  • 11. Data: 2018-04-25 21:03:42
    Temat: Re: Dlaczego samochody są drogie
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 25.04.2018 o 20:18, Cavallino pisze:

    > Kto powiedział że to Corsa, a nie nędzna podróba tylko podobna z wyglądu?

    Aaa i dochodzimy do sedna :-) Auta tanie są, ale znaczek na masce nie
    ten. I mamy odpowiedź dlaczego tyle kosztują, a nie mniej.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2018-04-25 21:53:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Aaa i dochodzimy do sedna :-) Auta tanie są, ale znaczek na masce nie
    > ten. I mamy odpowiedź dlaczego tyle kosztują, a nie mniej.
    To nie o znaczek chodzi, jest na youtube test zderzeniowy niby tych samych
    aut na rynek usa i meksyk, różnica kolosalna, na tanie rynki auta są
    robione z cieńszej
    blachy, mniej wzmocnień, ogólnie bida, ale dostosowane cenowo do
    biedniejszego
    klienta, chyba się domyślasz jak wypadły w teście przeciw odpowiednikowi
    z usa?

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 13. Data: 2018-04-25 22:55:07
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Aaa i dochodzimy do sedna :-) Auta tanie są, ale znaczek na masce nie
    > ten. I mamy odpowiedź dlaczego tyle kosztują, a nie mniej.

    Nie zrozumiałeś.
    Gdyby to był porządnie zrobiony samochód, nawet taki sprzed 20 lat - to ok.
    Ale w indyjsko-chińskie podróby, które poza kształtem nie mają nic
    wspólnego ani z solidnością, ani z jakością oryginału, jakoś nie bardzo
    wierzę.

    Już nie wspominając o tym, że wszystkie wpisy z tej strony, są z roku
    2010, więc pewnie te ceny też, nawet linki do samochodów nie prowadzą,
    tylko do jakichś przeprowadzek w Krakowie.......

    Następnym razem linkuj aktualne strony, a nie jakieś śmieci sprzed 8 lat.

  • 14. Data: 2018-04-25 23:45:56
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-25 o 10:46, Janusz pisze:
    > Tak a propo dyskusji o cenach samochodów elektrycznych i nie tylko,
    > jest taki filmik Zachara, film taki sobie ale dyskusja pod ciekawa
    > http://joemonster.org/filmy/90424/Dlaczego_nowe_auta
    _sa_takie_drogie_

    Skąd ci przyszło do głowy, że samochody są drogie?

    Patrząc ile ich jest w naszym pięknym kraju (o wiele za dużo), to są za
    tanie.

  • 15. Data: 2018-04-26 08:33:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-25 o 23:45, Poldek pisze:
    _sa_takie_drogie_

    > Skąd ci przyszło do głowy, że samochody są drogie?
    >
    > Patrząc ile ich jest w naszym pięknym kraju (o wiele za dużo), to są za
    > tanie.
    To nie jest moja teza, ja też uważam że w ciągu ostatnich 20-30lat
    wszystko relatywnie staniało i to sporo.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 16. Data: 2018-04-26 08:54:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > http://joemonster.org/filmy/90424/Dlaczego_nowe_auta
    _sa_takie_drogie_

    > dla nieklikających, wnętrze samochodu jest jednym z najgorszych
    > środowisk dla wszelkich elementów mechanicznych, kurz, wilgoć,
    > temperatury, kremy z palców, środki myjące itp.
    > Z tego powodu zaprojektowanie guzika elektrycznego z wdrożeniem
    > produkcji trwa 2-2,5 roku, kosztuje w ch..j i mimo że firma korzysta z
    > gotowych "klocków" to i tak każdy projekt robią "od nowa" i robią nowe
    > matryce, projektują linię produkcyjną.
    > Robią to oczywiście wyspecjalizowane firmy które tylko tym się zajmują.

    Są drogie, bo mają zbyt dużo zamontowanych, zbędnych rzeczy, których
    montaż ukierunkowany jest tylko na jak największe wydojenie użytkownika.

  • 17. Data: 2018-04-26 08:54:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Aaa i dochodzimy do sedna :-) Auta tanie są, ale znaczek na masce nie
    > ten. I mamy odpowiedź dlaczego tyle kosztują, a nie mniej.

    ROTFL.

    To nie o znaczek chodzi, ale o auto, które ledwo się mieści w
    jakichkolwiek normach bezpieczeństwa, a poza tym ma nietypowe i kurewsko
    drogie części.

    Tak się składa, że jeden z moich znajomych się połaszczył na takie tanie
    auto i teraz "sobie pluje w brodę", bo nie dość, że płaci duże rachunki
    za zwykły serwis to jeszcze musi zapierdzialać do najbliższego serwisu
    ponad 100km, gdyż w pobliżu nikt mu tego auta nie jest w stanie
    serwisować, bo nie zdobędzie części zamiennych.

  • 18. Data: 2018-04-26 09:08:18
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

> [...]
    > Ale w indyjsko-chińskie podróby, które poza kształtem nie mają nic
    > wspólnego ani z solidnością, ani z jakością oryginału, jakoś nie bardzo

    Chinole szybko sie ucza, sa pracowici. To tylko kwestia czasu gdy ich wlasne
    samochody beda mialy lepsze parametry i osiagi niz europejskie czy
    amerykanskie. Tak jak w elektronice.
    Poza tym wszystko jest kwestia polki cenowej. Mnostwo podzespolow do
    markowych samochodow produkowanych jest nie gdzie indziej jak w Chinach. A w
    koncu wielu markowych producentow produkuje samochody w Chinach jak np. BMW.
    Mozna sie tylko domyslac jaka przebitke cenowa ma BMW wyprodukowane w
    Chinach a sprzedawane "po europejskich cenach". Marza pewnie 200-300%.

    Pzdr

  • 19. Data: 2018-04-26 17:36:22
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-04-2018 o 09:08, miumiu pisze:

    > Chinole szybko sie ucza, sa pracowici. To tylko kwestia czasu gdy ich wlasne
    > samochody beda mialy lepsze parametry i osiagi niz europejskie czy
    > amerykanskie.

    Ale na razie tak nie jest, więc wolałbym żeby chociaż była to licencyjna
    Corsa, a nie jej kopia.
    Czyli tak jak kiedyś robiło Daewoo z Nexią i Espero.

  • 20. Data: 2018-04-26 18:42:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-26 o 17:36, Cavallino pisze:

    > Ale na razie tak nie jest, więc wolałbym żeby chociaż była to
    > licencyjna Corsa, a nie jej kopia.
    > Czyli tak jak kiedyś robiło Daewoo z Nexią i Espero.

    Ale w przypadku Daewoo tylko na dobre wyszło, bo części tanie jak
    barszcz, a auta naprawdę niezawodne, bo przecież Koreańce produkowali na
    licencji Opla, a nie żadne podróbki.

    W przypadku Taty jest to konstrukcja Hindusów. Dlatego części
    sprowadzane są tylko przez ASO, których w Polsce jest jak na lekarstwo,
    a ceny części z kosmosu.

    Porównywanie Taty z Oplem Corsą to profanacja dla Opla.

    Co zaś się tyczy Chinoli to wiele już renomowanych marek samochodów
    produkuje się właśnie w Chinach w całości albo podzespoły. Nawet BMW.