  • 1. Data: 2013-07-10 01:00:16
    Temat: pompa membranowa
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Do chłodzenia elektrowrzeciona potrzebna jest pompa. Mam 16 mb wężyka fi 6
    mm wewnątrz. Samo wrzeciono ma króćce z otworem ~5mm. Potrzeba kilka l/min.
    Próbowałem pompę wirnikową (taka do brudnej wody)
    http://tinyurl.com/oa36cru
    ale daje słabe 2 l/min.
    Membranowa http://tinyurl.com/ncydt8q daje radę, ale za głośna.
    Jaką można zastosować inną cichszą pompę? O wydajności kliku litrów i
    ciśnieniu pewnie koło 5 bar.

    Robert

  • 2. Data: 2013-07-11 00:41:39
    Temat: Re: pompa membranowa
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Kupiłem taką
    http://www.alko.com.au/garden-products/al-ko-pumps/j
    et-802-garden-water-pump/
    jest cicho i wydajność dobra.

    Robert

  • 3. Data: 2013-07-14 02:24:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Jul 2013 01:00:16 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
> [...]
    > Membranowa http://tinyurl.com/ncydt8q daje radę, ale za głośna.
    > Jaką można zastosować inną cichszą pompę? O wydajności kliku litrów i

    Jak rozumiem cisnienie jest tu problemem. Ten waski wezyk i wrzeciono
    wymagaja paru atm, aby taki strumien uzyskac.

    Wirowe odsrodkowe moga miec duze cisnienia, ale przy duzej srednicy.
    Lub przy duzych obrotach.

    Falownik sprobowac ? Duza pompe kupic ? Kaskade zrobic ?
    Bo sa i gotowe kaskady
    http://www.saga.info.pl/Katalog/Pompy/Pompy-odsrodko
    we/WR-Pompy-wirowe-wielostopniowe-pionowe-wysokocisn
    ieniowe.html
    tylko cos ceny nie widze.

    J.

  • 4. Data: 2013-07-14 11:17:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "J.F."
    > Bo sa i gotowe kaskady
    > http://www.saga.info.pl/Katalog/Pompy/Pompy-odsrodko
    we/WR-Pompy-wirowe-wielostopniowe-pionowe-wysokocisn
    ieniowe.html
    > tylko cos ceny nie widze.

    Właśnie taki typ tylko Grundfosa w firmie z pompami mi zaproponowali.
    Wszystko się zgadzało, mała moc ~300W, mała wydajność i duże ciśnienie ~4
    atm.
    Tylko cena 1800 zł była nie do zaakceptowania. Wrzeciono mniej kosztowało.

    Ta moja AL-KO tylko moc mogła by mieć mniejszą. Ma 800W.
    Były też z mniejszymi silnikami (250W), ale pompa i silnik nie był całością.
    Bałem się, że będzie kapać z tego uszczelnienia.

    Już myślałem o połączeniu w szereg kilku pomp od pralki.
    To by mogło znacząco podnieść ciśnienie? Pytam teraz tylko z ciekawości, bo
    to, co mam już nie zmienię.

    Robert

  • 5. Data: 2013-07-14 16:06:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Jul 2013 11:17:50 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
> [...]
    > atm.
    > Tylko cena 1800 zł była nie do zaakceptowania. Wrzeciono mniej kosztowało.

    Klient wymaga, klient dostaje, klient placi - taka jest normalna kolej
    rzeczy :-)

    > Ta moja AL-KO tylko moc mogła by mieć mniejszą. Ma 800W.
    > Były też z mniejszymi silnikami (250W), ale pompa i silnik nie był całością.
    > Bałem się, że będzie kapać z tego uszczelnienia.

    Musialbys watomierz podlaczyc. Przeplyw razy cisnienie wyznaczaja
    niezbedna moc. Ale jak przeplyw mniejszy, to i moc ma szanse spasc,
    choc pewnie i cos fi spadnie i elektrownia ukarze.

    1kg/s na 38 metrow wymaga 380W, ale te osiagi nie ida w parze.
    Wiec raczej 0.5kg/s na 20m = 100W ... malo sprawna ta pompa, jesli
    naprawde tyle bierze.

    A co to w ogole za konstrukcja ? Na wirowa nie wyglada.
    Membranowa ? Glebokosc zasysania spora - 9m,

    > Już myślałem o połączeniu w szereg kilku pomp od pralki.
    > To by mogło znacząco podnieść ciśnienie? Pytam teraz tylko z ciekawości, bo
    > to, co mam już nie zmienię.

    W odsrodkowych - jak widac po ofercie za 1800 :-)

    Tylko ze:
    - pompka od pralki ma "podnoszenie" 2m, a ty chciales 50m (5at)
    - korpus dalszych stopni moze nie wytrzymac tych 5 at.
    - konstrukcje sa chyba rozne - w obecnej pralce odglosy jakies
    pulsujace - moze tez membranowa ? I wtedy cisnienie na wlocie nie
    pomaga.

    J.

  • 6. Data: 2013-07-14 23:38:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "J.F."

    > A co to w ogole za konstrukcja ? Na wirowa nie wyglada.
    > Membranowa ? Glebokosc zasysania spora - 9m,

    Pewnie trzeba zalać, bo sama nie zassie.
    Wygląda tak
    http://www.plserwis.pl/img/dtr/112450.gif

    Robert

  • 7. Data: 2013-07-15 13:55:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości
    >"J.F."

    >Pewnie trzeba zalać, bo sama nie zassie.
    >Wygląda tak
    >http://www.plserwis.pl/img/dtr/112450.gif

    A jest do tego jakis opis ?
    463928 - to mi wyglada na wirnik pompy odsrodkowej, ale wtedy cod
    dziwnie wysokie cisnienie jak na pompe z malym wirnikiem i silnikiem
    indukcyjnym ... chyba ze nie indukcyjny ?

    J.