  • 1. Data: 2013-07-03 21:30:57
    Temat: Do czego używa się młotka...
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    ... z miedzianym łbem, 5kg?

    L.

  • 2. Data: 2013-07-03 22:52:45
    Temat: Re: Do czego używa się młotka...
    Od: Bruno <b...@i...pl>

    Dnia Wed, 3 Jul 2013 12:30:57 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > ... z miedzianym łbem, 5kg?
    >
    > L.

    Gdy się nie chce krzesać iskier na ten przykład.
    Albo gdy chce się mieć pewność że materiał młotka nie uszkodzi uderzanej
    powierzchni.

    --
    Pozdrawiam!
    Bruno

  • 3. Data: 2013-07-03 22:53:17
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-07-03 21:30, Lisciasty pisze:> ... z miedzianym łbem, 5kg?

    Młotkiem stalowym zazwyczaj wbijam gwozdzie ze stali. Wiec miedzianym
    pewnie gwozdzie z ...
    Ciekawe co powie gógiel na haslo "młotek miedziany"?

    http://narzedzia-esklep.pl/mlotek-miedziany-500g-hic
    kory-p7025.html
    Do elementów obrabianych z miękkiego materiału.

    http://allegro.pl/mlotek-miedziany-2-kg-hickory-wyso
    ka-jakosc-i3362101944.html
    Stosować tylko do takich elementów obrabianych, które są miększe od łba
    młotka. Nadaje sie do wyrównywania wałów i elementów roboczych oraz do
    nastawiania narzędzi itd.

    Ten tez jakby troche z miedzi a i zastosowanie ciekawe.....
    http://beta-sklep.pl/mlotek-slusarski-nieiskrzacy-10
    00g-1370ba.html

    A tu masz jeszcze ciekawsze:
    http://www.kammar24.pl/mlotki-drewniane-miedziane-me
    talowe-c-2_1201_27_1222.html

    Pozdro

    Maseł

  • 4. Data: 2013-07-14 11:30:43
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2013-07-03 21:30, Lisciasty pisze:
    > ... z miedzianym łbem, 5kg?

    Na przykład przy demontażu i montażu form wtryskowych.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2013-07-29 22:02:12
    Od: Stefan J <s...@n...pl>

    W dniu środa, 3 lipca 2013 21:30:57 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > ... z miedzianym łbem, 5kg?
    >

    > L.

    Przy wybiciu na przykład dużej kolumny stalowej "umocowanej" w otworze dużej płyty
    stalowej-młotki stalowe "nie dają rady". Zachowują się trochę jak
    ping-pongi-podskakują sprężyście do góry. Natomiast solidny młot miedzianny, lub tak
    zwana "babka"[kawałek pręta miedziannego którego używamy oburącz do uderzenia
    podobnego jak młotkiem] spelnia swoje zadanie wyśmienicie.Cała [prawie] energia
    uderzenia "idzie" w kolumnę...Dlatego między innymi używa się do demontażu form.

    Staruszek

  • 6. Data: 2013-07-31 14:10:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stefan J" napisał w wiadomości
> [...]
    >jak młotkiem] spelnia swoje zadanie wyśmienicie.Cała [prawie] energia
    >uderzenia "idzie" w >kolumnę...Dlatego między innymi używa się do

    Hm, skoro stalowy mlotek odskoczyl, to ped przekazal dwa razy wiekszy.
    A skoro odskoczyl ... to podejrzewam ze po uderzeniu miedzianyn cala
    energia ląduje w miedzi, bo forma najwyrazniej pracuje sprezyscie i
    nie przyjmuje.

    A ta nieprzyjeta energia ulatwia zadanie kolejnego uderzenia stalowym
    mlotem.

    Jesli do czegos sie uzywa miedzianego mlota, to do ochrony tej formy -
    stal powgniata stal, miekka miedz raczej nie.

    J.

  • 7. Data: 2013-08-04 17:36:31
    Od: Stefan J <s...@n...pl>

    W dniu środa, 3 lipca 2013 21:30:57 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > ... z miedzianym łbem, 5kg?
    >

    > L.

    Napisałem co wiedziałem.Nie neguj faktów.Nie wybijesz stalowej kolumny osdadzonej w
    stalowej płycie inaczej niż miedzią -a na pewno nie stalą. Zamiast mnie negować
    spróbuj bo to czcza gadanina.

    Stefan

  • 8. Data: 2013-08-04 21:52:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Aug 2013 08:36:31 -0700 (PDT), Stefan J napisał(a):
    > Napisałem co wiedziałem.Nie neguj faktów.Nie wybijesz stalowej
    > kolumny osdadzonej w stalowej płycie inaczej niż miedzią -a na
    > pewno nie stalą. Zamiast mnie negować spróbuj bo to czcza gadanina.

    Ale jakiej kolumny, jakiej plycie i jak osadzonej ?

    Zdziwilbym sie jednak gdyby stalowym mlotkiem sie nie dalo, chyba ze
    rozbija koncowke kolumny i "nituje".

    J.

  • 9. Data: 2013-08-05 15:04:04
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 4 sierpnia 2013 21:52:22 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale jakiej kolumny, jakiej plycie i jak osadzonej ?
    >

    > Zdziwilbym sie jednak gdyby stalowym mlotkiem sie nie dalo, chyba ze
    >
    > rozbija koncowke kolumny i "nituje".
    >

    > J.

    Pewno by się dało ale przy większym nakładzie pracy. Miedzią też rozklepiesz końcówkę
    stalowego pręta. Ona wcale taka miękka nie nie jest. Zwłaszcza jak jest ubita. Ma
    jeszcze ciekawą cechę. Przykleja się pod dużym naciskiem do stali. Jak nacisk ustąpi
    to się odkleja. Jest cięższa od stali, żeliwa. Stosunkowo twarda. Przykleja się i
    dlatego nie odskakuje. Każdy kto miał możliwość wybijania czegoś miedzianym młotkiem
    powie że komfort pracy jest dużo większy niż jak by stalowym albo żeliwnym to samo
    robić.