  • 1. Data: 2018-05-29 20:47:03
    Temat: Dobry serwis we Wroclawiu do naprawy zabytków
    Od: m...@g...com

    Witam!

    Wiekowy zasilacz INCO IZS-5/71 przy ustawieniu oraniczenia prądowego na 1A pali
    R1/R2 oraz dymi z przełączniak napięcia 100-400 V przy ustawieniu na 0V, rozleciał
    się jeden z rezystorów R55. Napięcia na wysciu nie ma.

    Czy jest jakiś dobry serwis we Wrocławiu, któremu można powierzyć ponad 40- letni
    zasilacz do naprawy?

  • 2. Data: 2018-05-29 22:21:51
    Temat: Re: Dobry serwis we Wroclawiu do naprawy zabytków
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    =========

    http://www.fonar.com.pl/audio/fotki/izs5_71/izs5_71.
    htm
    Wydaje mi się do ogarnięcia.

    Gdybym był z Wrocka, to może i dałbym radę, ale z Wawy jestem. Podejrzana
    wydaje mi się któraś z lamp, wydaje mi się być zwarcie między katodą, a
    siatką drugą, co zamyka obwód zasilający z diod D1-D4, powodując dymienie z
    przełącznika P1.3 (sekcja zamykająca opornik R5, 2x1 kOhm), oraz palenie R1
    i R2. To tylko moje przypuszczenie, ale sprawdź, między punktami 12 i 2,
    albo po prostu, na C2, zgodnie z jego polaryzacją, ustaw na wyłączonym
    oczywiście zasilaczu przełaczniki tak, jak było przy dymieniu i paleniu
    R1+R2, jeśli dostaniesz wtedy 100 omów, albo (jeśli więcej lamp ma to
    uszkodzenie) 100/n omów, które znika przy przełączeniu P1, czy P5 w inną
    pozycję, to chyba masz odpowiedź. Może w podstawkach ktoś coś niechcący,
    albo ruda (rdza, czy inna korozna) nadżarła, albo uderzył, szarpnął i nóżki
    podstawek się zwarły?
    Co jak co, podejrzanym wydaje mi się obwód lamp, bądź one same, przy lampach
    szukaj.
    To tyle, co na szybko mi oczy rozmazując schemat pokazały.
    I w ogóle, nie mam dziś weny...

    Też proszę kolegów z Wrocławia, o podpowiedź... Roman jest chyba najbliżej,
    do Wrocka ma raczej niezadaleko, Roman, znasz tam kogoś dobrego? Bo ja tylko
    kilku kumpli bunkrołazów...

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 3. Data: 2018-05-30 05:10:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 May 2018 11:47:03 -0700 (PDT), m...@g...com
    napisał(a):
> [...]
    się jeden z rezystorów R55. Napięcia na wysciu nie ma.

    > Czy jest jakiś dobry serwis we Wrocławiu, któremu można powierzyć ponad 40- letni

    byl taki RGB Service, ale teraz pewnie uslyszysz "tego sie nie oplaci
    naprawiac" ....

    J.

  • 4. Data: 2018-05-30 12:50:24
    Od: Tomotron <t...@o...pl>

    Dawno temu kupiłem takowy uszkodzony zasilacz, problemem były
    uszkodzenia w układzie które są w styropianowym pudełku, po naprawie
    okazało się, że napięcia na niektórych pozycjach trochę odbiegają od
    normy - uszkodzone (mocno przegrzane) rezystory w przełącznikach
    0-400V-20K i 0-90V-2K.
    Problemem może być z dostępnością tranzystorów germanowych.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2018-05-30 18:13:20
    Od: Bytomir Telesfor vel Dąs <f...@g...com>

    użytkownik J.F. napisał:

    > byl taki RGB Service, ale teraz pewnie uslyszysz "tego sie nie oplaci
    > naprawiac" ....
    >
    > J.

    Ale to jest w środku ładne. I ma głośnik i wiatrak. Wysokie Vout, panie bajka:)
    Żem zerknął i jest prawie magia.
    http://www.fonar.com.pl/audio/fotki/izs5_71/rys25.jp

    Dziś takich nie robią, bo dużo roboczogodzin pochłania.

  • 6. Data: 2018-05-30 19:47:01
    Od: m...@g...com

    Hmm, moze rzeczywiscie , 6 lamp na raz pewnie nie zwiera siatki, zwarcia nie pokazuje
    na zimno ani w lampie ani w gniazdku , ale moze rzeczywiscie po kolei po jednej
    lampie wloze, kazde do jinnego gniazka :)

  • 7. Data: 2018-05-30 19:50:38
    Od: m...@g...com

    W dniu środa, 30 maja 2018 12:50:22 UTC+2 użytkownik Tomotron napisał:
> [...]
    > 0-400V-20K i 0-90V-2K.
    > Problemem może być z dostępnością tranzystorów germanowych.

    Cos tam sie kiedys działo, bo R130 i R132 są podsmażone , ale trzymają R w normie.
    Sprawdziłem T17 i T16 , i zenerki - wszstko sprawne, ale w sumie coś musiało
    podsmażyć te rezystorki kiedyś.

  • 8. Data: 2018-05-30 19:53:14
    Od: m...@g...com

    W dniu środa, 30 maja 2018 18:13:21 UTC+2 użytkownik Bytomir Telesfor vel Dąs
    napisał:

> [...]
    > Żem zerknął i jest prawie magia.
    > http://www.fonar.com.pl/audio/fotki/izs5_71/rys25.jp
    >

    > Dziś takich nie robią, bo dużo roboczogodzin pochłania.

    I ładne, i straszne, po włączeniu zasilania piszczy jakby miał wybuchnąć, i wszędzie
    te wolty straszą wysokością. Dlatego nie będę wyrzucał a męczył jakiś łaskawy serwis
    albo siebie :)

  • 9. Data: 2018-05-30 20:03:47
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Czy jest jakiś dobry serwis we Wrocławiu, któremu można powierzyć ponad 40- letni
    zasilacz do naprawy?
    O ile nie znajdziesz lokalnie rozwiązania, to jest taki gościu na
    Youtubie który prowadzi kanał rs elektronika. on zna się na "lampach" i
    na 100% Ci go naprawi, jeszcze zrobi to tym film. Tyle że z akcentu
    wnioskuję że facet jest z małopolski. w przypadku ratowania zabytków ze
    względów sentymentalnych, koszt przesyłki i uczciwa cena naprawy chyba
    nie grają roli? Bo jeśli to ma być po taniości - to zdecydowanie się nie
    opłaca. z jego filmów wiem, ze nowe lampy będą kosztować tyle co
    zasilacz, a realna pojemnośc 40 letnich kondensatorów niema nic
    wspólnego z tym, co widniej na ich obudowach.
    ToMasz

  • 10. Data: 2018-05-30 20:08:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 May 2018 12:50:24 +0200, Tomotron napisał(a):
    > Problemem może być z dostępnością tranzystorów germanowych.

    Germanowe zazwyczaj daje sie zastapic krzemowymi, ewentualnie z
    drobnymi zmianami.

    J.