  • 21. Data: 2018-12-07 21:04:17
    Temat: Re: Do Tomka Pyry - elektronika ponoć wiele potrafi
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 grudnia 2018 23:03:25 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

    > Na 100% ESP gdyż mam właśnie Merca z napędem 4x4 i guzik z tym oznaczeniem.

    Mam peugeota 307 wartego pewnie tyle ile olej na 2 lata do Twojego "MERCA"
    Ma guzik ESP. I działa
    Zdziwiony jestem tylko ze mercem jeździsz bo z czytając Twoje posty to bliżej Tobie
    do zimnych łokci z BMW.
    Ciągle nie odpowiedziałeś na pytanie: czy to nie Ty tak jeździsz że auto "na dwa koła
    stawiasz" czy jakoś tak?

  • 22. Data: 2018-12-07 21:09:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 7 grudnia 2018 08:51:27 UTC+1 użytkownik viktorius napisał:

    > To dawno temu byłeś w salonie, bo od kilku lat lat ESP spotkałbyś nawet
    > w Matizie, gdyby był nadal produkowany ;)
    >
    > https://auto.dziennik.pl/garaz/artykuly/473797,esp-t
    o-obowiazkowe-wyposazenie-samochodow-od-1-listopada-
    jak-dziala-esp.html

    Z fanami Merców tak jest
    Sasiad dwa lata temu kupił merca S-klase 3... coś tam, ful wypas dał za niego z
    30-35tys a rocznikowo to auto to rówieśnik mojej multipli za którą w 2013 dałem z 7
    tysi chyba.

  • 23. Data: 2018-12-08 00:26:38
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-07 o 08:51, viktorius pisze:

> [...]
    >
    > https://auto.dziennik.pl/garaz/artykuly/473797,esp-t
    o-obowiazkowe-wyposazenie-samochodow-od-1-listopada-

    W salonie Merca nie oferowali Matiza.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 24. Data: 2018-12-08 00:33:12
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-07 o 21:04, Kris pisze:

    > Mam peugeota 307 wartego pewnie tyle ile olej na 2 lata do Twojego
    > "MERCA"

    Raczej uznałbym iż Twój Pugeot jest wart tyle co felgi do mojego auta.
    No może plus wymiana klocków hamulcowych.

    Twój komentarz jest co najmniej pozbawiony sensu lub nawet świadczy o
    dziwacznych kompleksach. Zapewne zaraz dodasz, że Twój pies szczeka
    głośniej więc mój jest do bani, choć psa nie posiadam.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 25. Data: 2018-12-08 09:12:46
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2018-12-06 o 14:40, p...@g...com pisze:
    > --Ja nie mam ESP w 307'ce
    >
    > znaczy sie golas :-) znajomy mial 307 sw z 2002 i byla, golf IV 2001 mial ale focus
    z 2000r tylo asr, decyduje wersja wyposazeniowa i/lub moc silnika

    Za ESP trzeba było sporo dopłacić. A golasa nie mam. Wersja SW (szklany
    dach), klimatronik, pełna elektryka szyb i lusterek, navi, fabryczny
    alarm, skóra na kierze i gałce zmiany biegów, tempomat z limiterem. Fakt
    faktem, że silnik najsłabszy z HDI (1,6 90KM) ale za to bez
    upierdliwości typu dwumas i fap...

  • 26. Data: 2018-12-08 09:14:32
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2018-12-06 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Moze dołozone? Sa takie dostawki.

    Pug 206 oraz 307 z 2002r. miały w standardzie światła awaryjne przy
    gwałtownym hamowaiu

  • 27. Data: 2018-12-08 09:23:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 8 grudnia 2018 09:12:48 UTC+1 użytkownik Kamil 'Model' napisał:

> [...]
    > alarm, skóra na kierze i gałce zmiany biegów, tempomat z limiterem. Fakt
    > faktem, że silnik najsłabszy z HDI (1,6 90KM) ale za to bez

    Też mam 1,6hdi i jest fap. Co do dwumasa to nie wiem czy mam

  • 28. Data: 2018-12-08 11:30:49
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2018-12-08 o 09:23, Kris pisze:

    > Też mam 1,6hdi i jest fap. Co do dwumasa to nie wiem czy mam

    Ja mam kod silnika 9HX i nei mam fabrycznie tych dwóch wynalazków

  • 29. Data: 2018-12-08 11:49:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 8 grudnia 2018 11:30:50 UTC+1 użytkownik Kamil 'Model' napisał:

    > Ja mam kod silnika 9HX i nei mam fabrycznie tych dwóch wynalazków

    U mnie 9HZ fap jest i ponoć dwumasa.
    Wg poniższego wygrzebanego z netu
    "9HX (9H02) = DV6ATED4 = 1.6HDi 16V 90/92 KM bez FAP/dwumasy
    9HZ (9H01) = DV6TED4 = 1.6HDi 16V 109 KM z FAP/dwumasa
    9HV (9H01)=DV6TED4B = 1.6HDi 16V 90 KM z FAP/dwumasa
    9HY (9H01) = DV6TED4 = 1.6HDi 16V 109 KM bez FAP/z dwumasa"

  • 30. Data: 2018-12-08 12:00:41
    Od: p...@g...com

    Ironią losu bylo to że do układu z ASR dołożyć trzeba jeden czujnik za 50 EUR żeby
    mieć ESP ale dopiero w 2014 unia chwyciła producentów za gardło ;-)
    https://auto.dziennik.pl/garaz/artykuly/473797,esp-t
    o-obowiazkowe-wyposazenie-samochodow-od-1-listopada-
    jak-dziala-esp.html
    Mi ESP włącza się tylko jak (testowo oczywiście) przyspieszam na śniegu ale znajomemu
    żona wywaliła się Renault Thalia na plecy (dachowanie) i kolejne auto miało już ESP.