  • 21. Data: 2017-10-19 23:57:47
    Temat: Re: Domowe i przemysłowe wydruki 3d
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Oct 2017 20:39:15 +0200, WM napisał(a):
    > W dniu 2017-10-19 o 20:00, J.F. pisze:
    [...]
    > Ja byłem świadkiem wielu zmian technologicznych popularnych urządzeń.
    > Pamiętam argumenty przeciwko.
    > Zegarek elektroniczny.
    > Kto będzie chciał ciągle zmieniać baterie?

    Kiedys byly pradozerne. I trzeba bylo przycisnac przycisk, aby czas
    zobaczyc.

    > Komputer.
    > To nie ma przyszłości.
    > Jaki sens wydawać kupę forsy by używać do gier i jako maszyny do pisania?

    A to pewnie rodzic do dziecka :-)

    > Telefon komórkowy.
    > Nigdy nie kupię tego gadżetu do szpanowania.
    > Kupił po kilku latach twierdząc, że potrzebuje w pracy.

    Moze i potrzebowal.

    > Telewizor plaski. Kolory nienaturalne, do kitu i cena zaporowa.

    Kiedys tak bylo.

    > Aparat cyfrowy. Słaba rozdzielczość i co klisza to klisza.

    I znow - kiedys tak bylo.
    I sie nie sprzedaway wtedy tak masowo.

    > Przypomnimy koledze za parę lat jego argumenty :)

    J.

  • 22. Data: 2017-10-25 13:47:18
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-19 o 23:57, J.F. pisze:

    > Kiedys tak bylo.

    Ciągle powstają nowe pomysły i początkowo trudno rozpoznać, czy coś z
    tego będzie sensownego.

    Przykładowo w meblarstwie:

    https://www.kickstarter.com/projects/2130625347/goli
    ath-cnc-an-autonomous-robotic-machine-tool-for?ref=a
    j8jqz&utm_campaign=PR&utm_content=D-TC-1&utm_medium=
    A20FB&utm_source=A20FB

    WM

  • 23. Data: 2017-10-25 17:33:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-10-25 o 13:47, WM pisze:

> [...]
    ath-cnc-an-autonomous-robotic-machine-tool-for?ref=a
    j8jqz&utm_campaign=PR&utm_content=D-TC-1&utm_medium=
    Z tym meblarstwem to trochę za daleko. ;-)
    Ale ciekawostka jest. Nawet ma sprzężenie zwrotne. :-)

    Robert

  • 24. Data: 2017-10-25 18:33:19
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    A20FB&utm_source=A20FB

    >  Z tym meblarstwem to trochę za daleko. ;-)
    > Ale ciekawostka jest. Nawet ma sprzężenie zwrotne. :-)

    Nazwa nie jest przypadkowa, ale Polakom trochę się źle kojarzy.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Goliath_(mina)

    WM

  • 25. Data: 2017-10-27 10:24:26
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    WM wrote:

    > Kiedy osiągną zadowalającą jakość i niezawodność?

    Ale nie porównujmy domowych zabawek do tego, na co stać przemysł.
    Można ze sporą pewnością przyjąć, że hobbysty nigdy nie będzie
    stać na drukarkę SLS, a w przemyśle to norma.

    > Duża i znana firma HP wzięła się za te drukarki, to może coś z tego
    wyjdzie.

    A jak mam większe wymagania niż tylko dokładność? Żeby to
    niepalne było na przykład?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 26. Data: 2017-10-27 11:04:34
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > stać na drukarkę SLS, a w przemyśle to norma.

    > wyjdzie.
    >
    > A jak mam większe wymagania niż tylko dokładność? Żeby to

    Skoro drukują te plastiki do samolotów, to nie powinny być łatwopalne.

    Mogą być za to elastyczne:
    https://youtu.be/yMcvdeIu0xU?t=41s
    Wytrzymałe też.
    Tu pokazują wytrzymałość ogniwa wydrukowanego po 30 minutach,
    https://youtu.be/YUkvC59vidw

    Wydruki dokładne nie są, ale to co wychodzi z formy wtryskowej też nie
    jest super dokładne.
    Wypraski robione dla nas, deformowały się pod wpływem skurczu.

    Pozdrawiam

    WM

  • 27. Data: 2017-10-27 14:23:41
    Od: 4...@g...com

    Oczko zrobione z bawelnianej nitki moglo by byc ciensze od tego wydrukowanego.
    Drukowali tak jak by nawijali z nitki. Powinni wydrukowac w innej plaszczyznie i
    wtedy sprawdzic. Takimi filmami chlopkow w chuja robia.