  • 11. Data: 2014-07-20 16:59:24
    Temat: Re: Doprowadzenie mocy 60KW na 450 metrów
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Przy tej mocy może być taniej postawić transformator w tej
    > lokalizacji...

    Bez przesady! To wcale nie jest taka znów wielka moc. Mam ogrzewacz
    przepływowy 24kW, pewnie pracuje podobną ilość godzin w roku jak pompa
    Autora wątku.
    Przyłącze to 100m kabla 4x35 Al. Nie zauważam problemów.

    Paweł

  • 12. Data: 2014-07-20 17:23:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Sunday, July 20, 2014, 4:31:29 PM, you wrote:

    [...]

    > Przy kablu 4*150 to będzie jakieś 0.1 Ohm na 500 metrów dla każdej
    > żyły. Przy mocy maksymalnej masz 100 A czyli około 10V spadku. Da to 3
    > kW strat - czyli jakieś 5%. Cena kabla 23 zł/metr netto czyli 12
    > tysiaczków. Waga z półtora tony :)

    Coś się z ceną musiałeś pomylić...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2014-07-20 17:30:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, July 20, 2014, 4:45:42 PM, you wrote:

    [...]

    > Wiecej domkow czy wiecej kW ? :-)

    Domków więcej. Ten, w którym mieszkam ma dociągniętą jedną fazę i
    bezpiecznik główny 25A - starcza na dwie rodziny.

    > No to ciekawe czemu energetycy nie postawili transformatora blizej,
    > tylko ciagneli kabel daleko :-)

    Napowietrzna idzie...

    > Jak widac wystarcza. Widac ta klima tak duzo nie bierze :-)

    A ile ma brać? przeciętny klimatyzator ma 1kVA albo niewiele więcej...
    To już kuchenka elektryczna czy suszarka (do prana) są bardziej
    energożerne...

    > Zawsze mozna postawic kotlownie obok

    To jest mieszkanie, nie dom. W starym budownictwie, parter. Ściany ze
    60cm + 15cm styropianu, okna plastikowe. Żeby uzyskać w zimie znośną
    temperaturę wystarczy minimalne ogrzewanie. Tej zimy, pomimo braku
    ogrzewania, w mieszkaniu nie spadło poniżej +14 stopni. W najbardziej
    upalne lata rzadko przekraczało +25 stopni.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2014-07-20 17:31:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello,

    [...]

    > Coś się z ceną musiałeś pomylić...

    Jednak nie - szokująco tanio. W takim razie ma to sens, o ile prace
    ziemne nie podniosą kosztów znacząco.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2014-07-20 18:41:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Jul 2014 17:30:17 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > [...]
    >
    > Domków więcej. Ten, w którym mieszkam ma dociągniętą jedną fazę i
    > bezpiecznik główny 25A - starcza na dwie rodziny.

    3*25A to dzis standard. Standardem sa tez szeregi o wiekszej ilosci
    domkow.

    > Napowietrzna idzie...

    I to cos zmienia w kwestii kosztow ?

    > A ile ma brać? przeciętny klimatyzator ma 1kVA albo niewiele więcej...
    > To już kuchenka elektryczna czy suszarka (do prana) są bardziej
    > energożerne...

    No to czemu narzekasz ze "ledwie 22kVA", szczegolnie ze sam masz 5.

    > To jest mieszkanie, nie dom. W starym budownictwie, parter.

    A to nadal mozna :-)

> [...]
    > ogrzewania, w mieszkaniu nie spadło poniżej +14 stopni. W najbardziej
    > upalne lata rzadko przekraczało +25 stopni.

    I oszczedzanie na pradzie nie doprowadzi do grzybicy ?

    J.

  • 16. Data: 2014-07-20 18:49:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, July 20, 2014, 6:41:36 PM, you wrote:

    > 3*25A to dzis standard.

    1*25A :P

    > Standardem sa tez szeregi o wiekszej ilosci domkow.
    > I to cos zmienia w kwestii kosztow ?

    Zrobione przed wojną, przez 70 lat eksploatowane bez kosztów.
    Wymieniali niedawno - nie opłaciło się zakopać.

    > No to czemu narzekasz ze "ledwie 22kVA", szczegolnie ze sam masz 5.

    Mam 5 i narzekam, że sąsiad skąpy, bo instalację mam już od kilkunastu
    lat przygotowaną na 3x25...

    > A to nadal mozna :-)

    Na korytarzu?

    > I oszczedzanie na pradzie nie doprowadzi do grzybicy ?

    Taż piszę, że rekuperacja będzie. Niewyłączalna.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2014-07-20 19:26:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Jul 2014 18:49:49 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > 1*25A :P

    Do domkow to chyba jednak 3f.

    > Zrobione przed wojną, przez 70 lat eksploatowane bez kosztów.
    > Wymieniali niedawno - nie opłaciło się zakopać.

    Ale ja o nowych domkach. Nowe przydzialy, po 15kW, nowe osiedla ... i
    do transformatora daleko ...

    > Mam 5 i narzekam, że sąsiad skąpy, bo instalację mam już od kilkunastu
    > lat przygotowaną na 3x25...

    No widzisz, a w USA na nic nie narzekasz :-)

    J.

  • 18. Data: 2014-07-20 19:50:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, July 20, 2014, 7:26:08 PM, you wrote:

    > Do domkow to chyba jednak 3f.

    Uważasz, że nie wiem, co mam do domu dociągnięte mieszkając tu już 30
    lat?

    > Ale ja o nowych domkach. Nowe przydzialy, po 15kW, nowe osiedla ... i
    > do transformatora daleko ...

    Ale to co innego - wtedy się podstacje robi. Ja mam zaskakująco daleko
    do transformatora - na tyle, że mi się nigdy nie chciało do niego iść.

    [...]

    > No widzisz, a w USA na nic nie narzekasz :-)

    A czy kiedykolwiek narzekałem? Tylko dlaczego muszę im za każdym razem
    przypominać, że przy większych mocach mogą korzystać z ,,międzyfazowego" 220V?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2014-07-20 19:56:11
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-07-20 16:59, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    > Autora wątku.
    > Przyłącze to 100m kabla 4x35 Al. Nie zauważam problemów.
    Przy ogrzewaczu (jakimkolwiek) spadek napięcia spowoduje ci najwyżej
    spadek mocy grzania = niższa temperatura.
    Przy silniku indukcyjnym spadek napięcia zasilającego = mniejsze obroty
    i większy uślizg, większy uślizg = znacznie większe prądy wirowe w
    wirniku = znacznie większe grzanie wirnika, a co za tym idzie całego
    silnika = problemy aż do spuchnięcia/zatarcia włącznie.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 20. Data: 2014-07-20 20:57:28
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > Pompa ma silnik o mocy 55KW.
    > Jak gruby kabel(aluminium oczywiście) powinienem położyć, aby

    w zasadzie 70mm2 spełnia wymóg spadku napięcia ( poniżej 6%)
    ale robiąc to sobie położyłbym 120mm2 bo to popularny przewód i bedzie
    niewiele droższy, dostępny od ręki i "przyszłościowy"

    jeffrey