  • 11. Data: 2020-02-22 20:37:40
    Temat: Re: Disel plus LPG
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.02.2020 o 20:28, Budzik pisze:
    > Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Jak rozumiem spalanie ON spadło a w jego miejsce wskoczyło LPG.

    No rozumiem, ale... skórka niewarta wyprawki. To już lepiej sprzedać
    disla, kupić benzynę i zagazować;)

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2020-02-23 09:53:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > No rozumiem, ale... skórka niewarta wyprawki. To już lepiej sprzedać
    > disla, kupić benzynę i zagazować;)

    Tak jak powiedzialem - sprawa dotyczyła dostawczaka!
    Oczywiście sa np ducato z silnikami benzynowymi ale podejrzewam ze nawet
    po zagazowaniu nie beda oszczedniejsze niz diesle.
    O problemie z duzym zbiornikiem i ograniczeniu mozliwości załadunku nawet
    nie wspominajac.

    W przypadku osobówek to przy dzisiejszym spalaniu w ogole wydaje sie
    dziwny pomysł, chociaz z drugiej strony autor postu zeznaje ze
    inwestujac200zł otrzymujesz:
    - mniejszy koszt paliwa
    - lepsze parametry
    - mniejsze dymienie
    To juz byłoby ciekawe zagadnienie.

    Ja sie zawsze w przypadku diesla w takiej sytuacji pytam - co z
    trwałoscia? Czy taki silnik przejedzie tyle samo co taki bez przeróbek?
    Zwłaszcza ze skoro jakos mocno kopci to juz moze byc z nim nie
    najlepiej...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 13. Data: 2020-02-23 11:29:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2020 o 09:53, Budzik pisze:

    > Tak jak powiedzialem - sprawa dotyczyła dostawczaka!

    Dalej skórka nie warta wyprawki.

    > Oczywiście sa np ducato z silnikami benzynowymi ale podejrzewam ze nawet
    > po zagazowaniu nie beda oszczedniejsze niz diesle.

    Bo ja wiem, jednakl LPG jest ponad dwa razy tańsze.

    > W przypadku osobówek to przy dzisiejszym spalaniu w ogole wydaje sie
    > dziwny pomysł, chociaz z drugiej strony autor postu zeznaje ze
    > inwestujac200zł otrzymujesz:

    Znacznie więcej niż 200 PLN. To że sam sobie zrobił nic nie znaczy.
    Papiery też wyrobił sobie za free?

    > - mniejszy koszt paliwa

    Za to jednak spory koszt inwestycyjny, większe koszty przeglądów, zakaz
    wjazdu do podziemnych, upiardliwość przy tankowaniu.

    > - lepsze parametry
    > - mniejsze dymienie

    To już lepiej silnik wyremontować. Też sobie za darmo zrobi:P

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2020-02-23 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Bo ja wiem, jednakl LPG jest ponad dwa razy tańsze.

    No tak ale ile taki dostawczak bedzie palił?
    Ze 20 litrów gazu starczy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 15. Data: 2020-02-23 12:17:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2020 o 11:59, Budzik pisze:

    > No tak ale ile taki dostawczak bedzie palił?
    > Ze 20 litrów gazu starczy?

    Nie wiem, nie jeżdzę dostawczakiem;)

    Masz taki kwiatek;) https://www.autocentrum.pl/spalanie/fiat/ducato/iii/

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2020-02-23 13:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Nie wiem, nie jeżdzę dostawczakiem;)

    Ja jezdze tyle ze dieslem

    > Masz taki kwiatek;)
    > https://www.autocentrum.pl/spalanie/fiat/ducato/iii/

    Wiem ile ludziom potrafią palic takie auta ;-)

    ALe co do spalania LPG to tam masz 1 raport wiec jego wiarygodnosc jest z
    małym znakiem zapytania.

    Ale powiedzmy ze paliłby około 20 litrów.
    To jaki zbiornik trzeba by tam włozyc zeby miało to jakis rozsadny
    zasieg?

    Ja mam zbiornik 120 litrów a na trasie to auto pofrati spalic 7,5
    litra...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 17. Data: 2020-02-23 14:05:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2020 o 13:59, Budzik pisze:

    > Ja jezdze tyle ze dieslem

    No i ile pali?

    > ALe co do spalania LPG to tam masz 1 raport wiec jego wiarygodnosc jest z
    > małym znakiem zapytania.

    No przecież piszę, że to "kwiatek".

    > Ale powiedzmy ze paliłby około 20 litrów.

    Wydaje mi się, że skodo dizel pali 9l, to gazu byłoby jakieś 14l.

    > To jaki zbiornik trzeba by tam włozyc zeby miało to jakis rozsadny
    > zasieg?

    No gdzie jak gdzie, ale w dostawczaku to aukurat miejsce się znajdzie.

    > Ja mam zbiornik 120 litrów a na trasie to auto pofrati spalic 7,5
    > litra...

    Ale ja cię nie namawiam na LPG;)

    --
    Shrek

  • 18. Data: 2020-02-23 15:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > No i ile pali?

    Mi mało bo ja umiem jezdzic ale znam takich co i im 12 pali...

    > No przecież piszę, że to "kwiatek".

    > Wydaje mi się, że skodo dizel pali 9l, to gazu byłoby jakieś 14l.

    Bardzo optymistyczne i imo zupełnie nierealne

    > No gdzie jak gdzie, ale w dostawczaku to aukurat miejsce się
    > znajdzie.

    I tak i nie. Nawet jak sie znajdzie to bedzie ograniczac przestrzen.
    A tej zawsze mało.
    Z drugiej strony bedzie ograniczac ładownosc a to juz moze być spory
    problem.

    > Ale ja cię nie namawiam na LPG;)

    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 19. Data: 2020-02-23 19:46:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2020 o 15:59, Budzik pisze:

    > Bardzo optymistyczne i imo zupełnie nierealne

    Czemu? Zacznijmy od tego ile pali benzyna. Żeby dojść do 20 litrów gazu,
    to musiałby palić jakieś 16,5 PB. Może...
    --
    Shrek

  • 20. Data: 2020-02-23 20:44:43
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-02-22 o 11:23, pueblo pisze:
    > Jak ktoś nie śledzi kanału, to Profesor Chris zrobił eksperymenta. Mało
    > wad, dużo zalet.
    > https://www.youtube.com/watch?v=cfWpe6zyvdM

    Przecież już od dawna są dostępne instalacje do diesli. Żeby nie
    ingerować za bardzo w silnik stosuje się dotrysk LPG do ON. W przypadku
    transportu ciężarowego powala to osiągnąć znaczne oszczędności, zwiększa
    się też moc silnika.
    https://gazeo.pl/lpg/kalkulator-lpg-diesel.html
    Tu jest więcej informacji:
    https://gazeo.pl/informacje.html