  • 11. Data: 2009-04-21 12:05:32
    Temat: Re: Dobry statyw
    Od: pwz <g...@d...pl>

    Marek Wyszomirski pisze:
    > Przyjrzyj się statywom serii Benro Explorer (czyli z drugą cyfrą '9' w
    (...)

    Pięknie dziękuję za wszystkie rady w tym wątku. Teraz mam trochę
    rozjaśnione w głowie na temat zakupu.
    pwz

  • 12. Data: 2009-04-21 17:48:58
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 21 Apr 2009 07:00:24 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

    > Przesadzasz IMO.

    Wyrazam swoje zdanie na podstawie doswiadczen z ta glowica. Teraz zostala
    zalozona do monopoda i tam sobie zostanie. Ale na statyw juz nie wroci.

    Kyniu

  • 13. Data: 2009-04-21 17:51:17
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 22:08:02 +0200, Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Odwrotne mocowanie ładnie wygląda w ulotkach reklamowych. W praktyce
    > operowanie odwróconym do góry nogami aparatem podwieszonym tuż nad ziemią
    > pomiędzy nogami statywu to katorga.

    To w sumie ogolnie mozna napisac o lustrzankach. Zauwazyl to Nikon w swoim
    pierwszym czterocyfrowym modelu fundujac userom obrotowy i uchylny ekran
    jaki do tej pory spotykalo sie tylko w hybrydach. Teraz mozna wygodnie
    ustawic ostrosc na ekraniku bez pelzania, czolgania i tarzania w trawie.

    Kyniu

  • 14. Data: 2009-04-21 18:01:15
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Kyniu" <k...@p...gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > jaki do tej pory spotykalo sie tylko w hybrydach. Teraz mozna wygodnie
    > ustawic ostrosc na ekraniku bez pelzania, czolgania i tarzania w trawie.

    Obracany i uchylnyy ekran w lustrzance to n i9e wynalazek Nikona - o już
    ponad rok temu widziałem takie rozwiązanie w Olympusie E3.
    Niewątpliwie ruchomy ekranik w wielu sytuacach się przydaje, ale nie tylko
    kłopoty z zajrzeniem w wizjer utrudniają obsługę aparatu podwieszonego na
    odwrotnie zamocowanej kolumnie statywu. Poza tym sporo zależy od warunków
    oświetleniowych - przy osztrym słońcu czytelność ekranika często staje się
    problematyczna.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 15. Data: 2009-04-21 21:58:47
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 21 Apr 2009 19:48:58 +0200, Kyniu wrote:

    > Wyrazam swoje zdanie na podstawie doswiadczen z ta glowica.

    Zauwazylem. Jednak ja, piszac z jakim sprzetem mam zgola inne doswiadczenia
    liczylem, ze napiszesz pod jakim sprzetem Ty doswiadczyles rachitycznosci
    glowicy 486...

    > Teraz zostala zalozona do monopoda i tam sobie zostanie. Ale na
    > statyw juz nie wroci.

    Ja tam 484 zakrecam za kazdym razem gdy statyw idzie w plener... Male
    toto, lekkie i daje rade z gratami ktorych uzywam.

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 16. Data: 2009-04-21 22:51:20
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 21 Apr 2009 21:58:47 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

    > Zauwazylem. Jednak ja, piszac z jakim sprzetem mam zgola inne doswiadczenia
    > liczylem, ze napiszesz pod jakim sprzetem Ty doswiadczyles rachitycznosci
    > glowicy 486...

    A prosze bardzo. Objaw "skrecania" przy dokrecaniu blokady wystepowal juz z
    EOS'em 40D i zapietym EF 70-200. Ale irytowala mnie sama jej konstrukcja -
    zeby plynnie zmienic polozenie trzeba bylo mocno luzowac srube blokujaca,
    potem ustawil aparat i trzymajac go dokrecic srube. Niby banal ale jak robi
    sie dokumentacje wnetrza kosciola to moze czlowieka trafic - a teraz nie
    zdjemuje reki z uchwytu i "jade". Aczkolwiek rozumiem ze jak ktos ustawia
    raz pod jakieggos kwiatka, mcha czy inne okazy flory badz fauny to moze mu
    to nie wadzic.

    Kyniu

  • 17. Data: 2009-04-22 12:19:39
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Marek Wyszomirski pisze:
    > "
    >
    > Obracany i uchylnyy ekran w lustrzance to n i9e wynalazek Nikona - o już
    > ponad rok temu widziałem takie rozwiązanie w Olympusie E3.

    duzo duzo wczesniej byl zastosowany w oly E-330 :-)

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 18. Data: 2009-04-22 18:13:24
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> napisał:

    > duzo duzo wczesniej byl zastosowany w oly E-330 :-)

    W E330 był tylko uchylny - nie miał możliwości obracania na bok.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 19. Data: 2009-04-26 17:56:23
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 22 Apr 2009 00:51:20 +0200, Kyniu wrote:
    > A prosze bardzo. Objaw "skrecania" przy dokrecaniu blokady wystepowal juz z
    > EOS'em 40D i zapietym EF 70-200.

    O, i to jest juz jakis konkret. Wieszane za body, czy za szklo?
    Bo bym sobie posprawdzal jak się 484 zachowuje, nie jest wykluczone ze
    wieksza glowica moze miec wieksze luzy i w/w efekt bedzie bardziej
    zauwazalny...

> [...]
    > raz pod jakieggos kwiatka, mcha czy inne okazy flory badz fauny to moze mu

    O, i to juz jest chyba bardziej wywazona opinia od tej ktora
    przedstawiles na poczatku ;)

    pozdrawiam,