-02 17:51:19
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 02.01.2019 o 12:08, Myjk pisze:
> [...]
    > na FB, rok 2018 to przeraźliwa mizeria, od 27 lat tak źle nie było -- do

    no i co, na elektryki się przesiedli? Może niech się ograniczy jeszcze
    do czerwonych Mazd i narzeka że nie ma co robić...
    Bo ja jakbym nie kalkulował to benzyniak nie jest żadną konkurencją. Do
    wyboru jest PHEV - ale to tylko jeśli masz gdzie to ładować - albo diesel.
    Teraz jeżdżę prywatnie benzyniakiem - Scenic II 1.6 - muł straszny
    (nawet 1.5dCi lepiej przyspieszał), pali chyba ponad 10/100,w trasie
    praktycznie też. wcześniej miałem tylko diesle i średnio 8.5-9/100
    paliły 3-litrowe diesle, w ~2-litrówce miałem średnią 7-7.5, a lekkiej
    nogi nie mam. No i w trasie to to brało 6/100... I gdyby nie to, że od
    dwóch lat zmienił mi się profil jazdy (teraz większość dni to krótkie
    miejskie odcinki) i będę miał gdzie ładować auto pod domem to pod uwagę
    na przyszłość PHEV bym nie brał - a jakby nie patrzeć większość komfortu
    ładowania pod domem nie ma...
    Jak kiedyś przekalkulowałem jazdę codziennie tylko na elektryku, w
    weekendy jeden wyjazd 120km i łącznie 4000 km rocznie w trasie, to PHEV
    wychodzi bardzo podobnie do diesla, lekko przesunąć punkt i już tańszy
    jest diesel. No ale ja to zawsze kalkuluję dla moich specyficznych
    warunków - nie chcę PHEV który będzie przyspieszał 10s do setki, bo dla
    takiego przyspieszenia i ruchu lokalnego kupiłem benzyniaka za 3000zł...
    No a tak patrząc po znajomych:
    jeden jeździ do pracy do Niemiec i zjeżdża co 2 czy 3 tygodnie - tu
    alternatywy dla diesla długo mieć nie będzie
    drugi mieszka na wsi, do miasteczka 10km, ale do pracy za więcej niż
    miskę ryżu kilkadziesiąt km w jedną stronę trzeba zrobić - tu też diesel
    tańszy
    trzeci znajomy w mieście, ma garaż, ale ma też firmowy samochód więc
    prywatnym jeździ tylko w dłuższe trasy (no i żona do sklepu) - diesel.
    A inni? Jak mieszkają w mieście, to nie mają gdzie się podłączyć do
    ładowania, a wtedy oszczędności na prądzie mizerne - a jak na wsi lub po
    prostu hybryda mogłaby mieć sens - to jednak diesla można kupić za 5 czy
    10.000 a nie kilkadziesiąt...

    Lukasz

  • 7. Data: 2019-01-02 18:04:40
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 02.01.2019 o 12:05, J.F. pisze:
    > Euro4 obowiazywalo do 2009, wiec dla przecietnego Niemca to juz w
    > zasadzie bez znaczenia, najwyzej sie obrazi i kupi sobie nowego/nowszego
    > VW :-)

    to też nie do końca.
    Na przykładzie UK: sporo ludzi wypożycza nowe lub prawie nowe auto, po
    czym biorą następne. Robią to, bo ich stać - 200 czy 300 funtów
    miesięcznie i jeździsz cały czas prawie nowym autem. Znam jednak wiele
    osób dla których samochód nie ma znaczenia i jeżdżą kilkunastoletnim
    autem - i jest w tym dużo racji - dzięki temu, że auta są wypożyczane z
    limitem przebiegu, dość łatwo znaleźć 3-latka z przebiegiem 15 - 30.000
    mil (czy to diesel, czy hybryda ;). Idąc dalej tym tropem 100.000 mil w
    10-latku spokojnie też można znaleźć.
    Jak jednak się to przekalkuluje - płacić co miesiąc 200 funtów - to ja
    już wolę płacić np. 280, ale po kilku latach być właścicielem samochodu
    i zdecydować czy chcę go sprzedać, czy dalej nim jeździć... za cholerę
    to wypożyczanie nie pasuje do mojej logiki. Jak szukasz względnej
    pewności że się nie zepsuje - lepiej kupić na własność (na raty) i ew
    sprzedać jakby jednak nie spełniło oczekiwań niż wypożyczać. Znajomy
    właśnie zmienia takie auto - płaci 200 miesięcznie, zrobił ze 30.000mil,
    a auto ma poniżej 50.000 mil przebiegu - szkoda się takiego pozbywać.

    Lukasz

  • 8. Data: 2019-01-02 18:09:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 2 Jan 2019 16:51:19 +0000, ddddddddddddd

    > no i co, na elektryki się przesiedli?

    Nie wiem, takich statystyk pewnie nie posiada. :P

    > Może niech się ograniczy jeszcze
    > do czerwonych Mazd i narzeka że nie ma co robić...

    Ale co jest złego w tym że ma specjalizację? Ludzie z całej PL do Niego
    zjeżdżali na naprawy. Teraz coś mu siadło i nie wie czemu.

    > Bo ja jakbym nie kalkulował to benzyniak nie jest żadną konkurencją.

    Jak bierzesz wolnossaka to nic dziwnego. Pojećdzij turbobenzyną to i
    spalanie mniejsze, kultura pracy wyższa, ciszej i parametry lepsze niż w
    dieslu. Nie wiem jakim desperatem teraz trzeba być aby kupować diesla.

    > nie chcę PHEV który będzie przyspieszał 10s do setki,

    Mój kloc (Outlander PHEV) ma 9 do setki. :P

    Niemniej jeździłem dieslem i do tego silnika więcej bym nie wrócił nawet
    jakby mnie przypalali.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2019-01-02 19:22:50
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Mój kloc (Outlander PHEV) ma 9 do setki. :P
    >
    > Niemniej jeździłem dieslem i do tego silnika więcej bym nie wrócił nawet
    > jakby mnie przypalali.

    i tu zajebiście widać, kto czego potrzebuje. Nie żebym oceniał to jakoś
    bardzo negatywnie, ale dobrze byłoby wiedzieć że to nie zaleta, ale
    sposób realizacji zachcianki. Ja chcę się przemieszczać z jednego punktu
    do drugiego, wiec mam sprawne choć 14 letnie auto, na wszelki wypadek
    assistance z którego nigdy nie skorzystałem. Moje auto kosztuje ułamek
    ceny Twojego i spełnia te same cele. Ty na swoje wydaleś dużo więcej, i
    nawet jeśli zarabiasz 5 razy tyle co ja, to w przeliczeniu na godziny
    kosztowało Ciebie więcej wysiłku. warto było? Jesteś z tego dumy? A
    jakbyś miał wypadek, i dziecko by Ci umierało, zatrzymuje się kierowca
    samochodem typu renault laguna 2 w dizlu i pyta - jedziemy do szpitala?
    Odpowiesz - nie. dieslem nie jadę?

    ToMasz

  • 10. Data: 2019-01-02 19:26:22
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 02.01.2019 o 17:09, Myjk pisze:
> [...]
    >
    > Ale co jest złego w tym że ma specjalizację? Ludzie z całej PL do Niego
    > zjeżdżali na naprawy. Teraz coś mu siadło i nie wie czemu.

    nie wiem jak tam Mazda, ale niektóre marki zaczęły uciekać od diesli
    kilka lat temu, w warsztacie efekt mógł się pojawić teraz. Mógł się
    wziąć za VAG'a, tam robotę by miał nadal :)

    > Jak bierzesz wolnossaka to nic dziwnego. Pojećdzij turbobenzyną to i
    > spalanie mniejsze, kultura pracy wyższa, ciszej i parametry lepsze niż w
    > dieslu. Nie wiem jakim desperatem teraz trzeba być aby kupować diesla.

    to ile ta turbobenzyna pali? Bo w trasie bez autostrad 6-6,5/100 tak do
    130/h czy 7/100 na autostradzie jadąc 140 to dieslem nie wyczyn, nie
    ważne czy ma tylko 140 czy 300KM...
    jeżdżąc pod 180km/h 2-litrowy diesel brał średnio 9/100, 3-litrowy
    9/100. I te 9/100 to było największe spalanie osiągnięte w 2-litrówce,
    więcej chyba się da tylko stojąc w korku albo startując w KJS'ie ;)

    > Mój kloc (Outlander PHEV) ma 9 do setki. :P

    przecież napisałem że muła nie chcę ;) (właśnie dlatego jedynym
    sensownym PHEV dla mnie jest 330e)
    ostatnie moje auto to Vito 3.0 CDI 204KM - wielki ciężki kloc ale
    spalanie porównywalne z benzyniakiem miał chyba tylko ze zużytymi
    wtryskami...

    > Niemniej jeździłem dieslem i do tego silnika więcej bym nie wrócił nawet
    > jakby mnie przypalali.

    to tak jak ja do nudnej benzyny ;)

    Lukasz