  • 11. Data: 2017-10-19 11:49:11
    Temat: Re: Domowe i przemysłowe wydruki 3d
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-10-19 o 11:05, WM pisze:
    > Znam przypadek producenta mebli, który z powodzeniem wykorzystuje
    > wydruki 3d w swoich wyrobach.
    > Przeważnie są to różnego rodzaju zaślepki i elementy wykończeniowe.
    A możesz zdradzić kto to?

    Robert

  • 12. Data: 2017-10-19 13:23:50
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > A możesz zdradzić kto to?

    Znam sprawę z opowiadań kolegi, którego skierowano do tej firmy, celem
    zapoznania się z praktycznymi problemami wydruku 3d.
    Nazwy tej firmy nie znam, a z kolegą nie mam kontaktu odkąd obaj
    zostaliśmy emerytami.

    Ale jest firma francuska, która robi całe meble tą techniką.
    http://swiatdruku3d.pl/franuska-firma-drawn-tworzy-m
    eble-za-pomoca-drukarki-3d/

    WM

  • 13. Data: 2017-10-19 13:48:58
    Od: 4...@g...com

    Tak jak napisales to kazdy co chce cos udowodnic moze napisac. Niedawno bylo ze ma
    powstac jakas firma co skrzela dla ludzi bedzie robila zeby mogli oddychac pod woda.
    Link jest sprzed czterech lat i jest w nim wzmianka o zdarzeniu sprzed siedmiu lat.
    Dziala ta firma? Ma sklep i sprzedaja swoje meble? Eksportuja na pol swiata? Bo jak
    robia piec krzeselek i dwa stoly miesiecznie to nie jest to firma produkcyjna tylko
    zblizona do reklamowej. Wczesniej napisalem ze do reklamy druk 3D sie nadaje i jest
    przydatny. Ale obudow lusterk do samochodow nikt tak robil nie bedzie. Pewno jakas
    NASA ma wypasione drukarki i cos na nich robia. Ale cena takich drukarek zabija oczy
    iloscia zer i pewno nie sa skorzy zeby sie nimi chwalic. No i na bank nie drukuja na
    nich odpowiedzialnych elementow.

  • 14. Data: 2017-10-19 14:49:31
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-19 o 13:48, 4...@g...com pisze:
> [...]
    przydatny. Ale obudow lusterk do samochodow nikt tak robil nie bedzie.

    Są pasjonaci starych samochodów, w których może nie być oryginalnych
    lusterek.
    Możliwość odtworzenia takiego lusterka w drukarce 3d może być ciekawą
    możliwością.

    > Pewno jakas NASA ma wypasione drukarki i cos na nich robia. Ale cena takich
    drukarek zabija oczy iloscia zer i pewno nie sa skorzy zeby sie nimi chwalic. No i na
    bank nie drukuja na nich odpowiedzialnych elementow.

    Rakiety kosmiczne już drukują
    http://www.komputerswiat.pl/nowosci/wydarzenia/2017/
    21/rakieta-z-wydruku-wystrzelona-w-kosmos.aspx

    Drukowano już części w kosmosie. Widocznie dostrzegają jakieś potrzeby i
    możliwości.
    http://www.komputerswiat.pl/nowosci/sprzet/2015/33/d
    rukarka-3d-w-kosmosie-dzis-z-zerowa-grawitacja-jutro
    -w-prozni.aspx

    Jeszcze medycyna jest dużym odbiorcą drukarek 3d.
    Posłuchaj specjalisty
    https://youtu.be/y87RmyBxKic

    WM

  • 15. Data: 2017-10-19 16:01:10
    Od: 4...@g...com

    Masz racje. Napisz jak zaczna drukowac dzwigi, czolgi, samoloty, czajniki z gwizdkiem
    i latarki. Bo na razie drukuja misie yogi, rozowe sloniki, zgubione klocki. Slyszales
    zeby dzialajaca skrzynie biegow do motoroweru ktos wydrukowa? Bo ja jeszcze nie
    slyszalem. Jak wydrukowac lusterko do zabytkowego samochodu to samochod z takim
    lusterkiem przestaje byc zabytkowy.

  • 16. Data: 2017-10-19 16:55:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Masz racje. Napisz jak zaczna drukowac dzwigi, czolgi, samoloty,
    >czajniki z gwizdkiem i latarki.
    >Bo na razie drukuja misie yogi, rozowe sloniki, zgubione klocki.

    http://additivemanufacturing.com/tag/airbus/
    http://www.aviationpros.com/article/12303613/additiv
    e-manufacturing-how-airbus-is-printing-the-future

    >Slyszales zeby dzialajaca skrzynie biegow do motoroweru ktos
    >wydrukowa?
    >Bo ja jeszcze nie slyszalem.

    https://www.youtube.com/watch?v=eSaNVZaUi-k
    https://www.aliexpress.com/popular/lawnmower-spare-p
    arts.html

    Co tu z metalu, a co z plastiku ?

    https://www.youtube.com/watch?v=9Rh6H1jlOLg

    Wiec wcale bym sie nie zdziwil, gdybym w motorowerku zobaczyl troche
    kol zebatych z plastiku.

    Tylko ... motorowery i kosiarki to produkt masowy. Elementy sa z
    wtryskarki.

    >Jak wydrukowac lusterko do zabytkowego samochodu to samochod z takim
    >lusterkiem przestaje byc zabytkowy.

    Mowisz, ze jak konserwator podmaluje stary obraz nowa farba, to tez
    juz nie zabytek ?

    J.

    P.S. https://www.youtube.com/watch?v=b6cDOyxub8w

  • 17. Data: 2017-10-19 18:39:59
    Od: 4...@g...com

    Daj jeszcze wydrukowany czajnik z gwizdkiem. Moze byc i plastikowy elektryczny ale
    grzalka, wylaczniki termiczne i przewod z wtyczka tez musza byc wydrukowane. I
    latarke z wydrukowana bateria i zarowka. Oczywiscie czajnik ma gotowac wode a latarka
    swiecic. Cena detaliczna za czajnik nie wieksza niz piec dych a za latarke sam nie
    wiem bo w sklepie obok dzialajaca kosztuje 4 zlote. Czolg i dzwig na razie odpuszcze.
    Oczywiscie czajnik i latarka z jednego podejscia maja byc zrobione. Przy toczeniu
    nazywa sie to z jednego zamocowania, narzedzia mozna zmieniac ale detalu ruszac nie
    wolno.

  • 18. Data: 2017-10-19 20:00:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Daj jeszcze wydrukowany czajnik z gwizdkiem.

    Gwizdek pewnie dobrze wyjdzie :-)

    >Moze byc i plastikowy elektryczny

    elektryczne czesto plastikowe obecnie.

    >ale grzalka, wylaczniki termiczne i przewod z wtyczka tez musza byc
    >wydrukowane.

    Polimery przewodzace tez juz mamy.

    https://www.oled-info.com/oled-inkjet-printing

    >Oczywiscie czajnik i latarka z jednego podejscia maja byc zrobione.
    >Przy toczeniu nazywa sie to z jednego zamocowania, narzedzia mozna
    >zmieniac ale detalu ruszac nie wolno.

    To mi zademonstruj jak toczysz czajnik z jednego zamocowania.
    Oczywiscie z grzalka, przewodem, wtyczka i lampka.

    J.

  • 19. Data: 2017-10-19 20:39:15
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-19 o 20:00, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > https://www.oled-info.com/oled-inkjet-printing

    > To mi zademonstruj jak toczysz czajnik z jednego zamocowania. Oczywiscie

    Ja byłem świadkiem wielu zmian technologicznych popularnych urządzeń.
    Pamiętam argumenty przeciwko.

    Zegarek elektroniczny.
    Kto będzie chciał ciągle zmieniać baterie?

    Komputer.
    To nie ma przyszłości.
    Jaki sens wydawać kupę forsy by używać do gier i jako maszyny do pisania?

    Telefon komórkowy.
    Nigdy nie kupię tego gadżetu do szpanowania.
    Kupił po kilku latach twierdząc, że potrzebuje w pracy.

    Telewizor plaski. Kolory nienaturalne, do kitu i cena zaporowa.

    Aparat cyfrowy. Słaba rozdzielczość i co klisza to klisza.

    Przypomnimy koledze za parę lat jego argumenty :)

    WM

  • 20. Data: 2017-10-19 22:57:55
    Od: 4...@g...com

    Jak za pare lat pokazesz w sklepie wydrukowany czajnik i latarke to nakrece film jak
    zjadam myszke do komputera.