    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Dlaczego dominuje canvas nad svg?
    Date: Sat, 11 Aug 2018 23:57:00 +0200

    Witam,

    Gdy patrzę na strony z jakimiś grami, rysowaniem czegoś tam i generalnie
    używa się canvas, sporadycznie SVG. Zapewne czegoś nie wiem więc
    wytłumaczcie mi to. Poniżej moje przemyślenia, być może fałszywe.

    Canvas nie jest w żaden sposób interaktywne z tym co zostało narysowane
    na nim. Np. gdy narysujemy 2 prostokąty, to nie wiadomo, który z nich
    został kliknięty. W SVG każdy obiekt ma swoją obsługę zdarzeń (podobną
    do elementów HTML) więc może oprogramowanie interakcji z użytkownikiem
    jest banalne.

    W canvas aby wykonać przemieszczenie jakiegokolwiek obiektu trzeba
    narysować wszystko od początku plus przemieszczony obiekt. W SVG możemy
    dowolnie poruszać obiektem bez odrysowywania czegokolwiek.

    Canvas to bitmapa więc nie jest skalowalna. SVG to wektor.

    Wydaje mi się, że canvas jest fajne gdy chcemy narysować słupki
    prezentujące dane np. z Excela, choć to samo i w SVG można osiągnąć bez
    przyrostu nakładu pracy.

    Nawet narzędzie Adobe Animation, które miało zstąpić Flasha bazuje na
    canvas. I to pomimo bliźniaczego podobieństwa technologii Flash i SVG,
    Adobe zdecydował się na bazowanie na nieinterakcyjnym canvas.

    Czy z tego wynika, że SVG jest umierającą technologią? Niby W3C po wielu
    latach ignorowania technologii SVG pierdnęło w lipcu 2018 coś na temat
    wersji 2.0 lecz wniosek stąd płynący jest taki, że jest to technologia
    a'la kula u nogi. W przeglądarkach podstawowa funkcja drag and drop
    supportowana jest tylko przez Edge. To też dowodzi niszowości SVG.
    Dlaczego tak?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek