  • 1. Data: 2018-04-22 13:54:03
    Temat: otwieranie tylnej klapy z pilota - jak to jest zrobione?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    ja mam w tylej klapie dwie sprężyny gazowe. naciskam palcem na przycisk
    i ręką podnosze klapę.
    o ile wiem są bardziej komfortowe rozwiązania, czyli po naciśnięciu
    przycisku na pilocie, klapka sama podnosi się w górę. jak to jest
    zrealizowane? siłownik elektryczny jakiś? Ile coś takiego może kosztowac
    na złomie? jakiego hasła szukać?

    ToMasz

  • 2. Data: 2018-04-22 16:48:48
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 22.04.2018 o 13:54, ToMasz pisze:
> [...]
    > przycisku na pilocie, klapka sama podnosi się w górę. jak to jest
    > zrealizowane? siłownik elektryczny jakiś?

    Pewnie czary jakieś. Może siedzi jakiś liliput i otwiera klapę ;)

    > Ile coś takiego może kosztowac na złomie?

    Nie wiem, sam sprawdź.

    > jakiego hasła szukać?

    Najprostszego:
    https://www.google.pl/search?newwindow=1&ei=Np_cWtKu
    CazksAfq1oboCw&q=si%C5%82ownik+otwierania+klapy+baga
    %C5%BCnika

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2018-04-22 18:23:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 13:54 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

> [...]
    > o ile wiem są bardziej komfortowe rozwiązania, czyli po naciśnięciu
    > przycisku na pilocie, klapka sama podnosi się w górę.

    Siłownik elektryczny. Ale odpalany z guzika nie ma sensu. Przydaje się
    jedynie gdy ma funkcję otwierania "zbliżeniową". Gdy jesteś w zasięgu
    bagażnika (u mnie 1-1,5m od tylnej klapy) system wydaje ostrzegawczy
    dźwięk - jak po 3 takich dźwiękach nie wyjdziesz z zasięgu czujnika -
    klapa sama się podnosi. Przydaje się gdy wychodzisz ze sklepu obładowany
    siatami a kluczyk gdzieś w kieszeni. Bez tego radaru otwierana
    elektrycznie klapa to wg mnie zbędny gadżet.

    TG

  • 4. Data: 2018-04-22 19:36:46
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Przydaje się gdy wychodzisz ze sklepu obładowany
    > siatami a kluczyk gdzieś w kieszeni. Bez tego radaru otwierana
    > elektrycznie klapa to wg mnie zbędny gadżet.

    Albo machać pod zderzakiem.

    Ja wolę z pilota, jak mam tyle zakupów jak piszesz, to biorę wózek, a
    nie tacham tego w siatach. Z pilota zdalnie odpalam i zanim dojdę do
    samochodu mam klapę otwartą i nie czekam na przekroczenie czasu
    naruszenia strefy.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 5. Data: 2018-04-22 20:04:50
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 22.04.2018 o 19:36, Irek.N. pisze:
> [...]
    > nie tacham tego w siatach. Z pilota zdalnie odpalam i zanim dojdę do
    > samochodu mam klapę otwartą i nie czekam na przekroczenie czasu

    Ja opuszczam siaty na ziemię, naciskam kluczyk w kieszeni i otwieram
    ręcznie :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2018-04-22 20:05:01
    Od: Poldek <p...@i...eu>

  • 7. Data: 2018-04-22 21:06:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 20:05 Poldek <p...@i...eu> pisze:

    > Przekroczenie czasu naruszenia strefy - ?

    Bardzo dobrze to napisał :-)

    U mnie "czas naruszenia strefy" to 3s. (trzy piki). Jak w tym czasie nie
    opuszczę strefy zasięgu czujnika bagażnika - to ten (przy zaryglowanych
    zamkach) się otworzy. W praktyce wygląda to tak, że gdy idę do zamkniętego
    auta ( i przechodzę koło bagażnika) to ten system raz zapiszczy i nic poza
    tym się nie dzieje.
    Gdy przystanę koło bagażnika na te 3s. to się otworzy.
    Normalne podnoszenie klapy z pilota też działa oczywiście.

    TG

  • 8. Data: 2018-04-22 21:10:38
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-04-22 21:06, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Gdy przystanę koło bagażnika na te 3s. to się otworzy.
    > Normalne podnoszenie klapy z pilota też działa oczywiście.

    a jaki jest ksiazkowy i realny zasieg tego kluczyka?

  • 9. Data: 2018-04-22 21:15:08
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 21:10 m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> pisze:

    > a jaki jest ksiazkowy i realny zasieg tego kluczyka?

    Nie mam pojęcia, ale gdy auto zaparkuję na ulicy to z chałupy (21m dalej)
    kluczykiem otwieram i zamykam drzwi. System "bezkluczykowy" działa na
    mniejsze odległości - lusterka rozkładają się gdy znajdę się jakieś 1,5
    metra od drzwi, bagażnik - podobnie.

    TG

  • 10. Data: 2018-04-23 07:05:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > System "bezkluczykowy" działa na mniejsze odległości - lusterka
    > rozkładają się gdy znajdę się jakieś 1,5 metra od drzwi, bagażnik -
    > podobnie.

    Czekamy na system chowający koła i emblematy z nadwozia po odejściu od
    auta...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz