  • 1. Data: 2010-07-27 19:41:19
    Temat: Docieranie nowego 1.6 VTi
    Od: Roger35 <r...@g...com>

    Jak w temacie, jeśli ktoś już to robił. Autko to Berlingo II z tymże
    silnikiem.

    Na razie ma 200 km, nie przekraczam 3,5 tys. obrotów, trzymam na biegach
    pomiędzy 2,5 a 3 tys.
    Z tego co czytałem, trzeba tak przejeździć ok. 500 - 1000 km a potem
    zacząć kręcić, i po 2-5 tys. zmiana oleju.
    Co na ten temat myślicie?

  • 2. Data: 2010-07-27 19:48:28
    Temat: Re: Docieranie nowego 1.6 VTi
    Od: PB <p...@b...pl>

    Tue, 27 Jul 2010 19:41:19 +0200, na pl.misc.samochody, Roger35
    napisał(a):

> [...]
    > Z tego co czytałem, trzeba tak przejeździć ok. 500 - 1000 km a potem
    > zacząć kręcić, i po 2-5 tys. zmiana oleju.

    Myslimy że jak w instrukcji nie ma słowa o docieraniu - to nie nalezy
    cudować. TO nie produkcja z FSO w latach 80tych XXw. ;-)

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 3. Data: 2010-07-27 20:02:08
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "PB" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Myslimy że jak w instrukcji nie ma słowa o docieraniu - to nie nalezy
    > cudować. TO nie produkcja z FSO w latach 80tych XXw. ;-)

    A ja myśle, że te pierwsze 2,5kkm delikatnie i potem zmiana oleju na pewno
    nie zaszkodzi nowemu silnikowi. Gdybym miał nowy samochód to dokładnie tak
    bym zrobił i przy wymianie oleju patrzył czy nie żadnych opiłków etc.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 4. Data: 2010-07-27 20:13:30
    Od: PB <p...@b...pl>

    Tue, 27 Jul 2010 20:02:08 +0200, na pl.misc.samochody, kml napisał(a):

> [...]
    > nie zaszkodzi nowemu silnikowi. Gdybym miał nowy samochód to dokładnie tak
    > bym zrobił i przy wymianie oleju patrzył czy nie żadnych opiłków etc.

    A ja bym przeczytał instrukcje producenta - naprawdę. Oglądanie
    opiłków też bym sobie odpuścił - niczego nie powiedzą, w nowym silniku
    przy pierwszej zmianie oleju mogą się pojawić. Poza tym auto ma
    gwarancję.

  • 5. Data: 2010-07-27 20:40:05
    Od: "kml" <A...@g...lp>

> [...]
    > opiłków też bym sobie odpuścił - niczego nie powiedzą, w nowym silniku
    > przy pierwszej zmianie oleju mogą się pojawić. Poza tym auto ma

    Wiesz, wiara w instrukcje to miecz obosieczny. Na jednej stronie masz
    napisane, że nic nie trzeba docierać a na drugiej, że norma zużycia oleju to
    1l/1000km ;) Jakkolwiek są to dwie zupełnie odmienne kwestie nadal uważam,
    że odrobina cackania się z nowym silnikiem na pewno mu nie zaszkodzi.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 6. Data: 2010-07-27 21:02:24
    Od: Roger35 <r...@g...com>

    W dniu 2010-07-27 19:48, PB pisze:

    > Myslimy że jak w instrukcji nie ma słowa o docieraniu - to nie nalezy
    > cudować. TO nie produkcja z FSO w latach 80tych XXw. ;-)

    W instrukcji nie ma też nic o używaniu samochodu do wyścigów Dragster -
    ale mimo to nie będę tego robił.

    A w nowym silniku musi się dopiero wszystko ułożyć i dopasować, co wiąże
    się z tarciem słabiej spasowanych elementów i w rezultacie z wiórami w
    oleju.

    Pozdrawiam,
    GreGG

  • 7. Data: 2010-07-27 21:17:38
    Od: AL <a...@s...tam>

    Roger35 pisze:

> [...]
    >
    > A w nowym silniku musi się dopiero wszystko ułożyć i dopasować, co wiąże
    > się z tarciem słabiej spasowanych elementów i w rezultacie z wiórami w

    to jezdzac na poczatku staraj sie jezdzic nie ze stalymi obrotami
    (jednostajnie). Czasami mocniej przyspiesz (bez wkraczania w pole
    czerwone obrotomierza), czasami zwolnij - w ten sposob lepiej sie ulozy.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 8. Data: 2010-07-27 21:28:08
    Od: to <t...@a...xyz>

    Roger35 wrote:

    > Jak w temacie, jeśli ktoś już to robił. Autko to Berlingo II z tymże
    > silnikiem.

    Pojeździć delikatnie kilka tys. km i zmienić olej, jak w każdym nowym.

    > Co na ten temat myślicie?

    Że nie ma co się ekscytować tym tematem.

    --
    ignorance is bliss

  • 9. Data: 2010-07-28 07:38:34
    Od: "kubelt" <k...@t...pl>

    > A w nowym silniku musi się dopiero wszystko ułożyć i dopasować, co wiąże
    > się z tarciem słabiej spasowanych elementów i w rezultacie z wiórami w
    > oleju.

    To skoro wiesz lepiej i masz wyrobione zdanie to czemu to pytanie na grupe?
    Bez zlosliwosci pytam.
    Swojego czasu odbierajac hondowska benzyne z salonu zaczalem cisnac od
    pierwszych km. ZTCW ten silnik ma teraz ok 150 kkm i zyje i ma sie dobrze ;)
    Zbudowanie takiego silnika w dzisiejszych czasach to nie jest jakas wyzsza
    szkola jazdy...

    kubelt

  • 10. Data: 2010-07-28 08:46:58
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > Z tego co czytałem, trzeba tak przejeździć ok. 500 - 1000 km a potem
    > zacząć kręcić, i po 2-5 tys. zmiana oleju.

    jeździć normalnie, po 1500-2500km wymienić olej,

    brat