  • 21. Data: 2018-01-17 08:11:04
    Temat: Re: Do Pszemola - jeżdżę po Tadżykistanie #2
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.01.2018 o 08:06, Shrek pisze:

    > Swoją droga - działa to w dwie strony - nie warto też we wszystko
    > wierzyć każdemu biegłemu (choćby dlatego, że jak dwóch to zwykle mają
    > różne zdania), ani tym bardziej każdemu instruktorowi.
    >
    > https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cach
    e:yi_CtZvahKgJ:https://www.prawodrogowe.pl/informacj
    e/rozmowy/marcin-kukawka-czy-piesi-straca-pierwszens
    two-na-drodze+&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl

    > Zwróciłbym uwagę, że to cache - oryginał się ulotnił;)

    Wróc - właśnie zdałem sobie sprawę, że tytuł mógł dołożyć dziennikarz.
    Więc tym bardziej nei należy wierzyć dziennikarzom;P

  • 22. Data: 2018-01-18 00:28:32
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 17-01-2018 o 08:11, Shrek pisze:

> [...]

    Ba! Żadnemu! :-D
    Nie sądzę aby:
    1. Jakikolwiek człowiek był nieomylny.
    2. Nawet jeśli jest nieomylny, to i tak ma to słabe zastosowanie w
    sądach, gdzie prawo ma niewielkie zastosowanie (licytacja biegłych to
    nie prawo a giełda)

    A teraz pytanie... co w związku z tym?

> [...]
    >
    > Wróc - właśnie zdałem sobie sprawę, że tytuł mógł dołożyć dziennikarz.
    > Więc tym bardziej nei należy wierzyć dziennikarzom;P

    To, że dziennikarze gadają od rzeczy, w kółko przez pół godziny potrafią
    nawijać jedno zdanie, w dodatku na wszystkich stacjach jednocześnie
    słowo w słowo, to jest produkt flagowy współczesności. Zakaz używania
    mózgu obowiązuje w tej branży. Tak było np. gdy powstawała afera z
    emisją spalin. Wszędzie było słychać, że koncern motoryzacyjny X czy Y
    wyposażył stacje diagnostyczne w fałszujące wyniki oprogramowanie. Długo
    się zastanawiałem w jaki niby sposób. Wirus, czy co? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 23. Data: 2018-01-18 07:37:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.01.2018 o 00:28, Marek S pisze:

> [...]
    > 2. Nawet jeśli jest nieomylny, to i tak ma to słabe zastosowanie w
    > sądach, gdzie prawo ma niewielkie zastosowanie (licytacja biegłych to

    Że opinia biegłego jest warta tyle co słowo prawnika _zawsze_ będzie
    drugi, co wystawi odwrotną.

> [...]
    two-na-drodze+&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl

    > To, że dziennikarze gadają od rzeczy, w kółko przez pół godziny potrafią

    Tym niemniej jak się wczytasz, ten biegły i instruktor jednak nawet jak
    nie postuluje całkowitego odebrania pierwszeństwa pieszym, to za takim
    rozwiązaniem argumentuje i je popiera. Jako koleś od szeroko rozumianego
    ruchu drogowego, powinen znać statystyki i wiedzieć, że gada od rzeczy.
    A jednak od rzeczy gada. Więc...

    Shrek

  • 24. Data: 2018-01-18 09:50:23
    Temat: Re: Do od rzeczy gadasz.
    Od: "Fronek" <s...@u...pl>

    > gada od rzeczy. A
    > jednak od rzeczy gada. Więc...
    >
    > Shrek

    A jednak od rzeczy gadasz. Więc...

  • 25. Data: 2018-01-18 10:08:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.01.2018 o 09:50, Fronek pisze:

    > A jednak od rzeczy gadasz. Więc...

    Czego nie rozumiesz? Jest bardzo silna korelacja między tym jak jest
    traktowane pierwszeństwo dla pieszych w poszczególnych krajach a ilością
    ofiar wśród pieszych. Kraje gdzie mają pierwszeństwo dochodząc do
    przejścia to te, gdzie jest najmniej ofiar - na drugim końcu są kraje
    gdzie piesi są traktowani jak stonka drogowa i "mają zadbać o swoje
    bezpieczeństwo sami". Widać to zarówno na przykładzie UE czy Europy z
    jej "azjatycką" częścią, jak i innych kontynentów.

    Negowanie tej wiedzy jest gadaniem od rzeczy. Oczywiście korelacja nie
    zawsze jest tożsama ze związkiem przyczynowo skutkowym, ale w tym
    wypadku trzeba być bardzo odpornym na logikę, żeby temu zaprzeczać.
    Gerneralnie jeśli chcesz iść w stronę bezpieczeństwa, to należy brać
    przykład z krajów na zachód i północ od nas - ima dalej na wschód i
    południe tym gorzej. Oczywiście takie podejście ma pewne wady (nie ma
    funu, nie wolno jeździć "szybko ale bezpiecznie", jest zauważalnie
    gorsza przepustowości i generalnie samochód jest mniej "fajny" niż u
    nas) - więc nazywajmy rzeczy po imieniu. Pierdolenie o tym jak to
    bezpieczbny będzie pieszy jak sam o siebie będzie dbał, jest hipokryzją
    i chodzi o zachowanie uprzywilejowanej pozycji kierowców.

    Shrek

  • 26. Data: 2018-01-18 12:44:07
    Temat: Re: Do. Tam (centra miast) do wypadków w zasadzie nie dochodzi.
    Od: "Fronek" <s...@u...pl>

    > Czego nie rozumiesz?
    > Shrek

    Nie zwróciłeś uwagi na następujący tekst :

    Zauważmy
    jednak, że tam (centra miast) do wypadków w zasadzie nie dochodzi. Wypadki
    mają miejsce na obrzeżach miast lub wręcz poza obszarem zabudowanym.
    Najczęściej porą wieczorowo - nocną. Powinien to być wyraźny sygnał
    ostrzegawczy! Idziesz pieszo na drodze - zadbaj o życie i zdrowie!

  • 27. Data: 2018-01-18 14:40:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.01.2018 o 12:44, Fronek pisze:

> [...]
    e:yi_CtZvahKgJ:https://www.prawodrogowe.pl/informacj
    e/rozmowy/marcin-kukawka-czy-piesi-straca-pierwszens

    No i? We fragmencie ma rację bo potarza truizmy, natomiast w innym
    pieprzy od rzeczy. Pierwszeństwo na przejściu nie wyklucza tego, że
    wypada się we własnym interesie rozejrzeć.

    Jeszcze raz napiszę - jest sina korelacja między definicją pierwszeństwa
    na przejściu a ilością ofiar. Kto to neguje jest idiotą, albo takiego
    udaje, bo nie chce być hipokrytą.

    Shrek

  • 28. Data: 2018-01-18 14:46:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.01.2018 o 14:40, Shrek pisze:

    > JKto to neguje jest idiotą, albo takiego
    > udaje, bo nie chce być hipokrytą.

    Uściślę - udaje idiotę, bo woli uchodzić za idiotę niż za hipokrytę,
    którym tak naprawdę jest.

    Postólat odbierania pierwszeństwa pieszym na pasach równie pozytywnie
    wypływa na bezpieczeństwo jak postulat nadpierwszeństwa tirów.

    Shrek

  • 29. Data: 2018-01-18 15:35:54
    Od: "Fronek" <s...@u...pl>

    > jest sina korelacja między definicją pierwszeństwa na przejściu a ilością
    > ofiar.
    >
    > Shrek

    Jest silna korelacja miedzy pierwszeństwem pieszego,
    a zatrzymywaniem ruchu pojazdów.

  • 30. Data: 2018-01-18 15:50:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.01.2018 o 15:35, Fronek pisze:

    > Jest silna korelacja miedzy pierwszeństwem pieszego,
    > a zatrzymywaniem ruchu pojazdów.

    Ale my nie o tym. Tylko o rzekomym większym bezpieczeństwie przy braku
    pierwszeństwa. Fakty temu przeczą.

    Shrek