  • 1. Data: 2018-05-28 16:57:15
    Temat: Zachodnie produkty..
    Od: s...@g...com

    W zaszłym roku zakupiłem piec dwu funkcyjny Saunier Duval. Wczoraj była burza i jak
    jebło, to w całej wiosce padła elektryka. Po paru minutach włączyli, ale bez mojego
    pieca:) Hmmm.., myślę sobie że coś z elektroniką, może tylko bezpiecznik..

    No i całe szczęście miałem rację. Ale..., żeby dostać się do owego bezpiecznika,
    musiałem rozbebeszyć pół pieca.. Noszsz... Skąd oni biorą takich geniuszy do
    projektowania?

  • 2. Data: 2018-05-28 17:12:07
    Temat: Re: Zachodnie produkty..
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-05-28 o 16:57, s...@g...com pisze:
    > Ale..., żeby dostać się do owego bezpiecznika, musiałem rozbebeszyć
    > pół pieca.. Noszsz... Skąd oni biorą takich geniuszy do
    > projektowania?

    inny przykład:
    też piec dwu-funkcyjny, padła (jak się okazało po różnych rozpoznaniach)
    płyta główna, czyli cały zestaw elektroniki pokładowej. Jeden magik
    chciał za naprawę 1.2 k złociszy. Po długich poszukiwaniach namierzyłem
    takiego, co zrobił to za 130 zeta. Po prostu lepiej wiedział co
    naprawiać. Sam z siebie dorzuciłem mu jeszcze pięć dych, bo przecież i
    tak byłem do przodu.
    (jakby ktoś miał podobny problem, to służę namiarami). Taki rozrzut to
    jednak sporo, a przecież raczej czerpali wiedzę z tego samego "manuala"?

  • 3. Data: 2018-05-28 20:25:55
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 28.05.2018 o 16:57, s...@g...com pisze:
> [...]
    musiałem rozbebeszyć pół pieca.. Noszsz... Skąd oni biorą takich geniuszy do

    W pracy mam liofilizator, Christ Alpha. Jak mu się spalił bezpiecznik to
    miałem godzinę dłubania.

    P.P.

  • 4. Data: 2018-05-28 21:33:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    musiałem rozbebeszyć pół pieca.. Noszsz... Skąd oni biorą takich geniuszy do

    Po prostu kupiłeś ch.... piec :)

    Zobacz jak mogło by być pięknie jak byś wybrał piec, który polecam tu od
    lat:

    https://www.youtube.com/watch?v=j1QhfqE6k9o

    https://www.youtube.com/watch?v=AogaQXRH1UI

    A tutaj sobie obejrzyj dokładniej od czasu 2:40  jaki jest dostęp do
    elektroniki.

    https://www.youtube.com/watch?v=s4N1LrGlJw0

    Aby się dostać do płyty sterownika wystarczy odkręcić 2 śrubki i opuścić
    szufladkę z elektroniką w dół, albo ją całkiem wysunąć.

    Co ciekawsze pomimo, że elektronika jest na dole kotła to jest w pełni
    zabezpieczona przed możliwością zalania podczas czyszczenia i mycia
    wymiennika, czego nie można powiedzieć o wielu kotłach innych firm.

  • 5. Data: 2018-05-28 21:36:24
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    P.S.
    Swoją drogą to musisz zadbać o instalację elektryczną tzn. zamontować
    ochronniki przeciwprzepięciowe, wykonać dobre uziemienie oraz uziemić
    wkład kominowy kotła.

  • 6. Data: 2018-05-28 22:11:04
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

> [...]
    musiałem rozbebeszyć pół pieca.. Noszsz... Skąd oni biorą takich geniuszy do

    No i dobrze, zgodnie z normami dotyczącymi sterowników do kotłów
    gazowych dostęp do bezpieczników musi być jak najbardziej utrudniony.
    Kto nie wierzy niech zajrzy do EN 298, EN 13611 i EN 60730-1.

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2018-05-29 10:14:14
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości

> [...]
    > (jakby ktoś miał podobny problem, to służę namiarami). Taki rozrzut to
    > jednak sporo, a przecież raczej czerpali wiedzę z tego samego "manuala"?

    sądzę, że ten pierwszy to guzik się na elektronice znał i chciał naprawic
    kocioł czyli wymienic na nową płytę po cenie producenta, a ten drugi
    naprawił samą płytę...

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 8. Data: 2018-05-29 10:44:14
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-29 o 10:14, tck pisze:

> [...]
    >>

    > sądzę, że ten pierwszy to guzik się na elektronice znał i chciał
    > naprawic kocioł czyli wymienic na nową płytę po cenie producenta, a

    Ja nie sądzę lecz wiem, że ten pierwszy był legalnie działającym
    serwisantem kotłów gazowych, który wiedział, że płyt elektronicznych nie
    wolno jest samodzielnie naprawiać, ani też ich modyfikować.

    Serwisant jest upoważniony tylko i wyłącznie do wymiany całej płyty na
    sprawną.

    Ten drugi to domorosły majster-klepka, który nie jest świadomy
    odpowiedzialności.

  • 9. Data: 2018-05-29 12:22:32
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-05-29 o 10:44, Uzytkownik pisze:

    > Ten drugi to domorosły majster-klepka, który nie jest świadomy
    > odpowiedzialności.

    Jakiej odpowiedzialności?

  • 10. Data: 2018-05-29 16:22:24
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-29 o 12:22, t-1 pisze:

    > Jakiej odpowiedzialności?

    Przed prokuratorem. Kocioł/piec gazowy to nie zabawka i wszelkie błędy
    majsterklepków mogą doprowadzić do nieszczęścia.

    Wszyscy producenci jednoznacznie określają, że wszelkie samodzielne
    naprawy są niedopuszczalne.

    Z resztą kocioł może wybuchnąć nawet nie z winy majster-klepki, ale
    powołany biegły może znaleźć taką naprawę i wtedy zaczyna się
    dochodzenie kto to naprawiał i jego obciążają winą.

    Ja u siebie kocioł naprawiłem wydając 40 groszy na maleńki kondensatorek
    i kocioł przez kolejne lata pracował bezawaryjnie, aż do wymiany na
    kondensacyjny. Ale byłem świadom odpowiedzialności w razie, gdyby coś
    się stało. Niestety takiej naprawy nie odważyłbym się wykonać u klienta
    i wcale nie chodzi o kasę, ale właśnie o tą odpowiedzialność.