  • 1. Data: 2010-02-12 20:30:30
    Temat: Dozowanie B327 w zależności od rozmiarów płytki
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Takie szybkie pytanie - właściwie jak powinno się określić ilość
    potrzebnego wytrawiacza? Na opakowaniach 100g nadsiarczanu sodu pisze
    zazwyczaj, że zawartość torebki rozpuszcza się w 0,25-0,5 litra wody o
    temperaturze 50 stopni. No dobrze, ale przecież czasem to istne
    marnotrawstwo. :) Dla przykładu mamy do wytrawienia maleńką płytkę o
    powierzchni 25cm kwadratowych i/lub płytkę której 90% powierzchni
    przypada na ścieżki (a więc miedzy do wytrawienia jest stosunkowo
    niewiele). Chyba szkoda w takiej sytuacji marnować całą torebkę wytrawiacza?

    Oczywiście problemem nie jest kwestia ilości wody - tutaj
    proporcjonalnie, celem uzyskania takiego samego roztworu. Jest jednak
    jakaś zasada, która pozwoli dobrać odpowiednią ilość w stosunku do
    rozmiarów i "zaczernienia" płytki?

  • 2. Data: 2010-02-12 23:24:48
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Atlantis pisze:
> [...]
    > przypada na ścieżki (a więc miedzy do wytrawienia jest stosunkowo
    > niewiele). Chyba szkoda w takiej sytuacji marnować całą torebkę wytrawiacza?

    Marnować? To Ty używasz tego jednorazowo??!! Ja pomiędzy trawieniami
    trzymam w buteleczce i starcza na kilka płytek ;)... oczywiście im
    później tym gorzej trawi, ale ja trawię w temperaturze "pokojowej"
    (poniżej 20 stopni!!!), więc nie spodziewam się rewelacyjnych efektów ;)...

    Konop

  • 3. Data: 2010-02-13 08:14:21
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-02-13 00:24, Konop pisze:

> [...]
    > później tym gorzej trawi, ale ja trawię w temperaturze "pokojowej"
    > (poniżej 20 stopni!!!), więc nie spodziewam się rewelacyjnych efektów ;)...

    Ja właśnie robię podobnie - raz otwartą saszetkę zamykam w szczelnym
    woreczku, po uprzednim ściśnięciu celem usunięcia powietrza. Nie
    używałem tego jednorazowo, jednak zastanawiał mnie ten opis na
    opakowaniu. Ile właściwie trzeba tego sypać i jaki wpływ ma na to
    rozmiar płytki?

  • 4. Data: 2010-02-13 09:19:38
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    Atlantis pisze:

> [...]
    > używałem tego jednorazowo, jednak zastanawiał mnie ten opis na
    > opakowaniu. Ile właściwie trzeba tego sypać i jaki wpływ ma na to
    Ty piszesz o proszku a Konop o roztworze.
    Po prostu używa kilkakrotnie raz przygotowanego roztworu.
    Po trawieniu przelewa do szczelnej butelki.

  • 5. Data: 2010-02-13 12:06:36
    Od: grg12 <g...@c...at>

    Andrzej pisze:

    > Ty piszesz o proszku a Konop o roztworze.
    > Po prostu używa kilkakrotnie raz przygotowanego roztworu.
    > Po trawieniu przelewa do szczelnej butelki.

    Z tą szczelnością bym nie przesadzał - roztwór trochę gazuje więc jeśli
    butelka jest zbyt szczelna może, teoretycznie, ją rozerwać. Ja
    przechowuję w plastikowym kanistrze po wodzie destylowanej - po kilku
    miesiącach nieużywania ładnie go wydęło :) Od tego czasu zostawiam z
    niedokręconą nakrętka.
    Pozdraiwam
    GRG