eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDługotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd? › Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
    Date: Wed, 11 Jan 2017 11:07:47 +0000 (UTC)

    Hej,

    Jakiego rzędu wielkości prąd można ciągnąć z akumulatora samochodowego
    przez dłuższy czas (kilkanaście minut lub do momentu, gdy napięcie za
    bardzo spadnie i aku będzie uznany za rozładowany) bez ryzyka pożaru,
    wybuchu lub innych fajerwerków? Żywotność aku to dla mnie drugorzędna
    kwestia.

    Mam stary akumulator (został mi po wymianie na nowy, ale ma jeszcze sporo
    pojemności) i chcę zrobić sobie tanim kosztem ogrzewanie postojowe, żeby
    nie wsiadać co rano do wyziębionego samochodu i nie musieć go skrobać.
    Myślałem nad wrzuceniem go do samochodu i po określonej godzinie (lub po
    odebraniu SMSa) włączana byłaby farelka, która wysysałaby akumulator do
    bezpiecznej dla niego wartości i potem akumulator powoli ładowałby się
    podczas jazdy (pewnie też z jakimś ograniczeniem prądu).

    Wiem, że aku kwasowe ładuje się prądem 10% pojemności, więc zakładam że
    taki sam prąd można ciągnąć przez dłuższy czas, ale nie zależy mi na
    żywotności tego aku (jestem w stanie zapłacić raz do roku te 150-200 zł
    za komfort podczas zimy), zależy mi tylko na bezpieczeństwie, żeby nie
    wybuchł. A przy 10% pojemności to nawet nie ma sensu się w to bawić, nie
    wiem ile tych akumulatorów musiałbym wsadzić, żeby osiągnąć efekt.

    Wiem że LiPo nadawałyby się do tego lepiej, ale jak miałbym wydawać kasę
    na LiPo, to już wolę kupić Webasto (na benzynę)... to ma być tanie (ale
    nie kosztem bezpieczeństwa).

    --
    http://www.chmurka.net/