  • 11. Data: 2019-02-27 08:33:22
    Temat: Re: Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Uncle,

    Tuesday, February 26, 2019, 8:57:41 PM, you wrote:

    > Na obwód nie, wpływa na długość promienia między środkiem felgi a jezdnią.

    Ale to nie zmienia prędkości obrotowej koła. Bo liczy się obwód.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2019-02-27 11:30:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    On Tuesday, February 26, 2019 at 7:10:43 PM UTC+1, RoMan Mandziejewicz
    wrote:

    >dokladnie, taki "flak" przestaje byc matematycznym kolem/okregiem,
    >zachowuje sie troche jak gasienica ;)

    Ale jak felga zrobi jeden, no - lepiej rozwazyc 100 obrotow, to obwod
    opony tez zrobi 100 obrotow.
    A obwod liczy sobie np 2m jak slabo napompowany i 2.01m jak mocno.

    I nie wiem, czy nie przesadzilem z tym 1cm.

    Wiec gasienica, ale jakas dziwna.

    I ciekawe, gdzie sie to podziewa ...

    J.

  • 13. Data: 2019-02-28 01:18:54
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-02-26 19:10, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ugięcie nie wpływa na obwód.

    To napisałem

    > A przesuniecie związane jest z obwodem a
    > nie ugięcie,

    Jakie przesunięcie?

    Skrócone przez ugięcie ramię obrotu powoduje przewijanie opony po
    mniejszym okręgu ale że opona jest sztywno osadzona na osi to w ciągu
    jednego obrotu musi przewinąć się cały obwód opony, czyli musi dojść do
    jakiegoś poślizgu i wydzielić jakieś dodatkowe ciepło i zwiększyć
    spalanie. Tylko to jest procentowo do ogólnego spalania mało.

  • 14. Data: 2019-02-28 15:39:21
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 24 lutego 2019 00:10:08 UTC-6 użytkownik Peter napisał:

    > wiem, dlatego napisałem teoretycznie, samochód jest homologowany na
    > konkretnych fabrycznych oponach z konkretnym ciśnieniem powiedzmy 2bary
    >
    > jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która
    > zaburza wynik przejechanej odległości i niweluje zysk/stratę na oporach
    > toczenia, więc jak się tego nie uwzględni to wychodzi że różnicy prawie
    > nie ma a jak się uwzględni to różnica w spalaniu jest nawet 10%

    Lol. Nie brnij w te teorie.
    Bylo juz tyle flejmow na ten temat ze chyba tylko ten o zerwanej nitce byl dluzszy.