  • 1. Data: 2011-11-29 10:17:11
    Temat: Dlaczego dyski w obudowach sa tansze niz dyski luzem?
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    Poszperałem w paru sklepach i szok :-o
    Tańsze nawet od "bulków", o retailach nawet nie mówiąc.
    Nowa świecka tradycja?
    Jest jakiś kłopot z wyjęciem dysku 2,5'' z "firmowej" obudowy i przełożeniem
    go do notebooka?
    THX

  • 2. Data: 2011-11-29 10:25:28
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 29 listopada 11:17, _THX. pisze:
> [...]
    > Nowa świecka tradycja?
    > Jest jakiś kłopot z wyjęciem dysku 2,5'' z "firmowej" obudowy i przełożeniem

    A gdybyś mógł, daj jakieś przykłady bo akurat na dniach planuję zakupić
    jakiś => 500GB

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Google zachowuje się jak kobieta. Ledwie zacznę zdanie, już próbuje je
    dokończyć na tuzin sposobów."

  • 3. Data: 2011-11-29 10:27:12
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Poszperałem w paru sklepach i szok :-o
    > Tańsze nawet od "bulków", o retailach nawet nie mówiąc.
    > Nowa świecka tradycja?

    Poklosie spekulacji cenami dyskow zapoczatkowanych
    zamknieciem fabryki WDC z powodu powodzi w Tailandii.
    Efekt motyla, chcialoby sie rzec. :)

    > Jest jakiś kłopot z wyjęciem dysku 2,5'' z "firmowej"
    > obudowy i przełożeniem go do notebooka?

    O ile nie zalezy Ci na gwarancji oraz nie przeszkadza
    wysokie prawdopodobienstwo na trafienie na losowy
    dysk z jakiejs "zielonej" (czytaj energooszczednej, ale
    niezbyt szybkiej) serii, to zaden. :)

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 4. Data: 2011-11-29 12:37:12
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    amazon, pixmania.

    -----

  • 5. Data: 2011-11-29 12:43:09
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    Okazuje się, że nie zawsze, jak się wczytałem w sieć:
    Niektóre dyski (np. WD My Passport SE) mają przejściówkę USB umieszczoną już
    na samym dysku i nie dadzą się przełożyć do notebooka tak wprost.
    Z kolei to powyższe złącze USB nie pasuje ponoć do niczego innego niż obudowa
    WD.
    Ale to przykład.

    Inny to jakiś niedrogi dysk w obudowie (Silicon cośtam czy podobnie), złącza
    typowe, ale gdy ktoś rozebrał (bo mu w środku głośno "latało"), a tam
    Hitachi z pousuwanymi naklejkami jakby po naprawach.

    Jak widać rżną człowieka gdzie mogą ;-)

    -----
    > O ile nie zalezy Ci na gwarancji oraz nie przeszkadza wysokie
    prawdopodobienstwo na trafienie na losowy dysk z jakiejs "zielonej" serii, to
    zaden.

  • 6. Data: 2011-11-29 13:02:39
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

> [...]
    > na samym dysku i nie dadzą się przełożyć do notebooka tak wprost.
    > Z kolei to powyższe złącze USB nie pasuje ponoć do niczego innego niż

    Aaaa widzisz... dobrze wiedziec. dzieki :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 7. Data: 2011-11-29 13:22:32
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    Tanio znalazłem taki:
    newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16822145448

    -----

  • 8. Data: 2011-11-29 16:18:47
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Poklosie spekulacji cenami dyskow zapoczatkowanych
    > zamknieciem fabryki WDC z powodu powodzi w Tailandii.
    > Efekt motyla, chcialoby sie rzec. :)

    Tak jak Vituniu pisze - to raczej chwilowa sytuacja. Za 3-6 miesięcy powinno
    się unormować.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 9. Data: 2011-11-29 16:38:36
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Vituniu nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Aaaa widzisz... dobrze wiedziec. dzieki :)

    WD potwierdzam, jak chcesz przekładać omijaj, się nie da.
    Przem

  • 10. Data: 2011-11-29 16:51:33
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "=Marcos=" napisał w wiadomości grup
    > Tak jak Vituniu pisze - to raczej chwilowa sytuacja. Za 3-6 miesięcy powinno
    > się unormować.

    Chwilowa i czekać pół roku? :>
    Ceny już zaczynają spadać, ale powoli. :( Sam szukam jakiegoś niedrogiego >=750
    GiB 7,2 k rpm.