  • 1. Data: 2019-02-23 12:26:28
    Temat: Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
    Od: Peter <p...@o...pl>

    i odwrotnie jak spuszczę powietrze (dużo) to spalanie sie nie zmienia
    (teoretycznie)

    przypuszczam dlaczego ...

  • 2. Data: 2019-02-23 21:26:01
    Temat: Re: Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.02.2019 o 12:26, Peter pisze:
    > i odwrotnie jak spuszczę powietrze (dużo) to spalanie sie nie zmienia
    > (teoretycznie)
    >
    > przypuszczam dlaczego ...
    Dlaczego?
    Zrób doświadczenie i przejedź się rowerem z mocno napompowanymi oponami,
    a potem spuść powietrze i porównaj, jak się jedzie. Nie musisz zaraz,
    możesz na wiosnę.
    Jacek

  • 3. Data: 2019-02-24 07:10:05
    Od: Peter <p...@o...pl>

    W dniu 2019-02-23 o 21:26, Jacek pisze:

> [...]
    > Zrób doświadczenie i przejedź się rowerem z mocno napompowanymi oponami,
    > a potem spuść powietrze i porównaj, jak się jedzie. Nie musisz zaraz,

    wiem, dlatego napisałem teoretycznie, samochód jest homologowany na
    konkretnych fabrycznych oponach z konkretnym ciśnieniem powiedzmy 2bary

    jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która
    zaburza wynik przejechanej odległości i niweluje zysk/stratę na oporach
    toczenia, więc jak się tego nie uwzględni to wychodzi że różnicy prawie
    nie ma a jak się uwzględni to różnica w spalaniu jest nawet 10%

  • 4. Data: 2019-02-24 11:47:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-24 o 07:10, Peter pisze:

> [...]
    > konkretnych fabrycznych oponach z konkretnym ciśnieniem powiedzmy 2bary
    >
    > jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która

    Znaczy, jak przepompujesz, np. powyżej 3 atm., to zmieni Ci się średnica
    koła?
    Tego nie było nawet w diagonalnych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2019-02-24 15:02:39
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Znaczy, jak przepompujesz, np. powyżej 3 atm., to zmieni Ci się średnica
    > koła?
    > Tego nie było nawet w diagonalnych.

    Efektywna pod obciążeniem się zmieni.

  • 6. Data: 2019-02-24 17:44:43
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 24.02.2019 o 15:02, Uncle Pete pisze:

    > Efektywna pod obciążeniem się zmieni.

    1. Bzdura.
    2. Co to jest "średnica efektywna" - sam to wymyśliłeś?

    --
    Kaczin

  • 7. Data: 2019-02-24 18:46:41
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-02-24 17:44, Kaczin wrote:

    > 1. Bzdura.
    > 2. Co to jest "średnica efektywna" - sam to wymyśliłeś?

    Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta różnica
    będzie musiała ujawnić się w jakichś stratach.

  • 8. Data: 2019-02-26 19:10:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello kk,

    Sunday, February 24, 2019, 6:46:41 PM, you wrote:

    > Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta różnica
    > będzie musiała ujawnić się w jakichś stratach.

    Ugięcie nie wpływa na obwód. A przesuniecie związane jest z obwodem a
    nie ugięcie,

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2019-02-26 20:36:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, February 26, 2019 at 7:10:43 PM UTC+1, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ugięcie nie wpływa na obwód. A przesuniecie związane jest z obwodem a
    > nie ugięcie,

    dokladnie, taki "flak" przestaje byc matematycznym kolem/okregiem, zachowuje sie
    troche jak gasienica ;)

  • 10. Data: 2019-02-26 20:57:41
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Ugięcie nie wpływa na obwód. A przesuniecie związane jest z obwodem a
    > nie ugięcie,

    Na obwód nie, wpływa na długość promienia między środkiem felgi a jezdnią.