  • 11. Data: 2012-01-04 23:07:36
    Temat: Re: Domino
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-01-04 22:03, J.F. pisze:

    > Ale ja nie o tym ze sie przewrocil, tylko ze p* zdrowo (ech ten
    > nietechniczny jezyk), i sie nie rozpadl na drobne kawalki.

    Patrzac na fotki, to przypuszczam, ze gdyby nie te piony rur widoczne na
    zdjeciu i grzaski grunt, to by tam nie bylo co zbierac, co najwyzej
    cegle rozbiorkowa.

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 12. Data: 2012-01-05 11:15:24
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 4 Sty, 23:07, "v...@i...pl" <v...@i...pl> wrote:
    > Patrzac na fotki, to przypuszczam, ze gdyby nie te piony rur widoczne na
    > zdjeciu i grzaski grunt, to by tam nie bylo co zbierac, co najwyzej
    > cegle rozbiorkowa.

    Miszczu, a gdzie ty tam widzisz jakieś piony rur?
    Konrad

  • 13. Data: 2012-01-06 21:07:12
    Od: " lukaszPK" <l...@W...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Hm, solidnosc w komunie ? troche powatpiewam.

    Trudno mi oceniać tę komunistyczną solidność, ale mieszkam / mieszkałem w tych
    "blokach" z wielkiej płyty. Akurat rejon Śląska często nawiedzają różne
    wstrząsy efektów górniczych, ale oprócz popękanych ścian (które tylko
    estetycznie wpływają na wygląd ścian, odnawianych średnio co 5 lat:) ) nie
    słyszałem o poważniejszych szkodach. Mimo upływu lat (nastu, a idących nawet w
    dziesiątki) budynki dalej stoją (chociaż wstrząsy są coraz mocniejsze, a
    budynki coraz starsze).

    Pewnie jak w końcu coś pier* to już nie poinformuje Was o tym :D

  • 14. Data: 2012-01-06 22:04:50
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-01-05 12:15, Konrad Anikiel pisze:

    > Miszczu, a gdzie ty tam widzisz jakieś piony rur?
    > Konrad

    Ja budowlancem nie jestem, tylko mechanikiem, to prosze o wybaczenie,
    ale to:
    http://www.architeon.pl/images/stories/artykuly/aktu
    alnosci/katastrofa_szangchaj3.jpg

    to wyglada jak piony, ale moge sie mylic.

  • 15. Data: 2012-01-07 21:01:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > http://www.architeon.pl/images/stories/artykuly/aktu
    alnosci/katastrofa_szangchaj3.jpg

    > to wyglada jak piony, ale moge sie mylic.

    Ja też mechanik, ale moim zdaniem to nie piony rur, tylko jakieś zastrzyki
    z betonu pod fundamentami. Piony raczej się prowadzi poza fundamentami, a
    nie prostopadle pod fundamentami.

  • 16. Data: 2012-01-08 09:50:04
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-01-07 22:01, Robert Tomasik pisze:

    > Ja też mechanik, ale moim zdaniem to nie piony rur, tylko jakieś
    > zastrzyki z betonu pod fundamentami. Piony raczej się prowadzi poza
    > fundamentami, a nie prostopadle pod fundamentami.

    A to fundament jest? A ja myslalem, ze gorne pietro na glebie, po
    rozsypaniu dachu :) LOL

  • 17. Data: 2012-01-09 10:12:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " lukaszPK" napisał w wiadomości
    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >idących nawet w
    >dziesiątki) budynki dalej stoją (chociaż wstrząsy są coraz

    We wroclawiu kilka przezylo juz dwie powodzie i nadal stoja :-)
    Tym niemniej solidnosc w komunie ... nie, nie bardzo wierze. Plan
    wazniejszy :-)
    Raczej po prostu sporo przewymiarowany projekt, i potem moga
    budowlancy pie*, a budynek nadal stoi.

    J.

  • 18. Data: 2012-01-09 10:44:15
    Od: anhin <a...@o...pl>

> [...]
    > wazniejszy :-)
    > Raczej po prostu sporo przewymiarowany projekt, i potem moga budowlancy

    co do solidności -zdziwiłbyś się. Znałem za komuny wielu ludzi (nawet
    budowlańców) dla których etos pracy to nie było puste słowo, i którzy
    starali się pracować porządnie nawet w skrajnie niesprzyjających
    warunkach. Na różnych szczeblach.
    Ale oczywiście masz rację co do przewymiarowanych konstrukcji, jednak z
    uzupełnieniem, że był też dodatkowy czynnik: za jakość instalacji,
    wykończeń, sensowność projektu, w praktyce nie odpowiadał nikt,
    przynajmniej nie "na poważnie". Ale katastrofa budowlana to już była
    grubsza sprawa, "na szczebel centralny" i w związku z tym nawet
    kompletni debile czy karierowicze starali się zasadniczej konstrukcji za
    bardzo nie sp... Oczywiście piszę o czasach Gomułki i Gierka, a nie
    stalinowskich, kiedy terror Planu rzeczywiście mógł prowadzić i
    prowadził do doprawdy zbrodniczych zaniedbań.

  • 19. Data: 2012-01-10 03:02:01
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    anhin <a...@o...pl> napisał(a):
    a nie
    > stalinowskich, kiedy terror Planu rzeczywiĹ&#65533;cie mĂłgĹ&#65533;
    prowadziÄ&#65533; i
    > prowadziĹ&#65533; do doprawdy zbrodniczych zaniedbaĹ&#65533;.
    Chyba sobie żartujesz albo nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. Bloki
    stawiane zaraz po wojnie są w lepszym stanie technicznym niż dwudziesto letnia
    wielka płyta.

  • 20. Data: 2012-01-10 08:28:29
    Od: anhin <a...@o...pl>

> [...]
    > stawiane zaraz po wojnie są w lepszym stanie technicznym niż dwudziesto letnia

    akurat nie pisałem o mieszkaniówce, zresztą z nią też bywało różnie;
    mury stawiane w latach 40-tych są na ogół w dużo lepszym stanie niż te z
    lat 50-tych, a te rzeczywiście bywają (czasem) w lepszym stanie niż
    późniejszy beton, po prostu dlatego że budowano je "po bożemu", z
    cegieł, na podstawie sprawdzonych technologii, często przez
    przedwojennych jeszcze murarzy lub ich uczniów. Ale z dachami, stropami,
    izolacjami fundamentów etc. też nie było idealnie...
    A z opowieści znam historie rozbudowywanych na siłę zakładów
    przemysłowych, m. in. w Żyrardowie i Poznaniu, kiedy pośpiech i
    lekceważenie podstawowych zasad mechaniki budowli, na bezpośrednie
    polecenie sekretarzy czy partyjnych nadzorców, doprowadziły do śmierci
    kilkunastu robotników. Też słyszałem o spektakularnych katastrofach
    drogowych na Kielecczyźnie, kiedy to np. kończony na 22 lipca wiadukt
    złożył się w pół już na początku sierpnia... Teraz też się zdarzają
    katastrofy, ale z nieco innych powodów. Co do żartów i braku pojęcia,
    daruj sobie.